Bank til børn og unge

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93581
    AnonymForfatter

    Findes der en konto for børn på fx. 4-17 år hvor de kan sætte (et begrænset) beløb ind og få en rimelig rente på fx. 5%. Det vil da tilskynde til at spare op, og børnene vil jo typisk blive i banken resten af livet (siger statestikken)….
    Det må gerne være en bank med afdelinger, da barnet jo nok gerne selv vil med ned med sparegrisen/kontanterne/mønterne…
    Det kunne være en junior-, unge-, konfirmands-, junior- eller teenagekonto….
    Der må gerne være en begrænsning på hvor meget barnet kan spare op, fx. max. 20.000 kr i alt (tænker ellers at nogle forældre vil bruge det som en højrentekonto…).

    Jeg har læst denne tråd, uden at blive klogere:
    http://www.mybanker.dk/debat/privatoekonomi/1129-god-rente-til-boern-under-18-aar

    Baggrund:
    Min datter på 11 år har en konto hvor hun sætter lommepenge, mønter, gaver etc. ind.
    Der står ca. 2000,-, og sidste år fik hun så ca. 2 kr. tilskrevet i årlig rente, dvs. intet incitament til at spare op…

    Martin

    #196027
    AnonymForfatter

    Der er som regel nogle bankreklamer i foråret, når konfirmationstiden nærmer sig. Så konkurrerer bankerne i at kapre konfirmandpenge. Alternativt kan du jo selv give lidt rentepenge og incitament til det gode formål.

    #196028
    AnonymForfatter

    Der er som regel nogle bankreklamer i foråret, når konfirmationstiden nærmer sig. Så konkurrerer bankerne i at kapre konfirmandpenge. Alternativt kan du jo selv give lidt rentepenge og incitament til det gode formål.

    #196030
    AnonymForfatter

    Ja, det med selv-initiativ er jeg enig i.- Har aftalt at hun får 10% totalt set i rente – så er der lidt at se frem til (og det fik jeg selv, dog fra banken, dengang i 1970’erne) 🙂

    Glæder mig til konfirmations-sæsonen – måske vi kan finde noget dér!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.