Reserveret beløb MasterCard

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93543
    AnonymForfatter

    Jeg har idag opdaget at mit MasterCard Debit er blevet misbrugt på nettet

    Jeg har selvfølgelig skyndt mig at spærre mit kort

    Nu er der så reserverede et beløb på min konto ved et køb foretaget FØR jeg har fået spærret mit kort

    Jeg kan endnu ikke se transaktionsetaljer, men vil gå i banken imorgen

    Er der nogen der ved hvad der sker ved det reserverede beløb når kortet nu er blevet spærret??

    #195100
    HalliHalloForfatter

    Det tror jeg banken hæfter for, hvis du da ellers har opbevaret din PIN-Kode på betryggende bevis.

    Skriv venligst i morgen lidt om hvad der er sket, når du har været i banken.

    #195102
    AnonymForfatter

    Det er ikke et beløb der er hævet kontant. Det er noget købt på nettet inden mit kort blev spærret og derforer pinkode ikke blevet brugt

    #195112
    fk2001Forfatter

    Såfremt det ikke er posteret til kontoen (det kan du ikke nødvendigvis se pga. en hvis forsinkelse) så vil købet blive afvist.

    Uanset hvad så hæfter du ikke for noget du ikke har givet tilladelse til eller brugt pinkode til.

    #195128
    HalliHalloForfatter

    Du skriver at der er reserveret et beløb på din konto, men hvis man f.eks køber benzin på et MasterCard debit fra en selvautomatisk tank, så bliver der jo ligesom reserveret et beløb, som først bliver reguleret, når beløbet endeligt debiteres.

    Køb derfor aldrig benzin med sådan et kort op til en weekend, hvis du også skal hæve kontanter, da du så måske ikke kan hæve hvad du skal bruge. Har du rigeligt med penge til disp., så betyder det selvfølgelig igenting.

    Men beret venligst senere i dag, hvad der er kommet ud af sagen…..

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.