Gratis Nemkonto i banker og sparekasser, det er ret nemt.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93541
    AnonymForfatter

    Jeg foreslår følgende: Alle banker skal som minimum tilbyde gratis konto med hævekort til bankens egne automater. På denne \\\’nye basis-nemkonto\\\’ kan der IKKE tilbydes Betalinger/PBS/Nets, du kan kun ringe til banken mellem 10-16, du kan ikke få overtræk bevilget og ej heller søge om lån. Netbank kan heller ikke tilbydes hvis man \\\’kun\\\’ har denne kontoform (eller netbank med gebyr for de transaktioner man foretager)

    #195058
    MichaelForfatter

    Eftersom der findes flere banker der slet ingen filialer har – og dermed ingen hæveautomater – holder dit forslag ikke.

    Hvorfor skal staten iøvrigt regulere hvornår kunderne må ringe til deres bank??

    #195060
    BangeeForfatter

    Hvorfor skal du bestemme hvilken pris en privatvirksomhed må tage for sine produkter ?

    Iøvrit tror jeg nu gerne banken vil tilbyde netbank mv. idet de ikke har interesse i at folk ringe i tide og utide for at få oplyst deres saldo på kontoen.

    En kunde på kontanthjælp/førtidspension med 11 RIK registreringer er bare en byrde og udgift for banken, hvorfor denne kundetype ikke skal forvente at have gratis ydelser

    #195062
    AnonymForfatter

    Gratis er nok ikke muligt. Men prisen på ydelsen kan jo ligge i rente priserne som bankerne har.
    Kan kun oplyse at ingenting er gratis. Det er bare hvordan det opkræves. Bankerne skal jo have overskud. Selv syntes jeg det kunne være passende at Service ydelserne priser også fremgik på lige fod med renter her på mybanker. Mange små gebyr bliver til meget på et år. Eks. 1 kr. pr. overførsel i netbank. kan jo let blive til 150 – 200 kr. på et år.

    #195066
    AnonymForfatter

    Til Michael: mit forslag var ment som en lille ‘driller’. Forstået sådan at Danske Bank kan jo bare lave en kontoform som jeg foreslår, og så kan den ‘lille’ kunde med enkel økonomi og kun en eller to konti betale de 25 kr. om måneden og få alt inkluderet som, gratis visa-dankort, pbs-betalinger, gratis netbank, mm. 😉

    #195068
    AnonymForfatter

    ok, lidt uklart fra min side….. mit forslag var for at forklare politikerne hvad for et skrabet produkt banken så vil tilbyde hvis det skal være gratis Nemkonto…

    #195072
    HalliHalloForfatter

    Nu syntes I allesammen at det er helt i orden, at kunderne betaler for en konto i banken.

    Det er mange måneder siden at I skældte BRF-Bank for at ublu ved at opkræve et lille gebyr på vist 100 kr. for at have netbank og/eller VisaDankort, hvis ikke lønnen gik ind på kontoen.
    nDet samme skete da SaxoBank indførte et lille gebyr på en depotkonto, hvilket gebyr ligeledes kunne undgåes, hvis lønnen gik ind.

    Da ophævede I allesammen jeres konti i disse banker,da alligevel var for galt, men nu har piben rigtignok fået en anden lyd.

    Det samme ser man nu med Finansbanken, hvor alle skriver at de nu er på vej væk, hvis ikke det forbliver gratis.

    Bare lidt stof til eftertanke……………………………………

    #195078
    BangeeForfatter

    Jeg synes det er helt i orden at urentable kunder, samt “tidsrøvere" uden ordentligt forretningsomfang betaler for den service det er at have en konto i banken.

    Jeg ville ikke acceptere det selv, men jeg har så også billån, totalkredit, budgetkredit, og pensionsordning, børneopsoaing mv igennem banken, hvorfor jeg er en aktiv rentabel kunde.

    #195080
    AnonymForfatter

    hallihallo

    Kan kun oplyse at ingenting er gratis. Det er bare hvordan det opkræves.

    Det vil sige at nogle service ydelser kan være gratis at bruge, eks gratis dankort mv.
    Men prisen kan så være laver rentesat på indlån. Hvor banken så har lidt fortjenste.
    Det kan så være godt at kende begge priser til samlining.

    #195096
    HalliHalloForfatter

    Det er vi da ikke uenige i, jeg er ikke modstander af gebyrer.

    Men når Danske Bank tager et så højt gebyr (480 kr.) for ingenting, så forstår jeg ikke verden mere og forbeholder mig ret til at advare deres kunder.

    Jeg har før stillet spørgsmålet og gentager det da gerne her igen?

    En butiksindehaver eller anden kunde har et fast beløb stående i aktier i Danske Bank for 775.000 kr.. Denne kunde indbetaler hver dag sin kassebeholdning i banken, hvis der er kassebetjening overhovedet, og flytter pengene videre til FIH for at få højere renter og bruger sit Dankort flittigt.

    En pensionist med månske 100.000 kr. stående på en bankbog, får sin pension hver måned og betaler sine regninger via PBS.

    Førstnævnte skal ikke betale gebyr, men sidstnænvnte må punge 480 kr. årligt, hvorfor jeg spørger hvilken kunde Danske Bank tjener mest?

    Kom nu ikke med at det er et atypisk eksempel for det er det absolut ikke.

    #195104
    AnonymForfatter

    Til Hallihallo, super eksempler, lad mig knytte følgende kommentar:

    Du nævner Danske Bank tager 480 kr. for ingenting !! hmm, for det ‘gebyr/abonnement’ får Danske Bank kunden mig bekendt: visa-dankort, ægte mastercard med kredit (rentefri ved afvikling 100% måneden efter), netbank uden betalings-gebyrer (dog ved ovf. til udlandet), kontant valuta-veksling, udb. i andre pengeinstitutter’s automater i Danmark, så mange transaktionskonti som kunden ønsker, alt det nævnte er med for de 480 kr. pr. år.

    Pensionisten du nævner med een konto og pbs, han kan betale 30 kr./kvt. for en konto= 120/år samt 100 kr./år for et hævekort (kaldet mastercard direct) som bruges i bankens automater. Så denne pensionist skal altså betale 220 kr./år.

    #195130
    HalliHalloForfatter

    Fair debat:

    Hvad så med netbanken? Er den her “gratis"? Og skal der så ikke betales ekstra for en ekstra konto?

    Når jeg går ind på min nabos konto og vil tilmelde hende, så fremgår det ingen steder, hvad hun kommer til at betale, kun at hun skal se i prislisten, hvor det desværre er meget uklart hvad der skal betales.

    Banken sagde bare at hun skal betale 480 kr., så det regner hun med er rigtigt.

    Hvad er det så for en pris hun har fået oplyst? I pressen blev der også hele tiden nævnt 480 kr. for at fortsætte sit kundeforhold med bank medmindre du havde stor gæld eller pæn formue på 750.000 kr.

    Tror I det kan betale sig for hende at flytte over til Nordea eller AL-Banken, er der nogen der har gode erfaringer med disse 2 institutter? Og fremfor alt: Er der løbende abo.gebyr, som hun selvfølgelig ikke ønsker at punge ud med, når hun ikke kan få oplyst fordele, som hun ikke allerede har.

    #195140
    AnonymForfatter

    HalliHallo

    Nej, Hverken Nordea eller al-banken er det oplagte valg hvis man ikke vil betale gebyr.
    Det er de små Sparekasser som Sdrhaa sparekasse, Halssparekasse, Røndesparekasse, Vistoft sparekasse, så er det muligt at undgå de fleste gebyr de har ved at bruge banken rigtigt.

    #195174
    AnonymForfatter

    HalliHallo:
    Det ‘nemmeste’ og sikkert billigste’, er at vælge mellem de to ‘pakker’ som Danske Bank tilbyder:

    Hverdag køber man til 75 kr./kvt = 300 kr. om året. Her er inkluderet: 2 konti som kan bruges til hvad man vil… dvs. lønkonto, og den anden typisk til pbs-betalinger mm. Netbank er uden gebyrer (dog ikke ivf. til udlandet), Visa.dankort.

    Hverdag+ er ‘pakken til 120 kr./kvt (her kan husstand/mand-kone/samlever trække 25% rabat fra hver så prisen bliver 90 kr./kvt.). Hverdag+ har samme indhold som Hverdag OG derudover hævning i andre bankers automater i Danmark og valutaveksling og alle de transaktionskonti du ønsker samt ægte kreditkort (mastercard). Alt sammen med i de 120 kr./kvt for en enlig.

    Pensionisten du nævner med een konto og pbs, han kan betale 30 kr./kvt. for en konto= 120/år samt 100 kr./år for et hævekort (kaldet mastercard direct) som bruges i bankens automater. Så denne pensionist skal altså betale 220 kr./år.

    Kunder med forretningsomfang over 750.000 får tilbudt Hverdag+ uden gebyr/abonnement, men her betaler kunden jo renter/bidrag mm. som nemt udgør 2-30.000 pr. år så betyder det jo ikke noget at banken ‘forærer’ en pakke med 480 kr./360 kr. i værdi pr. år.

    #195266
    HalliHalloForfatter

    Jeg stiller igen spørgsmålet: Hvis en velhavende kunde overfører 20 AP-Møller aktier fra Nordnet til Danske Bank. Hvor meget vil Danske Bank tjene på denne kunde, selvom han har har alle “fordelene", som i øvrigt er gratis i stort set alle andre banker?

    Ingen har villet besvaret spørgsmålet, men svaret er nu her, nemlig 0 kr, så denne kunde er kun en udgiftsbelastning for banken, som nu den fattige kunde skal være med til at finansiere.

    Sådan noget betragter jeg som fup og svindel, men sådan noget gennemskuer mange kunder sikkert og forlader det med lynets hast.

    Sig nu ikke at det er et atypisk kundeforhold, for det tror jeg langtfra det er.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.