Genforhandling af lån og engagement i Nordea

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93714
    AnonymForfatter

    Vi skal give en masse oplysninger til Nordea indenfor en bestemt tidsramme – hvis de ikke for diverse oplysninger vil de måske opsige vores engagement hos dem..

    Vi har et fællesforbrugslån hos dem (160.000,-) og min mand har et lille forbrugslån (60.000,-) hos dem..
    Vi har ingen kassekredit hos dem – til trods for at vi har både vores private og firma kontoer hos dem..
    ALLE afdrag er blevet betalt til tiden..

    Mit spørgsmål er – Hvordan ruster vi os bedst til sådanne et møde..?
    Renten er jo bare steget og steget de sidste mange år med 2-6 mdr s mellemrum..

    Hvad må de kræve af oplysninger f.eks. fra SKAT..? (De vil jo gerne have den udvidet skatteopgørelse)
    De vil gerne bl.a. have oversigt over alle gældsforpligtelser..

    Vi har generelt været meget utilfredse med Nordea – og vil hellere end gerne blive fri for dem – men først når vi har en bank som gerne vil tage os ind..

    Så hvor lidt oplysninger behøver vi at give Nordea, og hvordan forhandler vi bedst med dem???

    #198476
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor ikke bare indsende de oplysninger banken har bedt om, idet jeg går ud fra at I ikke har noget at skjule.

    Emnet har i øvrigt været berørt her på dette site utallige gange, så prøv dog at kikke i gamle svar.

    Långiver har selvfølgelig ret til at se alt vedr. jeres økonomi.

    I forhandler på samme måde som når I køber store ting til hjemmet eller lignende eller blot går på kræmmermarkeder.

    Hvis I ikke kender til det, så bør I evt. låne et par bøger på biblioteket, der omhandler forhandlingsteknik.

    Måske skribenten test kan bidrage lidt med et par tips, da han angiveligt skulle være sælger af profession.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.