Aldersopsparig/investering

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93677
    AnonymForfatter

    Jeg har ca. en million stående på en kapitalpension i Jyske Bank.
    Nu mener de, jeg skal konvertere midlerne til aldersopsparing, hvor jeg sparer 2.7 %.
    Selv om jeg kan få udbetalt pengene nu pga. af høj alder, 63 år, så vil jeg vente.
    Hvis jeg venter, kommer der så ikke mere ud af, at en million yngler, end de ca. 625.000,
    der vil være efter en konvertering.
    Midlerne er for nuværende placeret i Jysk Pengepleje, og det vil vel koste en del, at sælge
    og genplacere dem igen i Aldersopsparing.
    KSHS

    #197742
    pppedeForfatter

    Det kan svare sig såfremt omkostningerne er lavere end 2,7% af den samlede værdi af kapitalpensionen. Millionen yngler ikke bedre end de kr 625.000, da staten snupper 40% af din gevinst.

    #197768
    HalliHalloForfatter

    Du beholder selvfølgelig samme kontonummer m.v., så du skal kun sælge 37,3% af depotets værdi.

    Og hvis du fremover vil spare op på en aldersopsparing, så skal der jo oprettes en ny konto, hvis ikke du konverterer nu, hvilket sikkert ikke bliver billigere eller mere overskueligt.

    Så se du bare at få konverteret så hurtigt som muligt, da det er det eneste rigtige.

    #197776
    testForfatter

    I nogen tilfælde bortfaldet rente garantier og lignende ved konvertering. Gevinsten er relativt beskeden.

    #197786
    HalliHalloForfatter

    Ok test, hvis du mener at 27.000 kr. er relativt beskeden, så lever vi to i to forskellige verdener. For mig er dette beløb nemlig mange penge. Du skal køre mange gange til Tyskland for at købe ind for at spare dette beløb. Dine 2 ugentlige ture er vist ikke nok selv gennem et helt liv?

    Nu skriver spørgeren at han har konto i et pengeinstitut, så derfor er der af gode grunde ikke tale om nogen rentegarantier, så ved ikke hvorfor det skal bringes på tale i dette tilfælde.

    #197792
    AnonymForfatter

    Til HalliHallo
    Du misforstår mig, eller jeg har ikke udtrykt mig tydeligt nok.
    27.000 kr. er også mange penge i min verden.
    Jeg mener ikke jeg omtaler en konto i et pengeinstitut.
    De midler jeg skriver om, er udelukkende placeret i en Kapitalpension.
    De er her placeret i form af Jysk Pengepleje – stabil. Her er selvfølgelig ingen
    rentegaranti.
    Mit spørgsmål omhandler udelukkende, om det er en god ide at konvertere
    Kapitalpensionen til en Alderspension.
    God søndag

    #197816
    HalliHalloForfatter

    Jeg kender ikke noget til Jysk pengepleje.

    Jeg ved kun, at hvis der måtte være tale om en rentegaranti, så skal kontoen være oprettet i et livforsikringsselskab og på gennemsnitsrentevilkår, dvs. at afkastet i disse år kun udgør ca. 2% p.a., dog tilbyder AP p.t. 3,25%,hvis jeg husker ret.

    Så derfor kunne jeg se at der ikke kunne være tale om nogen garanti overhovedet, hvorfor svaret fra test var nok så vildledende efter min opfattelse.

    Jeg læser lige spørgsmålet igen og står der ikke i første linie:

    “Jeg har ca. 1 million stående på en kapitalpension i Jyske Bank."

    Hvordan kan du så skrive at du ikke har skrevet noget om et pengeinstitut? Du burde da vide hvad du har skrevet eller hvad?

    #197818
    AnonymForfatter

    Jeg har prøvet at udtrykke mig så tydeligt som muligt.
    Mon ikke vi skal stoppe her.
    Men tak for kommentarerne

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.