Hjælp til besvarelse af spørgeskema om pension

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93696
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Jeg er i forbindelse med mit studie i gang med et projekt omkring pensionsopsparinger, og til dette har jeg brug for din hjælp!

    Hvis du har 2-3 minutter til at svare på et lille spørgeskema ville det hjælpe mig rigtigt meget. Klik venligst på nedenstående link:

    https://survey.enalyzer.com/?pid=m4p2k3r2

    På forhånd tak for hjælpen!

    #198160
    testForfatter

    må man spørge til hvad formålet med spørge skemaet er?

    #198164
    AnonymForfatter

    Selvfølgelig. Til mit projekt, som skal munde ud i en rapport, er jeg bl.a. ved at undersøge holdningen til aldersopsparing og afskaffelsen af kapitalpensionen i forbindelse med skattereformen 2012.

    #198174
    testForfatter

    Hvilken specifk værdi giver det for din rapport om 40% læger vægt på skattefradrag for indbetalinger til pension eller tror på afskaffelse af folken pensionen? Hvilken retning læser du?

    #198218
    AnonymForfatter

    For at få en ide om holdningen til afskaffelsen af kapitalpensionen, som jo netop havde fradrag i forhold til det nye produkt aldersopsparing. Herved håber jeg at opnå viden om hvorvidt man er meget utilfreds med denne ændring. Og hvorvidt folk tror på at der findes folkepension i fremtiden, er bragt på banen da aldersopsparing er blevet fremhævet som et godt produkt bl.a. fordi det ikke giver fradrag i folkepensionens tillæg, som fx livrente og ratepension gør. Men hvis folk alligevel ikke tror på folkepensionen fremover er dette måske et dårligt salgsargument.

    Jeg læser finansøkonomi

    #198222
    testForfatter

    Men ville nogle beregninger og analyser ikke vise din viden og kunden inden for økonomi snare ind folks holdning? Folks holdning er vel bare deres holdning

    #198226
    AnonymForfatter

    Hvad med at lave en undersøgelse om hvad skatteyderen istedet ville spare hvis ikke der fandtes
    tvungen opsparing og selv administrerede sin formue eller at der i det mindste var frit valg ?

    Det kunne så skabe noget mobilitet på området – Danskerne betalte mere end 10 Mia.kr i 2012 i kapitalforvaltningsomkostninger for “nedsparing / tab" i deres formue! altså indirekte statsstøtte en gang til – til den finansielle sektor (inklusive kursværn)

    Nu om dage findes der jo deciderede tabsgivende selskaber hvor den uheldige bare må finde sig
    i at det overenskomstbefalede selskab man nu er tvangsindlagt hos taber dine penge pga. inkompetent kapitalforvaltning eller at afkastgraden kun lige dækker omkostningerne således at den formastelige igennem et langt opsparingsliv har fodret diverse selskabers egenkapitalforrentning med 20-30-40% årligt (Danske Banks TopDanmark jubler i disse tider) for derefter kun at stå tilbage med en regulær nedsparing eller holde inflationen fra døren.

    Din nuværende undersøgelse (nationaliseringen af danskernes pensionsformue) er faktisk irrelevant da dele af pensionsbranchen jo ikke engang tillader konvertering til aldersopsparing
    (ikke profitabelt nok for branchen siger de)

    livrente og ratepension er danskernes nye 68% skatteskrue de kan se frem til. De betaler jo allerede verdens højeste marginal skat og kan nu bare se frem til statsplukfisk af pensionsopsparingen når datoen for otiummet indtræder !

    Du kommer her med dårlig karma og ødelægger humøret og spørger om holdningen til afskaffelsen af kapitalpensionen og den “lukrative" alderspension (hvad vil du gerne høre -/;)

    #198250
    AnonymForfatter

    Spørgeskemaet kun en del af opgaven, da der er krav om at der skal indgå primær data, fx i form af spørgeskema, observationer eller interview. Så jo, selvfølgelig indgår der også beregninger og analyser i min opgave 🙂

    #198254
    HalliHalloForfatter

    Jeg skal nok hjælpe dig ved at besvare dine spørgsmål ved lejlighed.

    For nogle dage siden kom det frem i en undersøgelse at vist knapt 40% ikke engang vidste at man kunne konvertere sin kapitalpension til en aldersopsparing, hvilket da nok så meget overraskede mig.

    Personlig kan jeg dog anbefale “aldersopsparing", som supplement til den tvungne arbejdsmarkedspension, som over 90% lønmodtagere er omfattet af.

    #198262
    testForfatter

    den gang jeg læste hd var det data fra danmarsk statistik. kan virkelig ikke se hvad værdi spørgskemaet giver.

    Fakta er at livrente er bedre ind aldersopsparing hvis man anter topskat og at man allerede har mistet tillægsbeløbet.

    og at alderspension, afhængigt af tilbudte omkostninger og foretning, kunne være bedre hvis man ikke betaler top skat.

    de tvungne pensioner kommer vi ikke uden om

    #198278
    HalliHalloForfatter

    Ja, livrenten er fin nok, hvis man er nogenlunde sikker på at blive gammel.

    Man skal vist nu om dage være næsten 90 år inden pengene er tjent hjem igen, og når jeg læser dødsannoncer er der desværre mange der dør længe før, men de bidrager jo så til dem der lever rigtig længe, da arvingerne jo som hovedregel ikke får noget ud af en livrente udover hvis man dør umiddelbart efter pensioneringen.

    Test, jeg troede du var så glad for opsparing i “frie midler" og ikke i mærkelige livrenter.

    Personlig kan jeg ikke anbefale nogen at spare op frivilligt i en livrente udover det som ens arbejsgiver indbetaler for en. Nej, der skal man oprette en “aldersopsparing", men i sidste ende må man jo selv bestemme hvad man vil.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.