Den gode tone

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93586
    AnonymForfatter

    Halløj.

    Jeg har just oprettet profil herinde, efter at have læst med længe uden at have haft behov for at sige det store.

    Jeg vil kort give jer lidt fakta, således ingen tror jeg er dårligt begavet. Jeg er; 39, oprindelig mellemlang uddannelse, nu i gang med en lang, realkreditlån på knap 600.000, husværdi 2.000.000, ingen anden gæld. Kan både stave og regne til husbehov. Så langt, så godt.

    Så kommer det jeg vil sige; hvorfor er tonen herinde så hård, nedsættende og ofte useriøs? Det er ofte mennesker i desperate situationer der skriver (ja, nogen gange som brækkede arme, men gør det egentlig noget for din forståelse?), og jeg har undret mig over behovet for at svine og sparke til et menneske der allerede ligger ned.

    ?

    Kunne det ikke være dejligt om niveauet kunne højnes en smule? Er det muligt at rense et svar for personlige holdninger, og bare svare, sådan lidt nøgternt? Eller, i det mindste, give sin personlige holdning på sober vis?

    Jeg vil i hvert fald blive hængende, og svare anstændigt hvis jeg svarer nogen.

    God dag!

    #196078
    MichaelForfatter

    Velkommen til

    Hvorfor tonen nogle gange er hård? Tja, mit bud er at det skyldes at det samme spørgsmål er stillet 1 milliard gange. Dette spørgsmål er:

    “Er der nogen der ved hvor jeg kan låne penge/samle min gæld selvom jeg er i RKI og/eller har en dårlig økonomi?"

    Og alle mulige variationer heraf. Svaret er det samme HVER gang: Ingen steder. Dem der spørger er ofte, som du ganske rigtigt bemærker, mennesker med ufatteligt dårlige formuleringsevner der åbenbart ikke kan eller vil læse de 999.999.999 tidligere tråde hvor spørgsmålet er stillet og besvaret. Er der så nogen der svarer alligevel bærer det tydeligt præg af irritationen over de evindelige gentagelser. I de tilfælde hvor trådstarteren får et sobert svar er det ofte et svar der ikke ønskes og så bliver trådstarteren selv sur – og så kører møllen.

    Derudover er der specielt én slem troll herinde nemlig HalliHallo. Det ene øjeblik spørger han til hurtiglån og giver udtryk for at han er på kontanthjælp og har en stor gæld. Det næste øjeblik er han velhaver med fast ejendom, aktieinvesteringer og penge i et utal af banker. Den slags hænger ikke sammen og når han så samtidigt giver “råd" er de som regel lodret forkerte og generelt bare noget vås.

    #196084
    AnonymForfatter

    Ja, det er også mit bud på hvad der sker når tonen bliver hård. Har også forståelse for at man går kold i gentagelser.
    Vil bare gerne opfordre til at man i værste fald tier trådstarter ihjel, og så gemmer de konstruktive råd til andre. For dette sted er jo en guldgrube udi erfaringer/uddannelse i den økonomiske verden!

    #196088
    testForfatter

    Michael jeg synes sådan set ikke svaret til lån i rki er et problembort set fra denne kobling der så laves til at dårlige stave evner er lig lav intelligens og dårlig økonomi. Påstanden rettes godt nok ikke mod en race men er generaliserende og vel tenderede til de racistiske. På same måde er folk der gør opmærksom på at danske Banks kunde opdeling er meget anderledes ind Nordea pludselig bank sælgere, og så bliver det jo ikke værre osv.

    #196090
    MichaelForfatter

    @test

    Intelligens og racisme (hvor kom den fra?) har intet med dette at gøre. Ikke desto mindre ER der altså en voldsom overvægt af mennesker med dårlige formuleringsevner i kategorien “hurtiglån, stor gæld, lav indkomst, kontanthjælpsmodtagere" osv. Det er selvfølgelig ikke et voldsomt stort statistisk grundlag at basere denne konklusion på alene på et debatsite, men for mig at se er tendensen så klar at den ikke kan overses.

    Har du hørt om arv og miljø? At der er en klar sammenhæng mellem forældres økonomiske situation og deres børns? Dette er videnskabeligt bevist og behøves derfor ingen nærmere diskussion. Det er også et faktum, at lån uden sikkerhed primært efterspørges af boliglejere med lave indkomster. Denne gruppe kan ikke lige gå ud og få et realkreditlån og i mange tilfælde heller ikke et almindeligt banklån.

    Det er også et faktum, at mennesker med ingen eller dårlige uddannelser har sværere ved at formulere sig end andre. Simpelthen fordi de ikke er trænede nok i denne disciplin og sjældent formulerer sig på skrift.

    Så alt i alt skal man altså være mere end almindeligt blind hvis man ikke kan se sammenhængen mellem dårlig økonomi, lavt uddannelsesniveau og dårlige formuleringsevner.

    Ja, det er kontroversielt, men det er sandheden ofte.

    #196092
    AnonymForfatter

    I mangler lidt forståelse af verden. Hvis man klarer sig skidt i skolen, hvilket man ofte gør hvis man staver som en fisk, så får man sjældent en akademisk uddannelse og en høj løn. Det er intet arbejde, eller ufaglært arbejde, måske til polakløn.

    Med en minimumsindkomst er det let at mangle penge sidst på måneden, ligesom det er en hel del mere nødvendigt at finansiere fornødenheder med lån. For nogle bliver det svært at overholde pligten til at afdrage lånet igen.

    Hvis man så er kommet i den ret håbløse situation med en ussel indtægt og stor gæld, kræver det overvindelse at konfrontere problemet. Et sted at begynde er at spørge andre til råds, men herinde er der er en hel del større chance for fordømmelse end et godt råd.

    Det er ikke en undskyldning for manglende god tone at andre har spurgt om det samme tidligere. Hver situation er unik, i hvert fald for den som spørger.

    #196130
    HalliHalloForfatter

    ATT:

    LOL-MANDEN(II)/GARANTRYTTEREN

    Så er du på banen igen med dine grove nedgørelser og tilsvining af andre debattører, herunder på ny et af dine hyppige personangreb mod mig osv.

    Forleden var det 2 af dine kolleger ved navn General Prier og test, der også lige ville nedgøre undertegnede, så det ses tydeligt at der er system i galskaben.

    Om dine råd er bedre end mine skal jeg lade være usagt, men jeg kan dog oplyse, at jeg har massevis af venner, naboer og bekendte samt familiemedlemmer etc, som
    gennem årene har været særdeles glade for den hjælp, som jeg har ydet. Det være sig kontakt/løsning af konflikter med banker, forsikringsselskaber, gældssanering, gennemførelse af frivillige akkorder, herunder udsættelse med betalingerne i særlige tilfælde, incassobureauer, arbejdsskadeerstatning, opsigelsesregler, lønmodtagernes garantifond, kommuner vedr. alskens ydelser, SKAT og jeg kunne blive ved. F.eks. har jeg kørt 2 arbejdsskadesager, hvor deres fagforening oplyste, at de ikke kunne komme videre i sagen, da der var givet afslag fra arbejsskadestyrelsen. Her tilbød jeg lige at gennemgå sagerne engang til, og i hver sag dumpede der en check på over 400.000 kr. ind ad brevsprækken.

    Så din påstand om at mine råd er direkte lodret forkerte er jo kun blot ønsketænkning fra din side. Dine råd er til gengæld i mine øjne ofte selvfølgeligheder, næsten aldrig råd med nogle konkrete løsninger, du bruger mange, mange ord for at beskrive noget som enhver ved i forvejen.
    Dit speciale er områder som disse: RKI, “hvor meget kan jeg købe bolig for" og “kan jeg købe bolig selv om jeg skylder penge væk?", “kan jeg få henstand i banken" “må banken det?/tage mine penge?", “kan jeg få samlet mine lån?" “min tidligere kæreste vil ikke betale halvdelen af vores lån, kan banken så kræve pengene af mig?" og bla bla

    Det eneste vi ved om dig er stort set, at du er LOL-MAND (II), og “garantrytter", hvor du ifølge eget udsagn har tabt dine indskud i både Løkken- og Salling Sparekasse.
    Herudover skulle du antagelig bo ude på Københavns Vestegn, hvor du i tide og utide beklager dig over de relative høje skatter på din bolig. Helt urimeligt syntes du, når du nu har købt og betalt din rønne. Rent kommunisme vil du sige, til trods for at jeg vil antage at du hører til blandt sosserne.

    Måske jeg bør overveje at indberette dig til Mybanke? På den anden side generer dine angreb mig ikke synderligt, så gør nok ikke noget ved det.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.