SKAT og udlæg

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93621
    AnonymForfatter

    Jeg vil høre om der er nogen der ved om SKAT kan tilbageholde en udbetaling fra en arbejdsmarkedspension der kommer til udbetaling før pensionsalderen.Jeg bliver i øjeblikket lønindeholdt af min indtægt og går udfra at SKAT kan gøre udlæg i udbetalingen når den står på min bankkonto,men kan de tage pengene inden de rammer min konto?

    MVH Peter

    #198486
    AnonymForfatter

    hej
    hvis du har fundet svar på dit spørgsmål, vil jeg meget gerne høre det, da det er præcis det samme, jeg gerne vil vide.

    #198490
    testForfatter

    det kan skat og øvrige kreditore efter at pengen der udbetalt

    #198492
    Mr RForfatter

    Det er jeg ikke sikker på er rigtig test.

    Ikke hvis de bliver udbetalt på en kreditor beskyttet konto.

    #198494
    testForfatter

    Skats arm er lang, men selv over for almindelige kreditore er en udbetaling ikke sikker nå beskyttelses fristen er udløbet. Er det f.eks. Udbetaling for kritisk sygdom nyder den ikke samme beskyttelse.

    #198498
    AnonymForfatter

    tak for svarene, det er præcis det hvis man skylder børnepenge, og man har lavet en afdragsordning, om de så alligevel kan tage fra arbejdsmarkedspensionen

    #198502
    Mr RForfatter

    Det kommer vel an på om det er i rater eller som sum udbetaling test?

    #198504
    testForfatter

    De opsparede midler eller en udbetaling af samme og i bekræftede fald hvilken udbetaling?

    #198506
    Mr RForfatter

    hvis sumudbetalingen sker på en kreditor beskyttet konto

    #198508
    pppedeForfatter

    Men midlerne er jo ikke kreditorbeskyttet, hvorfor man risikerer, at kreditorbeskyttelsen af allerede indestående midler på kontoen ophæves. Midlerne er bare ikke omfattet af paragraf 513.

    #198646
    AnonymForfatter

    det er hvis man får det hele arbejdsmarked pensionen udbetalt ved flytning til udlandet

    #198664
    AnonymForfatter

    “det kan skat og øvrige kreditore efter at pengen der udbetalt"

    Det er forkert man minder man er lavet loven om, hvad angår lønindeholdelse.

    Det er kun myndighederne som kan lave lønindeholdelse.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.