en konto i Sverige?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • sparsommeligForfatter
    Indlæg
  • #93564
    sparsommeligForfatter

    Jeg får lidt pension fra Sverige, men det koster 40 kr hver gang jeg får et beløb overført til min bank i Danmark (Danske Bank). Jeg tror også at vekselkursen er mindre gunstig end hvis jeg selv vekslede pengene. Hidtil har jeg fået udbetalt et månedligt beløb. Har tænkt på at oprette en konto i Malmø, hvis det er muligt. Alternativet kunne være at få penge overført bare en gang om året. Så vidt jeg har forstået koster det 40 kr for overførslen, uanset beløbets størrelse.

    #195696
    AnonymForfatter

    Jeg har et fritidshus i Sverige, hvorfor jeg har fået en såkaldt “Cross Border"-konto i den svenske afdeling af Danske Bank. Der er tilknyttet netbank. Man får en separat log-on ID til den svenske konto.

    Der er ingen løbende omkostninger til en sådan konto p.t., ligesom overførsel mellem mine danske og svenske konti er uden gebyr.

    Måske kunne du få noget tilsvarende.

    /Thomas

    #195700
    sparsommeligForfatter

    Tak! Det lyder som en god og enkel ide!

    #195790
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg har også en Danske Bank konto i Sverige som er helt igennem gratis, når man har konto i Danske Bank i Danmark.
    Det betyder at overførsel sker til en god kurs og uden gebyrer.
    Desuden har vi en konto i Nordea. Der koster det dog SEK 12,- pr md for at have netbank.

    #195796
    sparsommeligForfatter

    Tak for indlægget! Det bestyrker min beslutning om at oprette en konto i Sverige, og nu ser det ud til at det skal være en Danske Bank konto.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.