Enkeltmandsfirma og NemKonto

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93534
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har igennem ti år haft en psykisk sygdom, som gjorde mig tæt på 100% invalid i de år sygdommen stod på. I dag er jeg igennem det, og arbejder nu på at komme videre økonomisk. Desværre er det med mange psykisk syge inklusiv mig selv, at man kommer gældsat ud på den anden side. For mit vedkommende drejer det sig om, at jeg skylder sammenlagt lidt over 300.000 til min bank og SKAT. Penge jeg står registreret for i RKI.

    Mit forhold til min bank er – mildest talt – anspændt. I mine år som psykist syg, havde jeg flere gange, hvor jeg havde svært ved at betale mine afdrag. Uanfægtet om det er en god eller en dårlig idé, så reagerer man, når man ikke helt fungerer, ved at lukke øjenene. Det har betydet, at min bank har oprettet en såkaldt fordringskonto, hvor pengene blot står og venter på at blive betalt. Det betyder også at forholdet mellem jeg og min bank er ikke eksisterende.

    Nu er jeg i midlertidigt blevet selvstændig. Alle disse år, har gjort det svært for mig at finde et arbejde. Jeg har ingen uddannelse, men jeg har massere af ting jeg er god til. Og det går sådan med moderat succes. Jeg kan i hvert fald leve af det. Men grundet mit forhold med min bank, har det ikke været muligt at have en decideret konto til mit firma, så alt er gået over min NemKonto – som min bank har givet mig, fordi de er tvunget til det per lov.

    Nu er min situation således, at jeg netop har indgået en aftale med SKAT. Jeg får en stor indbetaling (100.000,-) til mit firma de kommende dage, hvor halvdelen går til at leve for (i nogle måneder, mens næste projekt står på), og den anden halvdel går til at betale af på min gæld til SKAT.

    Nu meddeler min bank så, at de ikke vil tillade mig at bruge min NemKonto til min enkeltmandsvirksomhed. Det skal tilføjes, at SKAT er indforstået med, at jeg bruger min egen konto. Og min bank har meddelt mig, at de ikke vil oprettet en konto til min enkeltmandsvirksomhed, og at jeg må finde en anden bank, som vil tage imod indbetalingerne. Men som registreret i RKI med 300.000 kr., så har jeg ingen mulighed for at oprette konti i andre banker.

    Derfor, hvad gør jeg nu? Jeg har et indgående beløb, som jeg skal bruge til at betale skattegæld med. En aftale der er indgået. Banken vil ikke lade de 100.000,- gå ind på min konto, ej heller vil de – eller nogen anden bank – oprette en konto, hvor pengene kan gå ind.

    Gode råd er meget velkomne.

    Med venlig hilsen
    Kristian

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.