handel på nettet for folk under 18 år.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93560
    AnonymForfatter

    Hej Alle,

    Jeg har en stor diskution i gang med et lorte firma som hedder pointshop.dk

    det drejer sig om at min søn på 15 år har været inde og tilmelde sig nogle konkurrencer på deres hjemmeside, med den tanke om det kun kostede ham 1 kr. da dette er de siger det koster, men det som sker at de trækker ydeligere 270 kr. på hans konto, da dette er noget som man skal huske sige man ikke vil have de gør, men dette ser han desværre ikke, og nu er han så 270 kr. fattigere. for en 15 årig dreng er dette rigtig mange penge.

    Jeg har skrevet til dem om at de meget snart skal tilbage betale ham disse penge, da jeg mener at det ikke er lovligt at oprette sådanne til folk under 18 år uden deres forældres samtykke!

    Jeg ved desværre helt så meget om dette, er der nogen her som kan råde os til hvad vi skal gøre?

    #195574
    testForfatter

    Du skal skriftligt den om at tilbage føre beløbet og gør opmærksom på at din søn ikke har indgået aftalen om trækker og at han et 15 år.

    Derefter skal du henvende dig i banken og få penge ført tilbage på din søns konto.

    Se under 6

    http://www.danskebank.dk/PDF/PRISER-VILKAAR-FAKTAARK/Kort/Regler-Visa-Dankort-forbrugere-og-erhverv.pdf

    Men der er som nævnt en tidsfrist

    #195582
    AnonymForfatter

    Hvis du læser deres betingelser, så må folk oprette sig fra de er 15… Og jeg må gå ud fra de følger lovgivningen.

    Men ellers, få da meldt det abb. af, giv din søn de 270,- og sig:"Nu har du lært, at man skal læse det med små. Næste gang betaler jeg ikke" og din søn har lært at læse det med småt for altid.

    PS: Jeg lovpriser ikke sådan nogle halv skjulte abb., men man er ikke i tvivl om det, hvis man læser det med småt.

    #195584
    AnonymForfatter

    Og jeg fandt lige: http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Om-Forbrugerombudsmanden/Kampagner-om-markedsfoering/bornungenet/salgbornunge

    “Børn og unge kan af og til slippe af sted med at udgive sig for at være ældre på nettet end de er i virkeligheden uden at forældrene ved besked. Men har de først sagt ja tak til at købe en vare eller ydelse og med egne penge betalt for den, kan de ikke uden videre fortryde købet med henvisning til, at de er under 18 år.".

    Så – spørgsmålet er – gider du alt det arbejde, når du i dit indlæg skriver, at din søn har tilmeldt sig noget, men glemt at læse det hele? Men ønsker da dig god fornøjelse, hvis du vælger at gøre det. 🙂

    #195604
    PrasmusForfatter

    Da jeg læste dit indlæg, tænkte jeg nærmest det samme som HrBentzen, selvom jeg naturligvis heller ikke billiger sider og firmaer som på nogen måde prøver at snyde/narre folk med mere eller mindre skjulte gebyr og ekstra regninger.

    På den anden side, hvis man for 270kr kan blive det klogere og tage ved lære, så er det faktisk ret billige lærepenge, så prøv også at se på det positive i den sag.

    Men jo, jeg forstår fuldt ud din harme!

    #195606
    testForfatter

    Metoden der liger bag ekstra træk virker angribelig. Så jeg tillader mig at fastholde at skal meddel virksomheden at i ikke har indgået aftalen. Så må de dokumenterer at i har. Kan du nok ikke få pengene retur.

    Men som sagt læs kort bestemmelserne der er det meget godt beskrevet. Jeg antager at din søn har betalt via et betalingskort.

    #195608
    PrasmusForfatter

    Jeg skal lige tilføje, at jeg ikke har været inde på deres side og set deres vilkår etc.

    Er det ren svindel og humbug, vil jeg fuldt ud støtte det som test skriver.

    På den anden side, hvis man lærer ens børn, at far altid reder en, bliver der måske ikke lært noget af denne sag, snarer tvært imod…

    Bare et par overordnet tanker som du kan bruge eller lade være, det er på ingen måde ment som et råd.

    #195614
    AnonymForfatter

    Test, spørgeret skriver netop, at sønnen har gjort det..hvorfor bevæge sig ud ad en vej hvor man lyver? Men ok, det er ikke mig der står i situationen…

    #195616
    testForfatter

    bentzen du har fuldstændigt ret den del af min argumentation er angribelig og holder kun vand hvis man anser virksomhedens foretnignsmedtoder for villedende. f.eks. at det med en kroner står med stor over hele side og det med de 270 i en fodnote på side 97 med småt.

    det springende punkt er hvordan vi fortolker: “da dette er noget som man skal huske sige man ikke vil have de gør, men dette ser han desværre ikke"

    kan man anse aftale for indgået eller ikke? Hvis virksomhenden kan dokumenter at den er indgået ha man en svag sag eller ikke.

    #195626
    AnonymForfatter

    Tjah… Faderen (Jan) ved jo ikke hvad sønnen nøjagtig har gjort, så sønnen må jo stå til ansvar, men for at redde hvad redde kan, så nægter han et hvert kendskab til de 270,-.

    Men altså – Jan, du eller jeg aner ikke hvad sønnen har lavet og hvad der er blevet vist på skærmen. Hvis der har stået, at der vil være et løbende abb. på 270,-, så når de ikke langt. Hvis det IKKE stod der, så kan de få pengene igen – men helt ærligt – når Jan ved sønnen har været derinde, så prøv at gøre det samme igen (selvfølgelig uden at betale den omtalte 1,-) og se om der ikke står det med de 270,-/abb.

    Hvis det gør, så drop det. Hvis ikke, så overvej om man gider bruge tid på det.

    Og jeg kan da selv huske, da jeg var i den alder. Der spurgte jeg min far inden jeg lige bestilte noget “gratis eller meget billige ting" på nettet, hvorved han stoppede mig flere gange, da vi læste det med småt.

    Hvad har jeg lært? Læs det med småt (og lær det videre til andre).

    #195628
    AnonymForfatter

    Ifølge pointshops egen side, står der:

    “Hvis du er under 18 år og har tilmeldt dig VIP, kan medlemskabet annulleres og refunderes hvis en forælder eller værge henvender sig til PointShop.

    Dette kræver at man printer, udfylder og indsender en formular med nødvendige oplysninger til PointShop sammen med alt man har modtaget i forbindelse med medlemskabet, dokumentation for alle hævninger samt dokumentation for alder ved medlemskabets indgåelse.

    Du kan finde formularen i PDF format via nedenstående link:

    http://www.pointshop.dk/helpdesk/guide_vip_purchaseunder18.asp”;

    Men han har vel udgivet sig for at være mindst 18, hvilket man skal være, for at kunne benytte VIP tilbudene.

    #195630
    HalliHalloForfatter

    C Kesse: Jeg kan ikke åbne dit angivne link, har du lavet en fejl eller hvad?

    Jan s Jensen: Kunne du ikke detaljere lidt mere hvad din søn har foretaget sig på nettet?

    #195638
    AnonymForfatter

    Jeg prøver igen.

    http://www.pointshop.dk/helpdesk/guide_vip_purchaseunder18.asp

    Ellers går ind på deres hjemmeside, under hjælp, hyppige spørgsmål, VIP medlemskab.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.