Forlænget løbetid på lån uden varsel

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93685
    AnonymForfatter

    Kære Mybanker-debattører

    Jeg er journalist på Søndagsavisen og arbejder med en historie om banker/kreditinstitutter/andre lånudbydere, der sætter renten i vejret på lån, men blot forlænger løbetiden på lånet i stedet for at sætte ydelsen op, så kunden måske ikke lægger mærke til, at renten er steget. Og at det pludselig tager længere tid at komme af med gælden.
    Hvis du har oplevet noget i den stil eller har haft andre oplevelser med lånevirksomheder, der har været lige lovlig smarte, vil jeg meget gerne høre fra dig. Send mig gerne en mail med en kort beskrivelse af, hvad du har oplevet, i stedet for at skrive det her i debattråden – så svarer jeg hurtigt, om vi kan bruge det i historien.

    Gode hilsner
    Søren Strandman-Møller
    ssm@sondagsavisen.dk

    #197944
    AnonymForfatter

    Det var da et kedeligt emne.

    #197958
    AnonymForfatter

    Ja, og et selvindlysende emne.

    Udgangspunktet for alle lån er jo – og det gælder også almindelige boliglån, at ydelsen er fast, hvilket betyder at løbetiden forlænges eller afkortes, når renten falder.

    Det fremgår dog som regel af standardbetingelserne, at banken kan sætte ydelsen op.

    #197964
    HalliHalloForfatter

    Jeg syntes det er godt at Søndagsavisen tager emnet op i en artikel, da mange så checker deres lån og måske finder ud af at renten er sat uforholdsvis meget op i de senere år.

    #198038
    HalliHalloForfatter

    Jeg vil anbefale spørgeren “Nordea Bitch" at kontakte Søndagsavisen, da det netop er sådan en person de efterlyser, men måske han allerede har gjort det?

    #198202
    AnonymForfatter

    Jeg tillader mig lige at genopfriske denne tråd i håb om, at den bliver rykket op, da vi fortsat mangler cases til historien.

    Gode hilsner

    Søren Strandman-Møller
    Søndagsavisen

    #198286
    pppedeForfatter

    Kære Søren Møller

    Jeg kan garantere dig for, at der ikke findens seriøse bankvirksomheder i Danmark, der hæver renten på udlån uden at orientere kunderne om det.

    Derfor kan man jo ikke påberåbe sig svigt fra bankvirksomhedens side, men man bør måske snarere kigge indad og tænke “ups, fik jeg nu ikke læst det brev fra banken."

    Når jeg vælger at skrive skyldes det din indgangsvinkel i oplægget “…der har været lige lovlig smarte." I min optik finder du sandsynligvis kun kunder, der har været lige lovlig passive.

    Men pøj med artiklen. Jeg håber den bliver nuanceret.

    #198310
    BangeeForfatter

    Men pøj med artiklen. Jeg håber den bliver nuanceret.

    Det tror jeg ikke du skal regne med ud fra den vinkel jounalisten spørger ud fra 🙂

    Bankerne er jo den stor onde satan der bare vil slagte den almindelige dansker for alt han ejer og har ved du nok 🙂

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.