Så er der vist prisstigninger på vej i RealkreditDanmark

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 36 i alt)
  • Indlæg
  • #198354
    AnonymForfatter

    GP:
    Din sammenligning med prioritetslån i Handelsbanken og RD – er måske ikke helt dækkende.
    Et prioritetslån i Handelsbanken kan oprettes uden afdrag i 30 år.
    Det koster 750,- at aftale en ny fastrenteperiode.
    Oprettelsesomk. udgør 7.500,- + gebyr til tinglysning – derefter er det kun 750,-, når du fornyer renteaftalen ved udløb.

    Jeg kender ikke disse tal i RD – men afdragfrie lån løber altså kun i 10 år – og derefter skal der afdrages eller omprioriteres.
    RD kan hæve gebyrer under lånets løbetid – og hvor ender disse gebyrer efterhånden.

    #198356
    AnonymForfatter

    gp

    alle indløser til kurs 100 når obl udløber

    sgu du indløse i morgen ja hvem er så fjolset – men det vil du vel heller ikke vedgå ?

    gad vide hvem der er det største fjols af os 2 -/:;)

    #198358
    AnonymForfatter

    Jeg skal ikke i indfri noget her og nu. Det du omtaler er et urealiseret kurstab. Men det overrasker mig ikke at du (som altid) roder rundt i terminologien.

    #198360
    AnonymForfatter

    Hertil kommer, at jeg aldrig ville søge lån hos Kolding eller hans forgænger Strårup.
    Handelsbanken har en anden kultur end Danske Bank – og det er min erfaring, at hvis der er økonomiske problemer i en lånesag – så er det ordentlige bankfolk man taler med.

    #198364
    Mr RForfatter

    Griner Svend.

    Du synes der er kulturforskel mellem Handelsbanken og Danske Bank?

    Du lyder en smule naiv.

    Vil du gøre mig klogere og fortælle mig hvor i disse kulturforskelle ligger?

    ……………………………..

    Desuden kan det slet ikke diskuteres om hvor vidt prioritetslån og realkreditlån kan og bør sammenlignes.

    Det ville være hjernedødt andet, som GP skriver så er de substituerende produkter.

    #198366
    AnonymForfatter

    Jeg håber ikke, at jeg er alt for naiv angående mit syn på Danske Bank`s kultur – for jeg har lige købt aktier i Danske Bank i fredags.

    Kunderne i Danske Bank skal betale for de dårlige regnskaber – og det er tvingende nødvendigt for bankens fremtid. Investorerne herunder pensionsselskaberne har investeret kraftigt i DB aktier – overskuddet skal op hurtigt – ellers smutter de store investorer snart.
    Altså kunder skal pines for at opnå overskud/tillid til banken – så markedet snart glemmer alle de dårlige historier. Nu er bare spørgsmålet, om de små kunder vil være med til at betale regningen – og mange af disse kunder kan ikke skifte bank.
    De store kunder kan ikke pines, idet der findes andre tilbud fra andre banker.

    Jeg tror, at det er en god idè – at satse på DB som aktionær – jeg vil bare ikke være kunde i banken, idet jeg ikke vil betale for deres fejltagelser i Irland m.v
    Der hersker slet ikke den form for uro i Handelsbanken – og man har ikke brug for oprydning.
    Jeg behøver vel ikke at omtale alle de dårlige nyheder på TV – om Danske Bank. Panik..panik

    Vi har selv opsagt vort samarbejde med Danske Bank efter måske 40 år – vi gider ikke høre mere.

    Sådan reagere naive folk som os, men vi tror, at gebyrkniven virker i DB – så køb aktier.
    Vi køber ikke aktier i Handelsbanken – for de er højt prissat efter gode regnskaber i årevis.

    #198368
    AnonymForfatter

    Svend

    ja jeg kun tilslutte mig med at have den samme oplevelse af Handelsbanken – ro på og fair trade

    #198370
    testForfatter

    Svend ro på og at de holder aftaler er mit instryk af danske bank

    Er i lige så patinerede i et andet forum om prisen på mælk i netto?

    Lidt læsning

    http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/206204/enkelt_kunde_sender_handelsbanken_i_dansk_minus.html

    http://aoh.dk/artikel/bankansat-sigtet-bedrageri

    Og så lige fra trust pilot hvor gennemsnittet faktisk er højt

    Elendig service, dårlig kundebehandling

    Har været kunde i banken i over 10 år. Den gang hed det Lokalbanken, Afdeling Birkerød. Og må sige at for godt 8 år siden, ændrede service niveauet sig. Det er virkelig blevet meget dårligt, ingen fast kunderådgiver, har altid betalt afdrag til tiden, ingen nye lån, og stadig hvis man spørger om det muligt at få et bevillet overtræk i 2 måned, ikke et lån men midlertidig overtræk, så får man straks nej, det skal siges jeg kun skylder banken godt 50.000 kr. vi stod og skulle bruge et bevillet overtræk i 2 måneder som skulle bruges til indskud i ny bolig, men det var de ligeglade med, ingen penge bare ærgelig for os. skøn service_ NOT. så det er jo dejligt når man står med tvillinger på 3 år og man lige skal trylle et indskud frem. tak for ingenting . så er vi jo nået til den skønne juletid, hvor det jo som sagt koster en del. og ved fra fruens bank at man et par gange om året kan få en betalingsfri måned, så der er lidt ekstra til gaver til drengene m.m. men igen. i hendes bank. Ingen problemr. men i min bank, svar tilbage med det samme, vi kan desværre ikke imødekomme dit ønske. osv. virkelig fleksibel bank. HVIS DU HAR PENGE. Ellers bliver man behandlet som om man aldrig betaler til tiden eller som om man bare er lavest i klassen. Skifter så snart jeg har betalt det sidste af på mit lån. for mage til dårlig service skal man lede længe efter. Kan klart IKKE anbefale Handelsbanken til nogen, med mindre de har penge på kontoen, så er man jo straks velkommen og alt det pjat. For os andre normale mennesker er jo ikke velkommen..

    #198372
    Mr RForfatter

    Svend ingen af dine kommentarer har noget som helst med en kultur forskel at gøre.

    Alt der kommer ud af din mund er luft.

    Er det arrigskab pga., at du skal betale 25 kr. om måneden for en lønkonto eller hvad er din agenda?

    #198374
    AnonymForfatter

    OK – så har jeg blot misforstået noget.

    #198430
    AnonymForfatter

    Mr. R:

    Du påstår jo, at jeg er naiv – og har misforstået kulturen i Danske Bank. Kender du andre banker i DK – der opnår en dårligere omtale en denne ? Det er i hvert fald ikke Handelsbanken.

    http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel/11/48024/artikel.html

    #198432
    Mr RForfatter

    Vi talte om kultur nu taler du om omtale.

    Efter min opfattelse er det to forskellige ting.

    Du har stadig ikke svaret på din oprindelige udtalelse, som jeg stilte spørgsmål til.

    Men for at svare på dit nuværende spørgmål så nej jeg kender ikke andre banker som får så meget dårlig omtale i medierne.

    #198448
    AnonymForfatter

    Svend, nu er omtale en ting og faktiske priser noget andet!

    Danske Bank har et massivt imageproblem. Det er der slet ikke nogen tvivl om!

    Med et så dårligt image, så vil vi komme til at se, at Danske Bank ikke kan tiltrække nok nye kunder til at dække den naturlige afgang + kunder der skifter i utilfredshed. Med andre ord er mit gæt, at Danske Banks markedsandel i Danmark vil være faldende.

    Men der er også en bund under tingene, og jeg er sikker på, at kundeafgangen i Danmark (som kun er et blandt mange af bankens markeder) vil efterhånden aftage.

    Nordea er i dag ikke så langt fra at være landets største bank, og vil formentlig være det om 2-3 år. I “i storebror rollen" kommer Nordea på et tidspunkt til at tage mange af de tæsk, Danske Bank før har taget på hele sektorens vegne.

    Så til den med priserne!

    Danske Bank er ikke Danmarks billigste bank, men det er så langt fra den dyreste heller. Danske Bank ligger, så vidt jeg kan se, i den billigste 1/3.

    Jeg forstår ikke hvorfor danskerne er så myopiske i forhold til gebyrsnakken?

    Der fokuseres alt for ensidigt på gebyr på nogle få hundrede kroner om året, mens man er fuldstændig blind for renteforskelle på tusindvis af kroner.

    Jeg vil påstå, at en kunde med en fornuftig privatøkonomi og kundehistorik som kan tilbyde banken et fornuftigt engagement, somregel vil kunne forhandle sig frem til gode vilkår i næsten alle banker. Man skal dog ikke være blind for, at man fra tid til anden kører fast i forhandlingerne. Det kan være uheldig kemi med banksælgeren eller man kan være uheldig at ramme en periode, hvor banken generelt stramme op på kreditgivningen for at afbalancere udlån mod indlån. Når det sker og når det ikke længere hjælper at true med et bankskift, så er næste trin rent faktisk at skifte bank.

    Rent forhandlingstaktisk er det værste man overhovedet kan gøre, at sætte sig selv skakmat ved eksempelvis at blive teknisk insolvent med et større beløb. I det øjeblik man ikke troværdigt kan true med at skifte til en anden bank, er man prisgivet til bankernes blodsugende prispolitik. Det gælder uanset hvilken bank man er kunde i.

    Så alt i alt er det på tide, at danskerne bliver realistiske om hvad bankerne er til for!

    Glem alt om det sociale/filantropiske formål. Bankernes formål er først og fremmest at tjene penge, mens kundernes interesser er modsatrettede. Kunderne er interesserede i at spare penge og opnå de billigst mulige priser.

    Som kunde bør man betragte bankrådgiverne i alle banker som sælgere og betragte bankerne som konkurrenter, der kan spilles ud mod hinanden.

    #198452
    peter holm larsenForfatter

    Hvor har du oplysningerne om, at investorerne har investeret kraftigt i Danske Bank – synes ikke det stemmer overens med de oplysninger jeg ligger inde med.

    Kunne du give en kilde – årsrapporten f.x. på det modsatte.

    #198454
    AnonymForfatter

    GP -så er FJOLSET tilbage

    Nu hører vi det sædvanlige ævl om bankerne skal
    have lov til at kradse ind hos de mindst attraktive kunder

    altså bankerne vil have en licens til at drive forretning uden samfundsansvar (ja men lad os da fordrive /udrense de økonomisk svageste i samfundet )

    De danske banker skulle tage sig en tude kiks –

    om bund i afgangen fra DB er vist lidt en underdrrivelse

    din analyse vedr. Nordea som største bank om 2-3 år
    bum bum

    http://m.epn.dk/brancher/finans/bank/ECE5443105/eu-vil-goere-din-bankkonto-billigere/

    det bliver tilsyneladende et lov krav at du som EU borger har ret til at få/have en konto/forretninger i hvilken som helst europæisk bank i fremtiden – interessant faktisk !

    det betyder jo at den intelligensbrefriede danske bank sektor faktisk kunne gå hen og blive konkurrence udsatte! og som opinionen er pt. kunne det godt gå hen og blive et alvorligt problem for danske banker (tude kiks)

    ligeså interresant kunne det blive hvis rk’en også fik
    drevet en kile ned i gebyrtrippet af udenlandske aktører

    likvidereringen af gebyrfri banker – bum bum

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 36 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.