Rente på erhvervskonto

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93657
    AnonymForfatter

    Hej,

    Jeg søger den bank der giver den højeste rente på indestående (på nuværende tidspunkt omkring 3mill)

    Ingen binding.

    Nogen forslag?

    #197434
    Ole LaursenForfatter

    Jeg spørger måske dumt, men har du prøvet prissammenligningen her på siden?

    Du kan vælge opsparing

    http://www.mybanker.dk/sammenlign/opsparing/opsparingskonto/#

    og så “Ingen binding". Så længe banken ikke har brug for at kreditvurdere dig, er de vel ligeglade med om du bruger kontoen privat eller som erhverv. Hvis det er indestående på 3 millioner, bør du måske lige tjekke om banken er på vej til at gå konkurs.

    Hvis du kan vente et par dage med at få pengene ud igen og ikke er bange for ikke at have garantier for afkastet så ville jeg sætte pengene i en investeringsforening der investerer i korte danske obligationer – du kan se hvordan de historisk har klaret sig på ifr.dk. De sidste tre år har de givet 3-4%/år. På den måde er du ikke afhængig af om banken klarer sig.

    #197436
    Delta meansForfatter

    Vi har vores stårende i Sparkassen Faarborg, som vi er meget tilfredse med. Vi får en rente på 0,15%, hvilket jo også er rigtigt pænt i disse tider.

    #197470
    AnonymForfatter

    Hej, Tak for svarene!

    Ja undskyld den oprindelige post. Jeg havde lidt travlt, så det bliv lidt noget juks. Jeg kom oven i købet til at poste den to gange og på det forkerte debat. Flot Anders.

    Ja, Mybanker er særdeles god til at få en overordnet overblik. Men jeg ved bare, at bankerne er til at handle med som virksomhed, jeg kender til en del der får bedre renter på deres erhvervskonto end hvad der står på listen. Så det jeg søgte var netop hvis nogle havde erfaring med, at man kunne forhandle sig til en god rente der og der.

    Investeringsforening der investerer i korte danske obligationer. Særdeles god ide! Men selvom der er stor risikospredning er der vel stadig en form for risiko, jeg ikke tror investorene sætter pris på.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.