Konsolidering af gæld

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • MartinHNForfatter
    Indlæg
  • #93595
    MartinHNForfatter

    Hej

    Jeg står og skal bruge lidt vejledning/nogle idéer.

    Jeg var for nu 7 år siden ude i noget økonomisk uføre som skyldes 100% dumhed og passivitet. Jeg er selvstændig, og var det også dengang.

    Jeg skylder pt. 300.000 kr., og afdrager med 20.000 kr pr. måned. Gælden er ikke samlet, men står hos 4 forskellige kreditorere. Én bank, og 3 firmaer som jeg købte ydelser af for 7 år siden.

    I firmaet har jeg en indtjening på 600.000 om året, før afrdag på gæld.

    Jeg har været registreret i RKI, men er det ikke i dag.

    Det jeg godt kunne tænke mig er at få samlet gælden ét sted, så jeg samtidig kan få slettet udlæg i en nu skrottet bil, og for alvor komme videre.

    Min nuværende bank ser 100% på udlæg i den skrottede bil, og kan slet ikke tænke udenfor boksen. Eller også vil de ikke, sikkert grundet min historik.

    Man kan selvfølgelig sige, at med afdrag på 20.000 / måned får det hurtigt ende, men efter at være blevet far for 7 måneder siden vil vi gerne ud af lejligheden og i et hus… Og min kæreste’s bank mener at hvis jeg kommer til at eje noget, går der 2 sekunder så står kreditorerne og foretager udlæg i huset og sætter det på tvang. Men så simpelt er det ikke, men det kan/vil de bare ikke se…

    Er der nogle som har en god idé?

    #196216
    testForfatter

    Vent de dit barn på 7 måneder vil hellere ha en far der har styr på økonomien ind 100 ekstra kvadratmeter til kravleturen.

    #196218
    OBSForfatter

    Jeg ville også vente med at overveje huskøb til du er ude af gælden. Det vil stille dig helt frit i forhold til banken, og også et eventuelt valg af en anden bank såfremt din nuværende ikke vil samarbejde.

    Det lyder i hvert fald som om du har god luft i økonomien når du har råd til at betale en ydelse på 20.000 kr. per måned. Med den fart burde det vel ikke tage mere end et par år at afdrage hele gælden, så vidt jeg lige kan regne ud.

    #196234
    AnonymForfatter

    Helt enig, for din egen skyld så stift ikke ny gæld før den gamle er væk. Er du ikke blvet klogere siden for 7 år siden?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.