Stort forbrugslån – boliglån muligt?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93635
    AnonymForfatter

    Hej derude
    Jeg står overfor en skilsmisse og har brug for en bolig. Sagen er at jeg ikke har nogen opsparing/indskud, men til gengæld et forbrugslån på ca 250.000kr. + studielån som jeg afdrager m 1650 pr md. Indtil 2018.
    Jeg vil helst købe (ejer eller andel) da boligpriserne jo stadig er nede og lånene billige (det er min ydmyge fortolkning), Mens lejeboligmarkedet i hovedstaden hvor jeg bor er presset.

    Min årsindtægt er ca. 550.000kr

    Jeg ved stort set intet om lånemuligheder og forskellene ml banker og realkreditinstitutter. Kan forbrugslånet indgå i et evt. Realkreditlån, eller er dr andre muligheder?

    Håber meget på jeres råd og vurderinger – skal jeg droppe drømmen om at komme ind på boligmarkedet med den gæld jeg har?

    Mange hilsner HQ

    #196958
    MichaelForfatter

    Nej, du skal ikke droppe din drøm, men realistisk set bliver det nok meget svært på nuværende tidspunkt at blive kreditgodkendt med de tal du oplyser her. Din indkomst er hæderlig og derfor burde der være gode muligheder for at du kan afdrage pænt på gælden over de næste 2-3 år hvor du så kan genoptage tankerne om et boligkøb.

    Dit forbrugslån kan ikke lægges under et realkreditlån eftersom du har brug for 100% belåning til boligkøbet.

    #196966
    pppedeForfatter

    1) Sørg som minimum at have 10% af udbetalingen sparet op.
    2) Foretag ekstraordinære afdrag på dit forbrugslån…

    3) Kontakt din bank. Fortæl dem om dine planer/ønsker og opstil i fællesskab en plan 1 år ud i fremtiden, så du kan få realiseret din drøm.

    Et dyrt hus/lejlighed bliver der næppe til, men mindre kan måske også gøre det. Du skal bare sandsynliggøre for banken, at du er stabil, kan overholde aftaler og holde dig inden for de økonomiske rammer i aftaler på mødet.

    #196980
    AnonymForfatter

    Hej Michael og Pppede

    Tusind tak for jeres vurderinger/råd. Træerne vokser altså ikke ind i himlen. Jeg bereder mig på et par år med smalhans for at reducere min gæld, og vil huske dine råd overfor banken Pppede.

    HQ

    #196988
    AnonymForfatter

    Med din imponerende høje indkomst bør du hurtigt kunne afvikle den gæld og få en gedigen udbetaling til huskøb. Hvis du er det mindste usikker på om du kan bevare dit job, vil jeg mene det er en god ide at afsætte nogle penge til en arbejdsløshedsforsikring. I tilfælde af en fyring vil det næsten kunne sikre dig at du kan afvikle din gæld.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.