Vi skal skilles – hvad med fælles bankgæld

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93773
    AnonymForfatter

    Jeg har ind til for nylig levet i et ægteskab, hvor vi har været rigtig god til at bruge penge vi ikke havde. Vi anså det ikke for det store problem, for vi havde jo tiden for os, til at afvikle igen.

    Nu skal jeg så skilles og huset sælges. Når huset er solgt, skylder vi stadig banken ca. 700.000 – måske mere…

    Vi har begge skrevet på alle lån, og banken ønsker fortsat os begge som debitorer på lånet (lånene). Jeg tjener ikke så meget, at jeg kan betale renterne og stadig forsørge mig selv.

    Er der nogen gode råd til, hvad jeg skal/kan gøre – foruden det åbenlyse, som er ikke at betale.

    Jeg er klar over, at jeg har fået noget for pengene, og som nu skal betales tilbage, men søger alligevel råd. Retteligt skal siges at min løn altid har været væsentligt lavere end min ex. Og at det har været ex’ens lønniveau der gjorde vi kunne låne.

    #199742
    AnonymForfatter

    Der er vel fire muligheder:

    1: Tjen flere penge
    2: Brug færre penge
    3: Få en aftale om renter og afdrag som du kan honorere med din indtægt
    4: Lad stå til og overlad hele gælden til din eks, med stor fare for at du selv havner i et skyldnerregister med de konsekvenser det indebærer.

    Jeg ville satse på mulighed nr. 3

    #199744
    MichaelForfatter

    Tja, jeg vil sige gå med tjeps mulighed nr. 1+2+3

    Der er ingen nemme udveje.

    #199746
    AnonymForfatter

    Jeg takker for jeres tid.

    Jeg har en halv aftale om at erlægge et engangsbeløb og blive slettet som debitor.

    Med så stor en gæld kommer jeg aldrig til at eje andet, og så kan det jo være lige gyldigt i hvilket skyldnerregister jeg står i, hvis ikke jeg gør som ovenstående.

    Desuden, hvis nu min ex. vælger ikke at betale er det jo mig den hænger på….

    #199750
    HalliHalloForfatter

    Nu er 350.000 kr. jo ikke noget uoverskueligt beløb nu om dage medmindre du er meget lavtlønnet.

    Hvor meget skal du så erlægge som engangsbeløb for at blive slettet?

    Når du har en halv aftale om at komme ud af det, så havner du ligesom ikke i noget skyldnerregister.

    Det lyder meget mærkeligt det du skriver, men måske du kan forklare det nærmere, men emnet har været diskuteret mange gange herinde, så prøve at se i gamle indlæg.

    #199766
    AnonymForfatter

    Hej
    Lige en sidebemærkning. Når der er stor forskel på din og din (ex) mands indtægt kan du jo ved skilsmissen søge om hustru bidrag. Dette kan vel være med til at afdrage gælden mvh

    #199786
    HalliHalloForfatter

    Ja, hustrubidrag skal du da søge om hurtigst muligt, da dette hele så ser meget lysere ud, så du ikke behøver at melde dig insolvent med de følger det vil få for dig resten af livet.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.