18 % i Danske Bank

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93555
    AnonymForfatter

    Kan Danske Bank virkelig tillade sig at tage 18% i renter på mit Boliglån???

    Jeg synes det lyder helt vild.

    #195454
    AnonymForfatter

    Nej, men det er jo også direkte løgn det du siger!

    Danske Banks rente på et boliglån ligger i prisintervallet:

    Årlig rente i procent 5,75-12,10

    http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Daglig-oekonomi/Priser-og-vilkaar/Priser/Pages/Rentesatser-paa-udlaan.aspx#billaan

    #195462
    AnonymForfatter

    Det afhænger jo helt af, hvilken aftale, du har indgået med banken – og hvilken sikkerhed, du stiller for lånet.

    Hvis du er teknisk insolvent kan 18% muligvis godt være en rimelig rentesats.

    #195466
    HalliHalloForfatter

    Lars R: Du skriver at det godt kan være en rimelig rentesats.

    Nej, jeg vil betragte denne rentesats som åger.

    Måske lånet er overført til et privatlån, og der tager banken ofte ågerrenter, især fra
    kunder, der ikke siger fra.

    #195474
    AnonymForfatter

    HalliHallo: Der er ingen tvivl om, at renten er i den meget høje ende for et boliglån. Men vi ved på nuværende tidspunkt intet om boligens aktuelle vurdering, restgælden, eller trådstarters økonomi og betalingsevne i det hele taget. Uden disse informationer har vi ikke noget grundlag for at vurdere, om 18% er FOR høj en rentesats. Der kan sagtens være en fornuftig forklaring på, at banken vurderer dette engagement som værende så risikabelt, at renten bør ligge på niveau med et forbrugslån uden sikkerhedsstillelse.

    #195478
    testForfatter

    Nu er den danske retstat heldigvis sådan indrettet at det ikke er enkeltpersoner af mere eller mindre tvivlsom åndelig habitus’s vurdering spm retten bruger.

    Hvis 18 var åger var der godt nok rigtigt mange der sku straffes.

    #195490
    AnonymForfatter

    Tja. Danskebank har nok bare lavet dit boliglån om til et forbrugslån og fået din underskrift på det er ok. Uden at du har opdaget det. Danskebank har jo banksælger der skal tjæne pengene til bankens overskud.
    Så se at komme ud af døren ved danskebank og finde en anden bank der kan tilbyde dig noget bedere.

    #195492
    Mr RForfatter

    Problemet er jo nok at der ikke er andre der vil overtage hans lån.

    #195570
    AnonymForfatter

    Hej Morten

    Jeg har ondt af dig når jeg læser dette. Jeg har selv stået i en lignende situation i Danske Bank.Jeg var selvbygger, og Danske Bank lovede mig at jeg ikke ville få en rente på mit boliglån som var væsentlig højere end renten på realkredit lånet. Forskellen endte dog med at blive 9%, og det til trods for at min indkomst var god, og der var – selv med den dårligste prognose – en friværdi på et par hundrede tusinde.
    Så hvis du har Realkredit Danmark, så bør du ikke stole på dit hus vurdering. Jeg er ret sikker på at banken også har indflydelse på den vurdering, og at sammenblandingen af bank og realkredit institut er en ond sammenblanding.

    Mit råd er at du kontakter en uafhængig rådgiver. For med den rente du betaler, må sådan en være hurtigt tjent hjem.

    Den gode nyhed, hvis man kan tale om en sådan, er at banken jo regner med at du er i stand til at betale. Ellers ville de ikke sætte din rente så højt. Jeg kender flere mindre erhvervsdrivende som har truet banken med konkurs, og herefter har fået væsentlige nedsættelser – men det kan en uafhængig rådgiver fortælle dig meget mere om.

    – Held og lykke!!

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.