Banken tog mine penge – må de det?

Viser 13 indlæg - 16 til 28 (af 28 i alt)
  • Indlæg
  • #196140
    fk2001Forfatter

    Hvis du er gået konkurs så skel kreditorene dele aktiverne. Banken kan under ingen omstændigheder blot rage til sig fordi der indgår penge på din konto. kontakt kurator for sagen og forhør hvordan du skal forholde dig.

    #201690
    AnonymForfatter

    jeg har lige prøvet lign. også med danske bank.
    Jeg har en gammel gæld (ca 25 år) Det er nok ca 20 år siden de har kontaktet mig ang gælden.
    Så i dag gik der 10000 kr ind, et lån som skulle dække nogle regnninger, resten var til at leve af. Jeg havde brugt de 800 kr. og ikke nået og hæve resten. da jeg loggede i banken nogle timer efter stod der 200 kr, resten havde danske bank taget til gammel gæld!
    Hende, der har stjålet pengene bar kold! Jeg har ingen aftale om afvikling af gælden!
    Jeg har flere gange vundet penge, uden de har taget nogen, så det var en chokerende oplevelse!

    #201692
    MichaelForfatter

    AH57

    For det første giver det ingen mening at låne flere penge for at betale de daglige regninger. Du graver bare det hul du allerede sidder i dybere.

    For det andet er banken i sin fulde ret til at tage dine penge når du har en misligholdt gæld. Det står ganske tydeligt i de lånebetingelser du selv har skrevet under på. Det er ikke banken der har stjålet noget, men dig fordi du låner og ikke betaler tilbage.

    #201710
    HalliHalloForfatter

    AH57: Lidt underligt at du har haft Danske Bank i 25 år uden at de har haft fat i dig med henblik på en afdragsordning.

    Dette må så vel tyde på, at du alle disse år har levet fra hånden i munden, når banken mener, at du godt kan undvære den pæne overførsel på ca. 10.000 kr.

    Jeg håber så for dig, at du nu næsten er gældfri i Danske Bank.

    #201818
    AnonymForfatter

    Man kan vel sammenligne situationen med at du har haft et ubevilget overtræk på 150.000 på kontoen. Så er det vel ikke så mærkeligt, at banken så siger “Tak fordi du satte ind på kontoen og dækkede dit minus" – og ikke giver dig lov til at trække over igen.

    #201824
    perasdkForfatter

    Hvis det havde drejet sig om et større beløb, kunne man nok overveje en ny konkurs for at få fordelt beløbet ligeligt imellem kreditorerne, kr. 150.000 vil nok ikke kunne dække meget mere end advokatomkostningerne.

    Med alle de banker der trods alt er tilbage, kan man nok finde en bank man ikke skylder penge og få oprettet sin NEM-konto hos dem.

    #208774
    AnonymForfatter

    èn ting at ud havde gæld til banken, fair nok. Derimod har man lavet et system som den danske bank er tilmeldt, hvor hvis du har gæld til det offentlige, så kan den danske bank på vegne af Staten af kommune, hente pengene på din konto, og det uden din accept. Det synes jeg er lige lovlig smageløst.

    #208776
    MichaelForfatter

    Det er jo direkte forkert AlphaMale. Har man gæld til det offentlige så kan der ske lønindeholdelse via Skat. Det har intet med Danske Bank at gøre.

    Skal der ske udlæg i indeståender i banken så skal det ske gennem Fogedretten.

    #208784
    perasdkForfatter

    Fogeden fra SKAT kan foretage udlæg i ens indestående eller ens aktiedepot i banken, hvis man skylder offentlig gæld som der kan foretages udlæg for af SKAT(ikke alle offentlige krav kan der foretages udlæg for uden om Fogedretten).

    Man skal nok skylde forholdsvist meget inden SKAT bruger ressourcer på et udlæg, og hvis man er lønmodtager skal fogeden efterlade penge nok på kontoen til at man kan klare sig indtil den næste lønudbetaling.

    #208788
    testForfatter

    Pointen var måske ikke så meget detailed i måden staten kan inddrive gæld på som at det ikke er et særskilt system der kun bruges af danske bank.

    #208790
    morsdrengForfatter

    Hvis I vil vide hvordan det hele hænger sammen, så tag og læs SKATs inddrivelsesvejledning, hvor det er beskrevet hvorledes gæld til det offentlige kan inddrives.

    Om lønindeholdelse er der helt klare regler og der kan som hovedregel IKKE ske indeholdelse i kontanthjælp eller hvis personens rådighedsbeløb er på linje med eller under det beløb der accepteres i en offentlig gældssanering. Det sidste fordrer dog, at skyldner anmoder om, at indeholdelsen sker efter betalingsevnemodellen, idet der ellers vil ske et %-træk fastsat på baggrund af indkomstens størrelse.

    SKAT har selv pantefogeder, og er derfor IKKE henvist til at benytte fogedretten, hverken til foretagelse af udlæg i indestående i bank, bil eller fast ejendom.

    #208794
    perasdkForfatter

    SKAT “freder" ikke længere kontanthjælpsmodtagere, men prøver at få dem ind i en afdragsordning.

    SKAT har mulighed for at lave en særlig lønindeholdelse hos kontanthjælpsmodtagere og andre lavtlønnede på op til kr. 400 pr. måned, hvis man skylder medielicens, P-afgift eller kontrolafgift til trafikselskaberne.

    SKATS fogeder kan ikke foretage udlæg for alle typer krav, nogle krav skal forbi fogedretten, i hvert fald tidligere skulle man som hovedregel skylde over kr. 50.000 (hovedundtagelse ejendomsskat) før SKAT foretog udlæg.

    #225864
    Carsten StorbjergForfatter

    Men når du har lånt og fået dem udbetalt er det det de gør.

    Vær glad for det ikke er tyveri som jeg selv hav været udsat for og så bedrageri,

    Men når man låner skal man betale tilbage, det er ok at banken, tager en sjat til afdrag.

    Håber du er Oven på igen Carsten

Viser 13 indlæg - 16 til 28 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.