KÆMPEOVERSKUD i NORDEA

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • HalliHalloForfatter
    Indlæg
  • #93542
    HalliHalloForfatter

    Så vidt jeg har læst har Nordea haft det hidtil bedste resultat på deres bankdrift med vist godt 30 milliarder kr. i overskud for året 2012.

    Kan man aflæse ud af deres regnskab hvor meget de har indkasseret i abonnementgebyrer på deres danske kunder?

    Er det nøjagtig samme beløb som Danske Bank tager, nemlig 480 kr. for at føre en simpel konto for f.eks. en pensionist eller overførselsindkomstmodtager?

    #195084
    BertelsenForfatter

    Tror jeg vil svare på samme måde som du HalliHallo tidligere gjorde d.d. i tråden omkring arv:

    “Magen til useriøse spørgsmål skal man vist lede længe efter………."

    #195090
    HalliHalloForfatter

    Ja, kald du det bare useriøst, men dine svar virker da også oftest ret så kuriøse, ligesom jeg kan se at du skriver under flere forskellige pseudonymer. I går nuppede jeg en anden, der gjorde det samme og havde glemt, hvad han nu havde logget sig under, også meget seriøst, ikke?

    Grunden til indlægget skyldes bl.a., at jeg i anden tråd har spurgt om det kunne betale sig for min nabo, der er pensionist, at skifte væk fra Danske Bank, der jo nu agter at opkræve et på mig helt himmelråbende beløb på 480 kr. årligt hos hende for at fortsætte kundeforholdet. Jeg spurgte om Nordea kunne være en mulighed og om de opkræver elleer agter at opkræve abonnementsgebyrer, hvortil skribenten test udtrykkeligt skrev, at de også opkrævede disse gebyrer, og så kan det jo ikke betale sig at flytte oveer i Nordea, hvis ikke hun kan tjene noget ved det.

    Ingen andre har ønskes at oplyse, om det er rigtigt. Hvis ingen kan eller vil svare må jeg jo blot tage kontakt til banken for at høre om de tager de af test nævnte gebyrer og hvor meget.

    #195106
    AnonymForfatter

    Ja Bertelsen, Halli Hallo er et komplet fjols og endda et løgnagtigt uvederhæftigt fjols.

    Halli Hallo, du kan jo prøve at læse regnskabet!

    #195108
    AnonymForfatter

    Det er i hverfald ikke korrekt (som HalliHallo skriver) at det koster 480 kr. om året i Danske Bank at ha’ en konto.
    Kontoen kan såmænd ‘købes’ for 220 kr./år incl. mastercard direct kort som kan bruges i alle Danske Bank’s automater.

    #195110
    AnonymForfatter

    Halli Hallo lyver om alverdens ting. Værst var sagen om Amagerbanken, hvor han påstod at have tjent styrten på aktierne, og derefter pludselig en dag meddelte at alt var tagt og han måtte gå den tunge gang til fogedretten og erklære sig ubetalingsdygtig, hvorhan endnu senere påstod at det hele bare var forsjov (læs en løgn).

    Hans troværdighed er lig nul!

    #195116
    testForfatter

    Og alle de udenlandske konti visa kort med rabat på restaurant besøg og benzin? Samtide stilles der spørgsmå om hvordan man billigste skaffer euro.

    #195126
    HalliHalloForfatter

    Til generalen og test: Jeg ved ikke hvem der har den største troværdighed herinde, men jeg ved at I lyver om forskellige ting i en uendelighed og ofte direkte vildleder seriøse spørgere. I virker endvidere ofte meget misundelige i jeres svar, og prøver f.eks at også tilbageholde betydningsfulde oplysninger.

    Jeg har tit nævnt eksempler, så det gider jeg ikke bruger mere tid på.

    Da test hårdnakket hævder at Nordea har ligeså høje gebyrer som Danske Bank, vil jeg i dag kontakt banken for at høre om de har foretaget ændringer, som jeg ikke har hørt om.

    Og hvis det viser sig at han på ny har lavet et indlæg mod bedre vidende for at vildlede brugerne, så vil jeg ikke undlade at indberette dette til Mybankers hovedkontor ved først givne lejlighed.

    #195170
    BertelsenForfatter

    Til Halli Hallo:

    Jeg skriver IKKE indlæg under andre navne.

    Det kan Mybanker sikkert bekræfte over for dig.

    #195270
    HalliHalloForfatter

    Det er i orden Bertelsen, men det er der så mange andre der gør. Forleden var der da også én, der havde glemt hvilken profil han nu var inde på.

    Lad nu vær med at skrive det med at det kan Mybanker sikkert bekræfte over for dig.

    Dels gider de uden tvivl ikke det, dels er sagen alt for lille til at få det bekræftet.

    Tilsyneladende er det heller ikke i strid mod reglerne at kører med flere profiler, jeg har kunne se noget om det i vilkårene for debatten.

    Jeg vender senere tilbage med med mit møde med Nordea, har ikke tid til skrive mere lige nu.

    #195276
    HalliHalloForfatter

    Til orientering skal blot oplyses, at jeg nu har været nede i vores Nordea-filial, der oplyste, at min nabo kan blive flyttet over til dem straks uden at skulle betale gebyr for noget som helst, blot hun er tilmeldt “gratis hverdag". Et Visa/Dankort, som hun hidtil har betalt 150 kr. for i Danske Bank, får hun nu helt uden gebyr, så det er jo ikke nogen dårlig forretning for hende.

    Så hvad “test" har skrevet ovenover er direkte usandt, og sikkert skrevet mod bedre vidende, så jeg vil endnu engang advare alle potentielle spørgsmålsstillere: Lad være med at følge de råd der gives herinde, da de ofte er mangelfulde eller endog direkte forkerte, som det ses her. Denne mand tænker tilsyneladende kun på Danske Banks ve og vel, og er oven i købet villig til at fordreje virkligheden for at fornægte at banken er blevet alt for dyr for den almindelig lønmodtagerkunde, der ikke har store store lån eller indlån.

    Men mon ikke Danske Bank skyder sig selv i foden ved at køre så drastisk frem, da rigtig mange kunder nu kan se at deres bank hele tiden er i et dårligt lys i medierne med kæmpestore tab på udlån, ventetid på kassebetjening på over 1 time for kunderne i f.eks Århus, indførelse af 131 kasseløse filialer, hvis ikke kundens filial da ikke helt lukkes, og nu sidst men ikke mindst indførelse af høje abonnementsgebyrer.

    Personlig har jeg dog stadig Danske Bank som min sekundære forbindelse, men skal også selv til at finde en en ny snarest muligt eller senest i løbet af sommeren. Nej, gode gamle Danske Bank, den går ikke med mig, det var den sidste dråbe, der……………..

    Så det er meget nemt at tjene 4-500 kr. ved at skifte væk fra Danske Bank, hvilket endvidere svarer til næsten 800 kr. før skat for en normal kunde, og det syntes jeg da er værd at tage med, især når jeg ikke kan se hvad det er for store fordele man får ved at blive i banken. Kun at man kun kan hæve i andre bankers automater uden gebyr, hvilket jeg alligevel aldrig kunne drømme om.

    #195284
    HalliHalloForfatter

    Mit ovennænvte indlæg er flyttet over til “FORDELE/PENSIONIST/DANSKE BANK", det skulle ikke have være skrevet her, jeg beklager.

    #195286
    AnonymForfatter

    HalliHallo skrev: “Personlig har jeg dog stadig Danske Bank som min sekundære forbindelse, men skal også selv til at finde en en ny snarest muligt eller senest i løbet af sommeren. Nej, gode gamle Danske Bank, den går ikke med mig, det var den sidste dråbe, der…………….."

    Jeg er sikker på Danske Bank glæder sig over at slippe af med en besværlig og tabsgivende kunde 🙂

    #195316
    HalliHalloForfatter

    Jeg er nu ikke så sikker så sikker på at Danske Bank bliver så glade for at slippe af med mig, men hvis de gør, så for min skyld ingen alarm.

    For 5 år siden hadede du Danske Bank, du kaldte ligefrem gebyrgrippen,

    Et par år efter var det den beste bank i verden, den havde aldrig underskud og
    var i det hele taget helt fantastisk og ufejlbarlig.

    For nogele måneder siden hævede banken renten på dit boliglån og jeg skal
    undlade at skrive hvad du da skrev om banken, men det var ikke pæne ting.

    Det er uklart om du er flyttet over i Landsbanken, da du også har skrevet at du
    har beholdt nogle ting i Danske Bank, og nu har du stor forståelse for bankens
    nye gebyrpolitik.

    Magen til vendekåbe skal man vist lede længere efter

    #195374
    Mr RForfatter

    Vi hygger os i vores lille Mybanker samfund 🙂

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.