Er min beslutning korrekt

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93805
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre jeres mening om en beslutning jeg har taget ang. min dårlige økonomiske situation, med hensyn til normal praksis og moralen i det.

    Har gennem de sidste 1 1/2 år kæmpet en kamp for at få min økonomi til at hænge sammen. Efter jeg fik konstateret en kronisk ryglidelse og det hele begyndte at gå nedad bakke forlod min samleverske mig, og tilbage står jeg nu med et hus alene.
    Lånet er afdrags frit og med flekslån, så det burde være en perfekt situation for at få nedbragt mine banklån som stammer fra en periode hvor jeg var nødt til at gå sygemeldt, og fra midt firma der ikke kunne køre rundt grundet min lidelse.
    Ialt skylder jeg ca 300.000 kr i henholdsvis 2 banker med pant i huset, og deraf ca 60.000 til det offentlige.
    Umiddelbart vil jeg mene jeg kan afdrage på gælden og kommer ud af det på fornuftig vis da min afdragsfrihed går frem til 2019, og kun betaler 3060 i kvartalet i renter, men med 2 lån i en bank og et lån i en anden + det til det offentlige, bliver det umulig at afdrage for mig da bankerne nægter at nedsætte ydelserne eller sammenlægge lånene, til trods for at jeg har et hus der skyldes 1.280.000 på og er blevet vurderet til 1.545.000.
    Det resultere i at jeg skal afdrage ca 8 til 10 K hver måned på 4 forskellige lån.
    Jeg har haft søgt økonomisk rådgivning og denne har forsøgt at søge en akkord ordning og holdt div møde med mine kreditorer for at finde en løsning.
    Men alt er blevet afvist.
    Jeg har nu besluttet at jeg vil gå den tunge vej, og stoppe alle ydelserne på mine lån og lade min ejendomsmægler sælge huset til det han kan bare det går hurtigt( det har været til salg i et år).

    Som jeg ser det er jeg nu presset til at sælge mit hus til langt under prisen da der ikke er nogen banker der vil samarbejde og da det ellers vil gå på tvangsaktion inden længe, når jeg jo nu er nødt til at stoppe indbetalingerne, efterfølgende vil jeg komme ud med et tab på et sted mellem 200 og 300 K

    Jeg tænker lidt at jeg derefter vil undlade at betale ind på mine lån, da jeg er meget negativ over at der ikke er nogen banker der vil samarbejde, og skal jeg presses til at sælge mit hus til 200 K under vurderingen, så mener jeg heller ikke de skal have alle deres penge, og påtænker at foreslå en akkord ordning på et senere tidspunkt, når de bliver sultne, eller bare helt glemme gælden, og prøve at få det bedste ud af livet, til trods for det.

    Jeg er stadig af den holdning at man skal betale det man skylder, og har altid overholdt mine forpligtigelser, men er det ikke rimeligt at jeg lukker for den varme hane, nu hvor jeg ikke finder samarbejde nogen steder, og bliver presset ud af mit hus til trods for at det sagtens kunne hænge sammen hvis lånene blev lagt sammen.

    Jeg væmmes over bankernes standhaftighed, og frygter at de nu bare kommer til at miste en masse penge på mig.

    Hvad synes i alle ?

    #200200
    AnonymForfatter

    Jeg synes, at du skal slå koldt vand i blodet – og bruge din energi på hussalget.
    Det positive i din situation er – at huspriserne er på vej op – og hvis du kan holde økonomien kørende – indtil huset solgt – så slipper du bedre ud af din knibe.

    Tanken om at slås med bankerne – synes jeg, at du skal droppe. Start med positive samtale med bankerne – og hold dem orienteret om forløbet af hussalget – du skal bruge energien på ejendomsmægleren og banken – så kommer løsningen måske snart.

    #200202
    Mr RForfatter

    Hej jeg er ikke sikker på jeg helt forstår hvad der sker.

    Det vil sige at du skylder 1,2 mil med alle lån i banker til offentlige og realkredit ?

    Den vurdering du har fået af din bolig hvor stammer den fra og hvilket årstal ?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.