Opgive udenlandske aktier til SKAT

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Mikey 68Forfatter
    Indlæg
  • #93537
    Mikey 68Forfatter

    Fra et tidligere ansættelsesforhold i en amerikansk koncern har jeg nogle medarbejder/bonus aktier, som står i en amerikansk portefølge der blev oprettet til os dengang.
    Da jeg fik den årlige opdatering slog det mig at jeg faktisk aldrig har indberettet dem til SKAT – jeg har søgt lidt og kan ikke helt gøre mig klog på hvad jeg har pligt til og hvor meget skat der skal betales hvis jeg vælger at sælge dem…
    Jeg har haft dem i ca. 10 år og de er pt nogenlunde det samme værd som da de blev købt (<10.000kr) - så tanken var at sælge dem og trække de penge hjem til min danske konto; men jeg vil gerne gøre det efter bogen så jeg ikke risikerer problemer senere hen...

    Nogen der kan give mig den korte version af "how to"?
    NB: Der er også kommet lidt dividende på i årenes løb, hvordan skal det beskattes?

    #194940
    HalliHalloForfatter

    Kontakt skat, der kan oplyse dig, hvorledes du skal forholde dig.

    Hvis du har gjort dig skyldig i skattesvig er det selvfølgelig en fordel selv an anmelde det, da
    straffen evt. så kan bortfalde eller nedsættes.

    Det er dit eget ansvar at få selvangivet din aktieindkomst korrekt, der i øvrigt beskattes med vistnok 27% og hvis det er større beløb så 42% + evt. kirkeskat.

    Men ring hurtigst muligt til Skat, og efter 2 minutter er du blevet meget klogere på dit skatteproblem.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.