Kan banker se registrering i RKI ved adresse i udlandet?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93536
    AnonymForfatter

    Hej hej,

    Sagen er den, at jeg efter udlandsophold er hjemvendt til Danmark, og kan først flytte adressen hjem pr 1/2. Jeg har så været i banken og oprette mig, da jeg opsagde alle bank-aktiviteter, inden jeg flyttede udenlands. Inden jeg flyttede udenlands havde jeg en tvist med 3 mobil, som jeg ikke fik håndteret korrekt og endte derfor i RKI – og jeg er sikker på, at jeg stadig er registreret der.

    Her kommer mit spg så: Da jeg oprettede mig i banken var det ikke noget problem at oprette hverken Visa/dankort eller kredit. Kan de ikke se min registrering, når jeg stadig står som værende ‘udrejst’ i cpr-registeret. Man kan ligeledes ikke blive opdateret på sin status i RKI, når man står som udrejst.

    Mvh Jacob

    #194944
    HalliHalloForfatter

    Hvilket land har du boet i og betalte du abonnementsgebyr til din bank og i givet fald hvor meget?

    Jeg har også bevaret en konto i udenlandsk bank og betaler ikke gebyr.

    Du skal da kun være glad for at de ikke har opdaget at du evt. står i RKI, men jeg tror nu nok at de kan finde dig uagtet at du fortsat står som “udrejst". De kan også blot søge på fødselsdato og navn!

    #194950
    AnonymForfatter

    Er det noget, du ved med sikkerhed (søge på mit navn og cpr)? Fordi det virker ikke til, at du læser mit indlæg særligt grundigt – det handler ikke om konto i udenlandsk bank.

    Det er jo standard, at bankens systemer selv informerer banken om, at man er registreret i RKI.

    #194998
    HalliHalloForfatter

    Prøv at se mit tråd “T.Andersen og John Norden på NEWS", som omhandler gebyrer i udlandet og der tænkte jeg at du måske kunne bidrage.

    Der er nemlig altid mange tråde med personer der vender hjem fra udlandet og spørger om råd, ligesom JET45 også er bosat i udlandet (har boet i flere lande), men ingen ønsker at give deres besyv med.

    De fleste vil desværre f.eks kun snakke om de kan blive godkendt i banken til en billig rønne selvom den ene enten er på dagpenge, førtidspension og skylder 2-300.000 kr. væk.

    På fredag kan du jo selv logge dig ind på RKI og se din aktuelle status, men 5-årsreglen kender du vel, altså at man bliver slettet, når der er gået 5 år.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.