er på vej ud af min gæld

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87428
    AnonymForfatter

    For ni år siden lånte jeg ialt 210.000 i nordea med en tilbagebetalings rente på 16½ % hvad der ikke er så meget.

    jeg lånte så 2002 igen 80.000 til kun 14 % i rente med garanti i min andelslejlighed som er vurderet til 220.000 kr. så jeg skyndte mig at betale de firs tusinde af på den første gæld.

    Jeg gjorde det dumme, at lade være at betale af på min gæld i 2004 og 2005, hvad der endte med at jeg flere gange har været i foged retten

    Jeg har nu forlænget lånet i yderligere 10 år til i alt at være færdig med at betale min gæld i år 2031. Bankrådgiveren er rigtig sød og siger til mig at det ser lyst ud og han har hjulpet mig tilbage på sporet og det har givet mig 150 kr mere om måneden at leve for.
    Men jeg bliver nu i tvivl, for han har nu her i sidste uge tilbudt mig, at jegkan låne lidt ekstra op til jul og først betale det af første gang i marts 2007. jeg tror selv om det er fristende at få lov til at låne yderligere 25.000 kr til jeg igen er kommet oven på.

    Jeg har kun 10.800 efter skat hver måned og min bankrådgiver siger til mig at der altid findes en løsning, og det sætter mig i en situation hvor jeg ikke vil skuffe ham ved at sige nej til det nye lån også fordi han har hjulpet mig med en billigere rente, fra 16½% til 14%
    Er der nogle der kan give mig et godt råd.

    Venlig hilsen.

    Ludvig

    #108476
    AnonymForfatter

    Man kan sagtens låne lidt penge op til jul, det skader ikke at låne 25.000. Vi alle sammen kommer i den situation hvor vi gerne vil forkæle os selv.
    Jeg har selv en gæld på 650.000 kr.med en rente på 9,6% pro anno, jeg betaler 2000 kr af hver måned.
    Man kan også få et konto kort, der forøvrigt er helt gratis så jeg inde i byen, det koster ingenting kun at man skal betale et lille beløb tilbage over måske 5 eller 10 år, hvad der jo ikke er meget når det kun er 250. kr hver måned og kun 1,5% hver måned. det er til at overskue kan man vist roligt sige. Jeg syntes personligt ikke at man skal låne penge af rokkerklubber, da jeg har hørt, men ikke ved det helt sikkert,at de er dyrere end f.eks. kontokort til f.eks veko eller hennes og mauritz.

    Det der med om bankrådgiveren er sød og sådan noget, er ikke noget der tiltaler mig og tænke over, da det godt kan virke som om at rådgiveren vil fedte sig lidt ind hvis du forstår mig ret. jeg kan ikke sige det helt sikkert men du må undskylde det virker altså sådan på mig.

    Kærlig hilsen lillekaj

    #108478
    osirisForfatter

    Nu syntes jeg altså, at debatten har taget en volsom drejning hen i mod, at det er helt i orden at have gæld.
    Akumenter for og i mod krænker her simpelthen min moralske integritet!

    For, at sige det klart og tydeligt: Når man kan stifte en gæld så må man også kunne finde ud af at betale denne tilbage igen!

    Konto kort er noget snavs at rode sig ind i, og 1,5% per måned er altså et meget dyrt lån, 18 % pro anno!

    og rokkerklubber skal slet ikke figurere i debatten som en låne mulighed!!

    14 eller 16 % er en meget høj rente som man aldrig kommer ud af!!

    Bank råd givere er købmænd, og skal tjene penge til banken, ellers er det ud af klappen.

    Venlig hilsen

    -Osiris-

    #108480
    MichaelForfatter

    Jeg vil håbe, at lillekajs indlæg er en joke…

    Til Ludvig:

    Du betaler alt alt for meget i renter. Hvis du har en gældsfri andelslejlighed, kan du optage et egentligt andelsboliglån til renter under det halve af hvad du giver nu. Du kan låne 80% af værdien dvs. 176.000. Din rådgiver er IKKE din ven og du skal IKKE føle dig tvunget til at låne så meget som én krone mere af Nordea. At du har fået 150 kr. mere om måneden er jo nærmest til grin. Synes du virkelig, at det er godt at du først er gældfri om 25 år?? Jeg vil virkelig anbefale dig at kontakte en anden bank, da du har fået en håbløs rådgivning. Til Nordea forsvar skal det siges, at andelsboliglånene først er kommet på markedet efter 2002, hvor du var i banken sidst.

    Til Nordea: Helt ærligt – prøver I virkelig at lokke manden til at låne flere penge til høje renter, når han kan få et andelsboliglån til en billig penge? I såfald er det skammeligt og efter min mening på kant med finanstilsynets regler om rådgivning. 150 kr. mere om måneden… Jesus Kristus…

    #108482
    AnonymForfatter

    efter min mening er du lidt hård over for ludvig. Han kæmper med sin gæld og har måske også andre ting at tænke over i det daglige.
    Jeg har det sådan at jeg føler en tryghed i hverdagen ved, at have et kontokort til en række forretninger, det er noget der personligt giver mig tryghed. Det der med renterne ved jeg ikke så meget om, men når jeg har været i banken og er blevet tilbudt en kop kaffe mens vi laver forretniger så føler jeg, at at jeg altid for det jeg kommer efter. Det kan være et månedligt afdrag på 250 som jeg for sat ned til 235. Så på den måde er jeg god til, at få forhandlet mig frem til noget fornuftigt, det syntes jeg ihvertfald selv.
    Jeg er selv førtidspensionist, mistede en arm og et ben ved en faldulykke fra en byggeplads i 6 sals højde tilbage i 2001.
    I dag er jeg en lykkelig pensionist selv om jeg lige har fået konstateret sukkersyge og nyresvigt i forbindelse med en kurophold i stettin i polen.

    Men tak for den gode debat her på mybanker. tusinde tak for de rare indslag og gode ideer.

    De bedste ønsker fra lille kaj

    #108486
    AnonymForfatter

    Det er helt klart i strid med ‘god skik’ at rådgive sådan. Banken er ikke forpligtet til at råde Ludvig til at skifte bank til en anden der har et fornuftigere tilbud, men de har helt klokkerent pligt til at foreslå det bedste tilbud indenfor deres egne produkter – ikke det de tjener mest på.

    De burde meldes til finanstilsynet.

    #108488
    MichaelForfatter

    Til lillekaj:

    Nå, dit indlæg var altså seriøst ment? Hvad mener du egentlig med at du betaler 2000 kr. “af" på din gæld hver måned? 650.000 til 9,6% pa. giver en rentetilskrivning på 62.400 kr. om året – du betaler 24.000 af på det beløb?! Din gæld vokser altså støt og du kan ikke engang følge med renterne.

    #108490
    AnonymForfatter

    Tak fordi du tog dig tid i denne debat.
    Syntes du, at jeg skal tage ned til banken og låne 176.000 kr?
    Jeg har meget brug for pengene, da jeg bla. skal på jule chopping tur til wien den 18. december, en såkalt demonstrationstur, hvor der ligeledes vil blive fremvist nogle lejligheder som jeg vil få råderet over 4 uger om året hvis man opfylder betingserne for time lejlighed.Jeg tror at det er sådan det hedder det tror jeg at jeg gør. Det hele virker troværdigt og de siger også i telefonen når de ringer, at jeg bare skal give mig god tid.
    Jeg elsker wien og koncerterne gør mig så glad og lykkelig og det jo hvad livet handler om.
    Jeg kunne spørge bankrådgiveren om jeg må få en lavere rente jeg tror det ikke fordi sidste gang jeg var der sagde han, så må det være det og nu bliver der altså ikke flere ændringer.

    Hvad syntes du med de der penge skal jeg skynde mig ned og låne dem inden det er for sent?

    Venlig hilsen ludvig

    #108492
    MichaelForfatter

    Ludvig…

    Jeg tror, at du har behov for en seriøs gennemgang af din økonomi og du skal IKKE bare låne 176.000 og fyre dem af på et eller andet tvivlsomt projekt og shopping – slå lige koldt vand i blodet en gang. Mit forslag går ud på at konvertere din dyre gæld til en billigere, men det lyder ærlig talt som om, at du ikke har så megen økonomisk sans (ja undskyld). Derfor har du behov for en person der hjælper dig og det skal IKKE være en banksælger.

    Så for at sige det lige ud: Nordea har taget dig ved næsen og tjener tykt på din uvidenhed.

    #108494
    AnonymForfatter

    Jeg er ikke så god til tal, men, det er 2200+ 1900 som jeg betaler af med hver måned. Så er der hennes og moritz kort og veko kort og magasin og illum kontokort som jeg betaler af med ca.ialt 270 kr.

    Jeg fik jo også en klækkelig erstatning på 39.000, da myndighederne mente, at alle regler var overtrådt ved faldulykken i 2001. Disse penge skyndte jeg mig at bringe gælden ned med så den hurtigere kunne komme ud af verden.

    Alle de tal gør mig helt forviret og nogen gange så syntes jeg at det hele kan være lige meget.

    En fjer i hatten til mig, da jeg nu for betalt al min medicin af kommunen på ialt 2950 kr om måneden + at jeg for 7 timers hjemmehjælp om ugen til opvask og lignende sysler som jeg ikke orker at lave.

    Venlig hilsen lillekaj fra Blovstrød

    #108496
    AnonymForfatter

    Jeg har lige talt med min bankrådgiver i telefonen og har aftalt, at jeg i morgen når jeg har drukket morgen kaffe kommer ned i banken for at snakke med ham om nye låne muligheder måske til en renten på ca. 12 %, er det for meget forlangt.
    Jeg tager et par stykker smørrebrød og en wienerstang med og så en god flaske vin som han kan tage med hjem.

    Jeg håber, at dit råd Michael vil hjælpe.

    Jeg læste lige i et brev, at jeg skulle bestemme mig nu vedrørende time share, det var det det hed. De siger, at rente reglerne er meget fordelagtige i wien og at jeg umiddelbart efter overdragelsen af nøglerne vil blive inviteret ned til et møde i banken i wien for at få et helt speciels tilbud som man næsten ikke kan sige nej til.
    noget med at man køber nogle obligationer til en fantastisk pris, som i mine ørere lyder som om, at det er hemmeligt og at jeg ikke må fortælle det til nogen. Det har jeg heller ikke tænkt mig at gøre.

    Venlig hilsen ludvig

    #108498
    MichaelForfatter

    Hvis du virkelig gerne vil betale 12% og ofre en flaske vin samtidigt, så skal du da være velkommen. Alle andre kunder betaler 6-7%, men det er jo dit valg. Se her:

    http://www.nordea.dk/sitemod/default/index.aspx?pid=780012

    Et helt specielt tilbud siger du? Prøv at spørge dig selv om dette: Hvis nogen kender en skudsikker måde at tjene nogle nemme penge på, hvorfor skulle de så dele idéen med andre? Det der hemmelighedskræmmeri i Wien lugter langt væk af fup, men der er åbenbart ikke noget der kan stoppe dig, så held og lykke.

    #108502
    AnonymForfatter

    jeg mødte ikke op i banken i dag.

    Men nu tror jeg, at jeg er ved at forstå at jeg må have nogle til at se på min økonomi engang til.

    Tror du virkelig, at 6 til 7 % er muligt i vore dage?

    Men kære michael, jeg tror at dine ord vil gøre nytte på min vægtskål, altså hvis du forstår hvad jeg mener!

    Der er selvfølgelig mange gode råd i debatten og jeg syntes på mange måder, at dine, michael, lader til at holde vand.

    aaajeg læste lillekajs debat indlæg i går, og kan også godt se at det ikke er så godt med alle disse konto kredit kort, som er så moderne i vore dage.

    Men min beslutning går ud på at skifte bank så hurtigt som muligt.

    Det der nede i Wien, min elskede by, tror jeg nok, uden at jeg vil gøre, hr.Gøtringen ked af det, da han har været så venlig over for mig, at jeg må få lidt mere indsigt i og viden om, da mennesker nok ikke i vore dage er så ærlige. Der er selvfølgelig rigtig mange som er det, og jeg håber ikke, at Hr. gøtringen bliver ked af det hvis han skulle spore min nuværende korespodance.

    Telefonen, har ringet flere gange i dag og jeg har ikke turde at tage den fordi, at jeg lavede en aftale med banken i går som jeg ikke har overholdt. Jeg tror at det er første gang, at jeg hartrådt ud fra en sådanne uden lovlig grund.

    Tusinde tak Michaen for din venlighed i forbindelse med rådgivning om min økonomi.

    De bedste hilsner fra ludvig

    #108718
    AnonymForfatter

    Er du bange for at skuffe din bankrådgiver??? Hvad er der for en dårlig undskyldning. DU skylder allerede mange penge væk og siger selv du ikke har så meget at leve for om måneden. Er det overhovedet et sprøgsmål? Jeg er lidt forarget over at man overhovedet tænker på at låne peneg, når de andre lån først er betalt i 2031… har du virkelig brug for de penge – hvis ja, så i så fald er det ikke pengene du skal låne, men dit forbrug du radikalt skal ændre. For mig at se er det et meget tåbeligt spørgsmål – det er kun dig i sidste ende der skal betale, lad dog være med at forgælde dig yderligere…det er alle os andre der kommer til at betale i sidste ende – når du ikke kan.
    Undskyld den sure tone – men du tror da heller ikke på julemanden … vel?

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.