Nye gebyrer i alle banker indføres

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93690
    AnonymForfatter

    eks. netbankoverførsel fra konto til konto i anden bank 30 kr tidligere 0 kr
    Valutamarginaler et gebyr der bliver tillagt nationalbankens kurs er forskellig fra bank til bank, normalt Euro 1,15 til 1,20
    gebyr for SEPA-overførsel Euro til udenlandsk bank og konto de fleste banker tager 20 kr
    man kan sige at HELKUNDE status, lige så stille indføres ad bagvejen med overførselsgebyrerne,
    således kan et VISA/Dankort gebyr 150 kr årligt være billigere, end de mange overførsler mellem konti måned for måned i diverse opsamlingsbanker

    #198020
    testForfatter

    Carlshjul du har nok ret, men er der en kilde til din spådom?

    #198022
    MichaelForfatter

    Alle banker??! Har du et link til den information?

    #198032
    AnonymForfatter

    Der må være en decimalfejl, Carls Jul.

    Man kommer aldrig til at se gebyrer på netbankoverførsler på 30 kr. / stk. Det er jo helt ude i skoven.

    Hvis der indføres gebyrer bliver det 1-3 kr. pr overførsel. Er du sikker på, at du ikke har lavet en decimalfejl?

    #198034
    HalliHalloForfatter

    Et lidt uforståeligt indlæg for almindelige mennesker for ikke at sige meget.

    Det er da muligt at en enkelt bank har indført et gebyr på 30 kr. for at overføre til andre banker via Netbanken, men alle de andre gebyrer er jo velkendte, som samtlige banker i Danamrk beregner sig.

    Selv Danske Bank tager disse, selvom man skal betale knapt 500 i abonnemtsgebyr.

    #198050
    thsvForfatter

    Har ikke kendskab til at Nordea skulle ændre deres gebyrer, så et link ville være en fordel.
    Ting som er gratis I Nordea, med grteis hverdag og som fordel+ kunde:
    Netbankoverførsler
    Veksling af valuta
    Intet gebyr på Visa/dankort
    Kontoudskrifter i netbank
    Kontant hævning af penge i f.eks. Danske Banks Dankortautomater.
    Intet kontogebyr.

    #198092
    testForfatter

    Det er også stadig gratis i danske bank hvis man kan få den rigtige indplacering helt som i Nordea.

    #198094
    AnonymForfatter

    https://www.portalbank.dk/sparnebel/om_os/renter_gebyrer_pdf/gebyroversigt.pdf

    det er side 4 ud af 13
    Overførsler
    Overførsel til konto i andet pengeinstitut 30
    Pris indtil 1. maj er kr. 25,00
    kr.

    men bagefter ser jeg side 2, hvor selvbetjening stadig er gratis 🙂

    #198098
    AnonymForfatter

    Der er ikke noget nyt i, at det koster spidsen af en jetjager at få bankansatte til at lave overførslen for dig. Det gjorde det også for 10 år siden.

    Men på den anden side – hvor ofte er det lige, at man har brug for det? Jeg kan ikke mindes, at jeg nogensinde har benyttet mig af den service!

    I Danske Bank er det ganske rigtigt gratis at lave en kontooverførsel via netbank. Det er også gratis i Arbejdernes Landsbank, lige som det er det, i de fleste andre banker.

    I Nordea koster det som udgangspunkt 2 kr., men er dog gratis, hvis man har gebyrfri hverdag. Hvad det præcist indebærer, har jeg ikke sat mig ind i.

    #198192
    AnonymForfatter

    Rettelse, i Danske Bank kan det være gratis at lave en kontooverførsel via netbank – behøver ikke være det ifølge deres nye regler.

    #198194
    HalliHalloForfatter

    Korrekt, det er bestemt ikke gratis i Danske Bank.

    Hvis man ikke selv vælger “pakke", så kommer man til at betale abonnementsgebyr samt løbende gebyrer for at bruge netbanken, f.eks 100 kr. i årligt gebyr samt 2 kr. for hver overførsel.

    Mærkeligt at en general ikke ved sådan noget, og han fraråder oven i købet andre til ikke at følge mine råd……………..

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.