Koster det noget at skifte bank?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • MinimyForfatter
    Indlæg
  • #93704
    MinimyForfatter

    Hej allesammen!

    Jeg er snart igang med at skifte bank og tænkte at nogen af jer herinde måske kunne hjælpe mig, jeg har i min gamle bank været kunde i over 8 måneder og jeg kan læse på nettet er det gratis at flytte hvis man har været kunde i over 12 måneder, jeg har et lån på ca. 100.000 kr, løn konto, budget og opsparing som skal flyttes over til AL bank, ved i hvad det koster at flytte fra Nordea?

    God weekend til jer alle.

    #198318
    C.MForfatter

    Jeg ville nu lige kontakte AL Bank først, for at høre om de overhovedet vil have dig som kunde nu når du har (usikret?) gæld på 100000 kr. Og nu hvor vi er ved det, hvorfor har du opsparing ved siden af en gæld i den størrelse?

    Prismæssigt vil det ikke koste det store, men der kan være stiftelsesomkostninger i evt. ny bank for bla. udlånet.

    Good luck …

    #198322
    HalliHalloForfatter

    Jeg tror ikke det koster dig noget, da du kun har et relativt lille lån. Det tager Arbejderbanken gerne ind uden omkostninger, bare for at få dig. Vil jeg da tro.

    Mit forslag: Hvis du ikke allerede har været i din nye bank, så var det nok dem jeg ville kontakte før jeg spurgte generelt her.

    Opsparingen kunne jo stå i en skattebegunstiget ordning eller hvad ved jeg.

    Og husk: Alt er til forhandling i bankerne vedr. priserne, bare banken kan se at en fordel ved at få kunden overført.

    Good luck også herfra.

    #198402
    AnonymForfatter

    Hvis banken vurderer dig som en attraktiv kunde kan du helt sikkert lave en god aftale. Jeg har netop modtaget et tilbud fra AL Bank på mit engagement (lønkonto, andelslån, opsparing mm.) hvor de betaler alle omkostninger forbundet med skiftet plus et honorar på 2.500 kr. til at dække eksempelvis tinglysning og/eller adkomsterklæring således jeg som ny kunde ikke skal have penge op af lommen.

    Held og lykke med det 🙂

    #198428
    AnonymForfatter

    jo jo men AL har mig bekendt fastpris på andelslån og det fås billiger andre steder, jeg beholder mit hos Swedbank til trods for mit skifte til AL med lønkonto mv.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.