Noget pjat vedrørende NEM-ID

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93618
    AnonymForfatter

    Det er jo sådan at du kan gå ind til en bank hvor du er kunde og få udleveret et nyt nøglekort eller hos borgerservice i din kommune eller vente på et nøglekort med posten eller med en elektronisk nøglegenerator.

    Men det jeg synes det er noget pjat, er at det er kun den bank hvor man har lønindgang hvor jeg kan få udleveret et nyt nøglekort. Jeg har lønkonto i en Sparekasse i min hjemby og arbejder i en by hvor denne sparekasse ikke har en filial, og har en ekstra konto i en bank i den by hvor jeg arbejder.

    I denne bank har jeg en konto med mere 250.000 kroner indestående, men fordi jeg ikke har lønindgang på den konto, så kan jeg ikke få udleveret et nyt NEM-ID nøglekort i denne bank. Idet ifølge nogen åndsvage regler som NEM-ID har fundet på, så kan man ikke få udleveret et nyt NEMID nøglekort hvis man ikke har lønindgang i den bank. Selvom man altså er kontohaver.

    Burde ikke være hip som hap om man har lønkonto i banken for få udleveret et nyt nøglekort, hvis bare man har en konto i den gældende bank?

    #196734
    JesperTotForfatter

    Det er da noget pjat at gå op i. Nøglekort kommer med posten. Problem løst.

    #196736
    peter holm larsenForfatter

    ….alternativt kan du også gå ind og bestille et nyt nøglekort på http://www.nemid.dk …. synes selv det er langt mere operativt at få det leveret pr. post end at ture rundt og hente det ….vi er trods alt i det 21.-århundrede.

    #196776
    AnonymForfatter

    Hvad er problemet?

    Når der er under 20 nøgler tilbage på dit kort sendes det næste kort automatisk med posten, og du har det et par dage efter.

    Så med mindre du logger ind i netbanken 20 gange om dagen, så er der vel ikke noget problem, andet end at du er et brokhoved og en kværulant?

    #196778
    AnonymForfatter

    Kan ændres på nemid.dk til 50 nøgler så man har et kort klar når det andet udløber eller går i stykker. Kortet kommer med posten 2 – 3 dage efter at grænsen der er sat for, der skal sendes et ny nøgle kort.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.