Hvad er bedst ?net bank eller alm bank når man skal låne penge.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Hossein zobidiForfatter
    Indlæg
  • #87410
    Hossein zobidiForfatter
    #108330
    Hossein zobidiForfatter

    jeg vil komme af med min dyre gæld, som er næsten 200.000 kr, og min økonomi er godt nok, men jeg vil af med min dyre gæld. Jeg har både kontakte tre stor banker, danske bank og amager bank og arbejdens landsbank, og to net banker, nykredit og skandiabank, og alle var ikke interesser, om at hjælpe mig, heller ikke, hvis jeg i fretiden viser, at jeg kan godt og har muligheden for at spar penge.

    findes der bank, som er nemmer,at låne penge fra, med at betaler sine dyre gæld. er det rigtigt, at det er sværret, at låne fra netbanker end alm banker?

    Jeg vil blive taknemlig hvis en kan hjælpe mig, med at viser, mig hvad jeg kan gøre, og hvorfor bankerne vil ikke låne mig penge, men de hurtig penge vil låne mig med 100.000 med det samme.

    med venlig hilsen
    Hossein

    #108332
    MichaelForfatter

    Hurtiglånerne er sådan ser bedøvende ligeglad med din økonomi og hvor mange penge du har til overs når alle regninger er betalt. Deres sikkerhed består i, at de tager meget høje renter. Herved kan de tåle at en del af lånerne aldrig betaler pengene igen, da de går ned med flaget økonomisk. Bankerne ser derimod ganske anderledes på det. De checker din økonomi og vurderer heraf hvor meget de vil låne dig. Bankernes rente er typisk væsentlig lavere og de forventer, at langt hovedparten af lånerne betaler pengene igen. De har åbenbart vurderet, at din økonomi ikke kan tåle et forbrugslån på 200.000 (jeg antager at du ikke har nogen sikkerhed). Det er ikke god nok sikkerhed for en bank at du siger, at du nok skal vise dem at du kan spare på dine penge i fritiden. De vil have håndfaste beviser i form af en solid økonomi eller sikkerhed f.eks. i form af fast ejendom.

    Jeg vil foreslå dig, at du forsøger at betale f.eks. halvdelen af gælden af med dine nuværende kreditorer. 100.000 er et lidt mere humant beløb end 200.000. Hvis du har en solid fast indtægt, er der en god chance for at en bank vil yde dig et lån på ca. 100.000.

    #108340
    AnonymForfatter

    Hvad er bedst, netbank eller almindelig bank?

    I MEGET grove træk, så er netbanken typisk billigst og i en almindelig bank har de typisk afsat mere tid til at vurdere din påstand om fremtidig betalingsevne.

    Men det er vel ligegyldigt, eftersom du allerede har fået afslag fra begge typer banker.

    Som Michael siger: Din hovedfokus må være at få afviklet den nuværende gæld (med de renter der er nu). Derfor kan du da godt fortsætte med at snakke med banker for at få nogle levere forrentede lån til erstatning, men lad være med at satse på det som den primære løsning.

    #136588
    AnonymForfatter

    JEG VIL LÅN NOGEL PENGE

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.