JAGTEN PÅ DEN GRATIS LØNKONTO…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 32 i alt)
  • HalliHalloForfatter
    Indlæg
  • #93710
    HalliHalloForfatter

    Da jeg forleden læste på teksttv, at en masse banker var fulgt efter Danske Banks indførelse af abonnementsgebyrer, troede jeg ikke mine egne øjne.
    Hvem kan oplyse mig om hvilke banker det drejer sig om?

    Så vidt jeg ved er der nemlig ikke én eneste, eller i hvert fald meget få, der har indført nye gebyrer for en lønkonto på baggrund af Danske Banks annoncerede abonnementsgebyr på knapt 500 kr. pr kunde, hvis ikke de har en gæld/indestående på mindst 750.000 kr.

    Hvorfor står i øvrigt Nykredit på listen over banker med gebyrfri VisaDankort? Mig bekendt har de igennem mange år haft et posteringsgebyr på 0,75 kr., og min. 10 kr. månedligt. Hvem kan forklare mig hvorfor de så står på listen, da jeg ikke syntes at man så kan sige at det er gebyrfrit?

    Og PensamBank? Det er en fagforeningsbank, oprettet af Dennis Kristensen, og de kræver at man er portør eller sygehjælper eller bestrider et andet ufaglært job inden for stat/kommue. Så der er jo ligesom ikke mange der kan få oprettet en konto der eller hvad?

    Hvis PensamBank skal med på listen, så burde Lægernes Pensionsbank vel også stå opført, men de tager måske gebyrer for en lønkonto med et Visakort, hvilket jeg næppe kan forestille mig? Eller er listen bare ikke udtømmende eller hvad ved jeg?

    #198424
    RedaktionenForfatter

    Du kan finde listen her

    http://www.mybanker.dk/artikler/jagten-paa-den-gratis-loenkonto

    Hvis du bliver medlemafforbrugsforeningen kan du bruge pensam bank.
    Nykredit har en konto som er uden gebyrer hvis man beder om denne.

    Vi har blot ville etablere en positivliste for dem som søger en ganske almindelig gratis konto.

    Med venlig hilsen

    John Norden

    #198438
    HalliHalloForfatter

    Nå, nå, så blev jeg så meget klogere, idet jeg ikke vidste , at Nykredit Bank har et en kontotype til alle, som er helt gebyrfri.

    Min pointe er dog, at listen har set sådan ud hele tiden, også før Danske Bank annoncerede “abonnementsgebyrer" for både “gode og dårlige" kunder.

    Af artikler i Belingske og teksttv ser det bare ud som om, at mange banker har hævet gebyrerne fordi Danske Bank har gjort det, og det mener jeg absolut ikke er rigtigt.

    #198484
    AnonymForfatter
    #198512
    AnonymForfatter

    Jeg vil ikke forsvare banks mangle på overholdelse at loven, men det er jo en virksomhed og som sådan må den vil også have ret til at sige nej til en dårlig forretning.

    Enten bør man lave en basis statsbank, ellers så skal man have mulighed for at få kun en meget basal lønkonto uden anden end hævekort, som så tilgengæld må betragtes som en slags SKAT på banken og derfor må der være en udligning ordning al det som komunerne har.

    I princippet kunne alle de dårlige kunder jo vælge samme bank som så bliver disproportionalt belastet, derfor er en udligning nødvendig hvis vi skal den vej – på samme måde som øvrige beskatninger foregår.

    #198524
    AnonymForfatter

    Molan

    Citat:
    men det er jo en virksomhed og som sådan må den vil også have ret til at sige nej til en dårlig forretning

    >>

    Sat på spidsen

    Ergo: hvis et olieselskab vil have en licens/koncession til at bore efter olie så skal selskabet ikke følge eks.vis miljølovgivningen fordi det er en negativ eksternalitet i økonomisk forstand ?

    Jamen at følge miljølovene er også en dårlig forretning – så oliesektoren skal have lov at sige nej til denne forpligtigelse fordi en branche skal stimulere aktionærer og kortsigtet profit ?

    Så at drive bank / olieselskab er = nul samfundsfunktion/samfundsansvar ?

    #198526
    AnonymForfatter

    I øvrigt John

    Listen med gebyrfri banker bliver relativ fiktiv når nu ikke engang sektoren kan finde
    ud af noget så basalt som at overholde loven og give de mindre bemidlede en nemkonto

    #198530
    AnonymForfatter

    Er der andre end mig, der er ved at være dødtrætte af VBturbus kommunistsnak?

    Manden er tilsyneladende fuldkommen uden forståelse for hvad det vil sige at agere i en nogenlunde fri markedsøkonomi.

    #198532
    Mr RForfatter

    Nej du er ikke den eneste 🙂

    #198534
    peter holm larsenForfatter

    Hvad er det for en lov der tales om de overtræder og hvad består overtrædelsen i?

    #198538
    AnonymForfatter

    GP

    Du tager ganske enkelt fejl – jeg er er ærke socialkapitalist/liberalist mens du er er
    ultra konservativ grænsende til det rabiate

    Den største grundlæggende forskel på dig og mig er din virkelighed befinder sig i regnskaber
    (som den eneste sandhed) mens jeg er skeptiske realist

    Eksempel
    Du er så fokuseret på indtjening at du ville være “Finn nørbygård" investoren i IT-factory fordi
    regnskabet er din ultimative sandhed! hvor andre nok mere ville undre sig over hvordan det overhovedet hænger sammen (kejserens nye klæder!)

    men kald du det bare frimarkedsøkonomi (hø hø)

    Kommunist er vist lige overkanten af hvad du kan tillade dig at kalde mig!

    MR.R
    Gratis omgang – som sædvanligt uintelligent og grænsende til det intelligensbefriede
    (er det mon fordi du har en rig far ? – synd for du har ellers potentiale)

    #198542
    AnonymForfatter

    Gud, hvor er VBturbo dog ubegavet!

    Hans lave debatniveau ødelægger efterhånden hver eneste tråd i dette forum.

    Det denne gammelkommunist synes at gå ind for er jo gennemførelsen af en så vidtgående statsintervention, at han i bund og grund ikke ønsker private virksomheder.

    Skåret ind til kernen, er det han (gennemført ubegavet) plæderer for, at hele banksektoren bør reguleres i en sådan grad, at der, de facto er tale om en nationalisering af hele sektoren.

    Men faktum er, at der er omkring 100 banker i Danmark!

    Hvis man ikke er tilfreds med priser og vilkår i sin egen bank, jammen så find en anden bank. Der er nok af dem, og det er veldokumenteret, at Danmark faktisk har nogen af EU’s laveste priser på finansielle ydelser.

    Indikerer det mangel på konkurrence? Nej hr. gammelkommunist. Det indikerer, at det frie marked fungerer.

    #198544
    Mr RForfatter

    vbturbo skeptisk realist ?

    Er det hvad man kalder folk der finder på deres egne sandheder :)?

    Skeptiske realister har ikke brug for fakta. De finder bare på deres egne.

    #198550
    AnonymForfatter

    Er det ikke også på den måde folk med skisofreni / grænsepsykose ser sig selv ?

    De ser en masse konspirationer, som almindelige mennesker ikke ser.

    Sandheden er jo, at der er grænser for hvor meget den ene bank kan hæve priserne uden at møde reaktioner fra de andre.

    Og jeg forstår stadig ikke VBturbos gammelkommunistiske ide om at bankerne skal fungere som en slags socialkontor, et sted, hvor man omfordeler fra rig til fattig.

    Gammelkommunisten synes jo at mene, at folk med et pænt engagement skal betale for alle “gratisterne", som hverken har opsparing eller lån i banken kan have gratis netbank, gratisk pbs-betalinger, gratis visa/dankort, gratis kontooverførsler etc. etc.

    Transaktioner koster, og enhver kundegruppe må betale for de ydelser de modtager. Hvis “0 kunderne" virkelig er så attraktive som VBturbo hævder, så burde man jo netop forvente, at pengeinstitutterne ville stå i kø for at konkurrere om kundegruppen.

    Sandheden er, at bankerne ikke engang med et årligt kontogebyr på 4-500 kr. får hele omkostningen dækket på en “0-kunde". Hvis man ikke prissætter ydelserne nogenlunde korrekt, så er realiteten, at de “gode kunder med et pænt engagement" skal finansiere “gratistgruppen".

    Det er ikke private virksomheders ansvar at sørge for denne omfordeling. Den omfordeling vi skal have i Danmark, skal staten stå for!

    #198552
    AnonymForfatter

    GP

    Ja så – det frie marked fungerer !

    eks.vis

    Pensionsopsparens rentegaranti (hvad blev der er den ?) som stort set hele finansielle sektor nu løber fra ? åhh hvad var det nu lige du har postuleret i utallige tråde – ingen har ført pennen for den dumme låntager!

    Ja bankdirektioner der ikke engang evner at skille deres egen privatøkonomi fra bankens

    and on and – jamen du har da helt ret – sektoren skal ikke reguleres og vi er alle sammen dumme
    gammelkommunister

    I øvrigt er niveau for nedadgående – en skam da du eller plejer ræsonnerer intellektuelt og analytisk.

    —–

    MR.R

    Ja du er spild af tid!
    Igen opfordrer jeg dig til at dele din altomfattende samfundsøkonomiske viden og belær os andre

    men ak …. ergo godt du ikke er min produktsælger

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 32 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.