Råd om gældssanering, hvem vil tage mine lån

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 25 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93574
    AnonymForfatter

    Kære alle,

    Hvordan kan det evt lade sig gøre, at komme af med mine spredte og dyre lån, og komme ned i månedlig ydelse?

    Jeg har selvfølgelig spurgt min egen bank først, men jeg har ikke den bedste historik hos dem.
    Er det mon overhovedt muligt at finde en ny bank der vil overtage min gæld?
    Hvor og hvordan er det godt at ansøge?

    Jeg er fonktionær med en årsløn på 330.000,
    har flyttet meget på det sidste grundet skilsmisse.
    har erhvervskonto og privat konto jeg vil flytte.
    bor på et billigt værelse 4500

    rådighedsbeløb ca. 700, ( dette bliver jo større hvis jeg kommer ned i afdrag)

    Her er en oversigt over gæld

    Pengeinstitut

    13.954,- afdrag md. 1180,-
    85.248,- afdrag md. 2970,-

    hurtiglån 1

    17.218,- afdrag md. 517,50,-

    hurtiglån 2

    16.877,- afdrag md. 750,-
    12304,- afdrag md. 800,-

    Ialt 145.601,-

    Afdrag pr. md. 6217,-

    Håber der ernogen der kan give et hint

    #195876
    AnonymForfatter

    Rådigheds beløbet i ovenstående er rettet fra 700 til 7000

    Kære alle,

    Hvordan kan det evt lade sig gøre, at komme af med mine spredte og dyre lån, og komme ned i månedlig ydelse?

    Jeg har selvfølgelig spurgt min egen bank først, men jeg har ikke den bedste historik hos dem.
    Er det mon overhovedt muligt at finde en ny bank der vil overtage min gæld?
    Hvor og hvordan er det godt at ansøge?

    Jeg er fonktionær med en årsløn på 330.000,
    har flyttet meget på det sidste grundet skilsmisse.
    har erhvervskonto og privat konto jeg vil flytte.
    bor på et billigt værelse 4500

    rådighedsbeløb ca. 7000, ( dette bliver jo større hvis jeg kommer ned i afdrag)

    Her er en oversigt over gæld

    Pengeinstitut

    13.954,- afdrag md. 1180,-
    85.248,- afdrag md. 2970,-

    hurtiglån 1

    17.218,- afdrag md. 517,50,-

    hurtiglån 2

    16.877,- afdrag md. 750,-
    12304,- afdrag md. 800,-

    Ialt 145.601,-

    Afdrag pr. md. 6217,-

    Håber der er no gen der kan give et hint

    #195878
    MichaelForfatter

    Når din egen bank siger nej så er der meget sjældent noget at hente ved at skifte bank og slet ikke til en lavere rente. Din gæld er trods alt ikke uoverkommelig så spænd livremmen ekstra ind i en periode og få afdraget de små dyre lån hurtigere.

    Alternativt kan du spørge din bank om du kan få henstand i fx. 6-12 mdr på det store lån hvorved du kan bruge besparelsen på at få de dyre lån ud af verden. Men hvis du har en dårlig historik med overtræk mv. så er det nok tvivlsomt.

    #195880
    AnonymForfatter

    Ja min bank er nok trætte af mig, selvom jeg har tilbagebetalt ca. 1 mill, det ved salg af lejlighed. De vil ikke sammen lægge de lån jeg har hos dem. Jeg tror ikke der er noget at hente hos dem. Men kan der ikke være noget at hente andre steder?

    #195882
    ChrisMForfatter

    Komme ned i ydelse? Du skal da bare se at få knaldet den ydelse op.

    Der er ingen der vil låne dig noget, forstår heller ikke du skal bruge 7.000 om måneden, vi har kunne leve i 14 måneder for 5.000 kr. 2 mennesker, hvor vi lagde 4.000 ekstra om måneden.

    Det har vi valgt for at komme af med gælden, så jeg synes du lyder meget forvænt.

    Start med at knald det første lån på 14.000 af, så hælder du ydelsen over i hurtig lån 1 og så fremdeles.

    Det er hårdt men det kan lade sig gøre, hvis man har lyst og vilje til at komme videre i livet.

    #195908
    AnonymForfatter

    Hej amano

    Hvis dine lån ikke er helt nye kunne det også være en mulighed at forhandle renterne på dine lån.

    Det er ofte muligt at få en aftale med rentestop når bare man viser at man har viljen til at afdrage sin gæld. din gæld er som tidligere nævnt ikke meget stor, men ikke desto mindre kan det sagtens være uoverskueligt.

    Renterne er ofte årsagen til at folk sidder med samme gæld selvom de har afdraget i årevis, særligt er bankerne “glade for" at hæve renten løbende så man ikke rigtig kommer nogen vejne.
    Mit bedste råd er derfor, at du forhandler dine renter.

    #195910
    AnonymForfatter

    Hanna :

    Ja, utroligt at bankerne kan finde på bare at hæve rente på lån istedet for at sætte den ned så kunden har en chance for at komme af med gælden. Det er så lige her at banksælgeren vil tjænepenge til sig selv og banken. Her er det så lige vi som kunde mangler en kunderådgiver der vare tager kunden intresse. Men der er desværer ikke ret mange bankrådgiver der kan finde ud af det.

    #195912
    AnonymForfatter

    amano

    Der mangler nogle rentesatser, da det altid er dem med højeste rente der skal betales mest af på da de er dyrest. eks. kan lånet på 12304 hvor der betales 800 ind pr mdr. hæves så du indbetaler 1600 istedet for, så skulle denne kunne forsvinde inden for 6 – 8 mdr. også er der det mere til de andre lån senere.

    Du kan også spørgen en anden bank om et tilbud på det, så kan de jo se om de kan sælge dig noget der er bedere.

    #195918
    testForfatter

    Cafe var det ikke bedre at banken betalt de tre hurtig lån kvit og frit? Det må da være det mindste man kan forlange!

    #195920
    AnonymForfatter

    JA tak, for svar,

    De må gerne sælge mig noget der er bedre (billigere)
    Men mit spørgsmål var jo også HVEM kan det?

    JA Selvfølgelig handler det om at betale af, så hurtigt som muligt.
    Men det er jo også en fordel at kunne gøre det når der er overskud til det.
    Der er mange omstændigheder der har gjort, at jeg har kastet mig ud i hurtig lånene.
    Jeg er blevet skilt, og dette er vores fælles lån.
    Noget er gammelt og noget er nyt.
    Men hurtig lånene var foretaget i desperation, hvor pengene bare skulle skaffes for at komme videre.

    Jeg var heller ikke helt korrekt da jeg oplyste rådighedsbeløbet på 7000

    Vi er 2 der skal dele, og min udenlandske kone har endnu ikke arbejdstilladelse.
    Der kommer også en bil oveni som jeg købte for 10.000 og betaler 1000 på per md.
    reperationer osv
    Min kone har også et barn og mor i hjemlandet som skal forsørges med 2000, pr md.

    Jeg har en butik til salg, og havde egentlig regnet med at kunne udbetale lånene hurtigt, men der er kommet mange forhindringer.

    Så jeg håber at kunne komme ned i afdrag indtil jeg får styr på alle de andre faktore,

    1000 tak for alle svarende endtil videre.

    #195936
    AnonymForfatter

    test

    Jeg kan nu ikke se det er bankes problem at kunden har taget hurtiglån med høje renter.

    Dog kniber det somtid med at bankrådgiverne varetager kundens intresse også var det nok bedere der stod “sælger for banken", isteted for “kunderådgiver" på de ansatte i bankerne, så kan kunderne da se de er i en butik der kun har til hesigt at få så mange pegene fra kunden som overhovet muligt.

    #195944
    ChrisMForfatter

    Amano:

    Det ser håbløst ud for dig, i har 4.000 kr at leve for om måneden..

    Du må ringe til kreditorerne og forklare dem situationen og enten give afkald på noget af gælden, eller fjerne renterne.

    #195946
    MichaelForfatter

    Jeg må altså også undre mig over at trådstarter vælger af gifte sig med en thaikone eller hvor hun nu kommer fra og så skal forsøge både barn og mor dér. Du har jo tydeligvis ikke økonomien til at kunne påtage dig den slags forpligtelser.

    #195954
    AnonymForfatter

    CrisM
    Tak, Det er ikke let, men ikke håbløst. Som sagt har jeg mange andre faktorer, som kan give heldige udfald. Jeg har spurgt banken, om de kan sammen lægge lånene, og forklaret dem situationen. De var ikke imødekommende.
    Men kan man virkelig det? Altså bare sige at man ikke kan betale lige nu, og så er de helt forstående og overbærende?

    Det skal også siges at min x-kone har underskrevet to lån i bank + et hurtigt lån, men det er min konto pengene trækkes fra. Jeg har rettigheder til at opkræve hende, og det vil jeg også gøre.

    Michael
    Jeg syntes den er under bælte stedet.
    Situationen er at på tidspunktet hvor jeg startede mit forhold, havde jeg både en forretning, og et job. Jeg havde endda mulighed for at give hende arbejde på sigt.
    Men der var andre omstændigheder der spillede ind, og omsætningen er halveret i forhold til 2011.
    Jeg har retsager kørende imod min udlejer, osv.
    Skulle jeg have sagt “SORRY" jeg elsker dig, men jeg har ikke råd til dig, find en anden…
    Til syvende og sidst er der jo ikke nogen der egentlig ved hvordan skæbnen udvikler sig.
    Vi kan blive syge, gå konkurs, midste arbejde, osv.
    Skulle vi lade vores kærligheds liv styre af fornuft og økonomisk sikkerhed?
    Jeg har været igennem en personlig krise, og prøver på at komme ovenpå igen.

    Spørgsmålet er stadig: Hvordan jeg kan komme ned i afbetaling lige nu?
    En samlet gæld på ca. 150,- er jo ikke langt udover det normale, når jeg har fast indtægt, og andre aktiver der gerne meget snart skulle give afkast.

    Hjælp Please…

    #195968
    AnonymForfatter

    Vær realistisk – Rådighedsbeløb, indkomst og samlet gæld taget i betragtig, så er det ikke realistisk at noget pengeinstitut vil samle gælden.

    Et rådighedsbeløb på 7.000 kr. er ikke meget, men du bør dog kunne leve af det.

    På positivsiden går der ikke ret længe inden smålånene er afdraget. Om godt og vel et år har du 1.180 kr. mere om måneden. Om lidt over 2 år har du 1.500 kr. mere, så der er lys for enden af tunnelen.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 25 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.