Bodeling ifbm skilsmisse

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93709
    AnonymForfatter

    Hej. Jeg har håber jeg kan trækker lidt på jer brugere herinde og få kvalifiserede svar.

    Jeg er i den situation jeg står i en skilsmisse hvor begge parter hæfter 50% på banklån. Min nuværende bank vil så ikke dele banklån 50/50 med der i mod 60/40 da jeg har en større indkomst.
    Så mit spørgsmål går på… Kan en bank bare uden videre gøre det når man har en 50/50 aftale ?

    Kan der gøres noget for at forhindre dette da jeg ikke mener sådan en aftale er en skid værd hvis man bare kan ændre den som man vil og der er jo en årsag til man underskriver sådan en dokument.

    Håber på jeres hjælp

    #198414
    testForfatter

    I hæfter begge 100% for lånet. Det har i skrevet under på da i lavede det. Det er solidarisk hæftelse. Noget andet er hvordan i ved opdelingen del akriver og passivere.

    Så ja banke er ikke forpligtet til at dele låner op.

    Og nej.

    Så forslå banken at de deler det 50/50 mod at du hæfter for 60 pct. Der betyder så at du kommer til at betale de 10% ekstra hvis din bedre halvdel ikke betaler, men du slippe da for de 40%. Alternativ må i lave bodelingen om så den passer med de 60/40

    #198418
    MichaelForfatter

    Enig med test. Hvis jeres banklån er med solidarisk hæftelse (hvilket formentlig er tilfældet) så hæfter I begge 100% for hele gælden. Bankens tilbud er yderst fordelagtigt og derfor bør I tage imod det. Det er de færreste der i samme situation får den mulighed.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.