Må man købe og sælge aktier når man er på a-kasse dagpenge?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87416
    AnonymForfatter

    Jeg tjener som så mange andre en del penge på aktiehandel, kurs gevinster, må jeg det når jeg modtager dagpenge som fuld tids forsikret fra en a-kasse ?

    Med venlig hilsen Ingolf Hansen

    #108382
    MichaelForfatter

    Ja. Understøttelse fra A-kassen er ikke afhængig af din formue eller indtægter fra aktiehandel.

    #108384
    osirisForfatter

    Endelig, et godt svar til et godt spørgsmål. og lad os så få fred for al dette RKI vrøvl, som fylder alt for meget og flytter alt for lidt.
    Michael, har læst dine indlæg vedr. dette emne, rki,og jeg er fuldstændig enig!Men på den anden side så er det måske sådan befolkningen er sammensat!! nej, den var lidt grov.

    God efter middag.

    -Osiris-

    #148580
    AnonymForfatter

    Vil intjening så modregnes mod A-kasse uddelse.
    Vil det så kun de aktier som er realiser, men købt før tilmelding som ledig,
    eller vil det også gælde de aktie som er købt og soldt imens man er på A-kasse.

    I såfald hvormeget bliver men trykket fra I uddelsen?
    Tak
    Karim

    #148594
    thsvForfatter

    Det kommer vel an på, om du driver aktiesalget som et arbejde eller som en hobby.
    Hvis du bruger en time dagligt af din fritid er det jo ikke et job, og vil ikke blive modregnet. handler du derimod på fuld tid og osse for dine venner ville jeg nok betragte det som et job, hvorfor du ikke er berettiget til dagpenge.

    #148598
    AnonymForfatter

    Jeg mener ikke, at der fri slag med indkomst på aktier.
    Hvis du handler meget – så kan det få karakter af “selvstændig virksomhed" – og så skal du flyttes til ASE eller lignende – og der gælder andre regler………

    Aktiegevinster kan ses på selvangivelsen – og der kan komme krav om tilbagebetaling af dagpenge – hvis det har et større omfang.

    Der gælder lignende regler for udlejning af fast ejendom – og det har givet mange problemer.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.