Ferietid – tid for brug af MasterCard

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93809
    AnonymForfatter

    Priserne for MasterCard varierer meget – som det tidligere har været debatteret her på sitet.
    Jeg vil dog lige tage emnet op igen.
    Hos nogle banker kan man få et MasterCard uden årsgebyr – eller kan man? betaler man evt.
    gebyret på en anden måde.

    Jeg har selv mit MasterCard hos en af lokalbankerne. Men jeg har også et alm. MasterCard hos
    Danske Bank – et jeg ikke har fået afmeldt, og som jeg normalt ikke bruger.(kortet er “gratis).
    Men det er på et tidspunkt blevet tilsluttet min “konto" hos Hamborg Lufthavn. Jeg har derfor
    netop brugt det til betaling af ferieparkering, og beløbet bliver trukket her 1.8.2013.

    Samtidig brugte jeg mit “rigtige" MasterCard til, at betale fly i Tyskland og Hotel i Spanien
    Dette beløb bliver også trukket 1.8.2013.

    Der er dog den lige hage ved det, at kursen fra Danske Bank i EUR bliver trukket med 760,69
    Kursen fra de lokale pengeinstitutter bliver trukket med 753,41.

    Jeg har så set, at ud over det tillæg, som lokale pengeinstitutter (LOPI) tillægger kursen, så
    lægger Danske Bank yderligere 1% oven i kursen. Fastlæggelsen af kurs på EUR for MasterCard
    via Nets svinger mere end den noterede, men der bør ikke være 7-8 kr. i forskel på kursen,
    når de forskellige køb er sket samme dag.

    Jeg ser det kun som et ekstra forbrugsgebyr fra Danske Bank – så har de godt nok et gratis kort,
    men det tjener Danske Bank hurtigt ind igen.

    #200228
    Mr RForfatter

    Smart at skrive en af lokalbankerne og ikke oplyse hvilken bank det drejer sig om.

    Måske du vil oplyse hvad for en bank du taler om så vi reelt kan bruge dit indlæg til noget.

    #200230
    Mr RForfatter

    Det ville også være givdigt hvis du oplyste om det engagement du har i Danske Bank og det lokale pengeinstitut da der findes mange forskellige typer mc i danske bank og mange forskellige i de lokale pengeinstitut.

    #200264
    AnonymForfatter

    Søg Valutamarginaler på Google, så får du alle bankers forskellige gebyrsatser for valutakurs

    #200266
    HalliHalloForfatter

    Man bør vel altid vælge den udbyder, der lægger det mindste tillæg til den af Nationalbanken fastsatte middelkurs, og enhver ved vel at den ligger mellem 1-2%.

    Er der i øvrigt nogen der ved om nogen tager mindre end 1% og nogen der tager mere end 2%?

    #200276
    AnonymForfatter

    Se under lokalepengeinstitutter.dk under medlemsoversigt – de bruger samme kurser.

    #200348
    AnonymForfatter

    Hvis man er fordel+ hos nordea er MasterCard gold gratis.
    Er fordel plus grundet min pension.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.