afdrage eller opspare

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • JoosForfatter
    Indlæg
  • #93742
    JoosForfatter

    Hej

    Jeg har et andelsboliglån på 522.000kr og renten lyder i øjeblikket på 2,3%. Da jeg lykkeligvis er begyndt at få lidt luft i min økonomi, tænkte jeg på at speede lidt op for afdragene på mit lån, da det ellers først vil være betalt ud om 24år. Jeg ser dog at Nordea giver mig samme indlånsrente på min lønkonto som på lånet. Kan det overhovedet svare sig at sætte det månedlige afdrag op, eller skal jeg bare lade pengene stå på min lønkonto til samme rente & så en gang i mellem smide en større sum penge efter lånet. Hvad er smartest?

    Vh

    #198948
    testForfatter

    Hvis du afdrager opnår du også uafhængighed
    Har duvirkeligt samme effektive rente på di. Løn konto? Er det et prioritetslån?

    #198950
    JoosForfatter

    Nu var jeg lige inde og tjekke på netbank, og ja, der står at det er et andelsprioritetslån. Under kontooplysninger på min lønkonto står der den præcis samme rente, bare som indlånsrente naturligvis.

    #198958
    OBSForfatter

    Hvis det er en prioritetskredit, hvor indlånskontoen forrentes med samme sats som udlånskontoen, så lader du jo bare alt overskydende stå på lånkontoen, og så afdrager du jo i realiteten også på lånet og nedbringer dine renteudgifter, samtidig med at du stadig har pengene til rådighed hvis du skulle få brug for dem. Så er der ingen grund til at nedbringe saldoen på udlånskontoen.

    #198972
    HalliHalloForfatter

    2,3% i udlånsrente, det var var knageme billigt.

    Kan alle få sådan et lån ved køb af fast ejendom?

    Ved du noget om det Joos?

    #198984
    AnonymForfatter

    Det kunne også være interessant at vide, hvordan man får 2,3% i indlånsrente på en lønkonto i Nordea…

    #198986
    JoosForfatter

    Jeg fik lånet i 2007 & har siden dengang haft samme rente på min lønkonto. Så vidt jeg ved, tilbyder Nordea ikke længere den opsætning, eller ihvertfald ikke den lave rente.

    #198990
    thsvForfatter

    Og da dit lån er så favorabelt, skal du nærmere udnytte en evt. opsparing, f.eks. til køb af ny bil eller istandsættelse af andelsboligen, så slipper du for nyt gebyr til oprettelse af lån.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.