FORDELE/PENSIONIST/DANSKE BANK

Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)
  • Indlæg
  • #195408
    AnonymForfatter

    om det er danske bank, Nordea jyske eller andre banker så er det ikke til at gennemskue det er den lille kunde der kommer til at betale.

    #195410
    HalliHalloForfatter

    Prasmus skrev:

    “HalliHallo": Efter min mening er din konklusion omkring det “test" skrev direkte forkert, da Nordeas gebyr meget afhænger af hvordan man benytter banken.

    Hvorfor kan manden ikke forsvare sig selv?

    Jeg mener forsat at det var helt forkert, men jeg gider ikke diskuteret det:

    Det korte af det lange er at min nabo bliver flyttet over til Nordea og skal ikke betale nogen gebyrer for de daglige bankforretninger, hun sparer oven i købet 150 kr., som hun hidtil har betalt i Danske B. for et Visa/Dankort. Så det er jo ikke så ringe endda.

    Så kan i anbefale Danske Bank nok så meget, men banken er for den almindelige kunde ikke mere attraktiv. Her findes der meget bedre tilbud.

    Alene at sige at man er kunde i Danske Bank er ret flovt, da mange jeg har fortalt det ligefrem
    ligger flade af grin over at høre at man er kunde i sådan en “taberbank".

    #195424
    testForfatter

    Af princip kommentere jeg ikke halihalos personlig angeb men naturligvis gerne temaet. Halihalo eren trold der opfinder historie som denne her forat få opmærksomhed.

    Hetzen mod danske bank er ikke bygget på fakta, Nordea er i følge penge priser dk for en pensionist kun marginalt billigere ind Nordea.

    Forskellen er kun 142 kr pr år.

    Og så betyder det jo pludselig meget hvor f.eks. Nærmeste penge automat eller filial er.

    http://www.pengepriser.dk/Modelhusstande/Sammenlign?mId=a6878dd8-92e4-4310-9372-da2f7484deba&page=2&zips=&621B0335-6D0F-458D-8366-EA145EDBAD04=0&type=0&mortgage=False&sort=mid

    Som jeg igen og igen har pointeret må man oplyse langt mere om sine bank vaner og behov ind langt de fleste gør før en diskusion giver mening.

    Og som gp har pointeret er det netop de gratis 24/7 kunder der har nydt godt af de gratis ydelser udrn at ha deres lån og opsparing banken gerne vil af med. Surt for dem der nu skal flyttet men ikke noget at hyle over.

    Nordea og de andre mustenbanker følger snart efter og jeg ville derfor som selvbetjenings kunde overveje en ren internet bank. Er deri grunde flere tilbage?

    #195494
    HalliHalloForfatter

    Test:

    Jeg kommer normalt ikke med personlige angreb, men når du og din gode ven generalen stedse kommer med det samme vås om bistandshjælp, tab på Amagerbanken, udenlandske pensionskonti og bla. bla. bla., så er det vel ret og rimeligt at tage til genmæle, men så snart jeg redegør for jeres lange stribe af ukorrekte oplysninger/utroværdige historier og direkte fejlrådgivning, så er det pludselig personlige angreb. Den kloge læser kan sikkert nemt gennemskue jer 2, og ved at det selvfølgelig skyldes mangel på gode argumenter i diskussionerne om forskellige emner. Indrøm dog at I ofte tager fejl, men ikke èn eneste gang har I gjort det. Hvis jeg en enkelt gang tager fejl, hvad sjældent sker, så er jeg den første til at indrømme og beklage.

    Jeg kan endnu engang oplyse, at min nabo ikke skal betale noget gebyr for at være kunde i Nordea Bank, når hun er tilsluttet “gratis hverdag" eller hvad det nu hedder, og at hun hidtil har betalt 150 kr. for et Visa/Dankort. Og det samme skulle hun nu til at betale ca. 400 kr. for i Danske Bank, altså en stigning på langt over 100%.

    Jeg var inde på pengepriser.dk og kunne se at grunden til den lille forskel er, at man går ud fra at pensionisten har både 12 kuvertbetalinger om året og 12 indb.kort via kassen. Men hvem går egentlig til kassen hvis de kan putte regningerne i en kuvert? Ja, jeg spørger bare? Nogen der kan give en begrundelse for det?

    Nu kommer det kuriøse: Pengepriser går endvidere også ud fra at pensionisten udsteder 12 checks om året. Personlig har jeg ikke udstedt en check i mange år, så jeg går ud fra at de fleste pensionister heller ikke gør det, hvis de da overhovedet har et checkhæfte. Nogen der kaste lidt lys over det store checkforbrug?

    Det er vist en meget, meget atypisk modelhusstand pengepriser sammenligner ud fra…………….

    #195540
    AnonymForfatter

    … nu er det jo heller ikke dig der skal udstede check, men din nabo, eller er det? Det kniber nok med at holde styr på alle dine løgnehistorier, hr. Daytrader og Storspekulant i Amagerbanken!

    #195544
    testForfatter

    Bortset fra at hele dn tråd er en af halihalo sædvanlige lim pinde er det rigtig god mening i det penge priser dk gør og meget lidt mening et netop en pensionist sku være vild for at komme på Nordeas selvbetjenings program.

    De 40 kr er så vidst i øvrigt risen for en kasse hævning. Og kuverter er billigere ind at gå til kassen med et Giro kort.

    Og en check er stadig fint til børnebørne eller en privat handel. Så udmærket til alle der ikke har bygget en fluesmækker op i røven.

    #195560
    HalliHalloForfatter

    Jeg har ikke lyst til at debbattere på det lave niveau test og GP lægger for dagen.

    Når man mener at den gennemsnitlige pensionit skriver mange checks ud til børnebørn og i privat handel i år 2013.

    Da andre ikke giver sit besyv med, må jeg gå ud fra at der kun sidder 2 ludere og en lommetyv her på debatten. Det er selvfølgelig også godtnok.

    #195624
    AnonymForfatter

    gid i ville stoppe al den personfnidder og holde jer til emnet som i alle har erfaringer med-det er trist at læse og livet er for kort til al den personbrok med tendens til mobning -øs i stedet af jeres viden til glæde for os alle -tak .

    bankverden er blevet mer kompliceret for mange med alle de gebyrudgifter og renteændringer og stor travlhed … .ventetone i telf. og med tidsaftale til samtale med bankrådgiver osv .det siges at man skal prøve at forhandle sig frem til bedre forrentning og vilkår osv bl a derfor er erfaringer og info en hjælp . måske er der bankpersonale der for lyst til at forbedre noget hvis debat er seriøs så de læser videre i debatten ..
    dette er ment venligt og i håb om at den rille vane nogen nok er kommet ind i uden at tænke nærmere over det . så tak fra mig der er ældre, ikke så mobil gr sygdom men alligevel alm ,glad mormor -der overvejer bankændring gr fler skuffelser og træt af stignde bankomkostninger og mindre service ventetid samtidig med sværere at læse det med småt .

    tak fordi du læste dette og ha´ en rigtig god dag

    #195632
    HalliHalloForfatter

    Det er helt rigtig victory.

    Når nogen ikke har argumenter i agtitationen for Danske Bank, så bliver de personlige.

    Men ok, mig generer det ikke, da man ved at mange mennesker reagerer sådan, og måske ikke mindst anonymt på internettet.

    Må jeg stille dig et lille spørgsmål: Hvor mange checks bruger du om året til at sende penge til børn, børnebørn og til at betale med i forretninger m.v.? Da jeg kan se at du er en glad mormor og måske så ikke er så ung mere.

    #195828
    AnonymForfatter

    jeg bruger ikke check

    #195836
    testForfatter

    Victory, løn omkostninger er desvære eller nødvendigvis noget virksomhederne er nød til og har stort fokus på i dag. Så hvis dit behov er en bank du kan få hen i og afleverer girokonto i eller få en hyggesluder i er det nok begrænset hvad der reelt er af muligheder.

    Det der med at lÆse det med småt kender jeg godt, mon erfaring er at et par briller til det formål hjælper.

    Faktisk er den del af ens udgifter der går til gebyre minimal og pressen har blæst ændringerne i dansk bank helt ud af proportioner.

    #195862
    AnonymForfatter

    test, det er da altid godt med en hyggesludder men det forventer jeg ikke af en bank-men det ville da være rart at kunne få hurtigere telefonkontakt når der er store problemer f eks med kapitalpension -renter mm .og hvis banken er kommet til at lave en fejl så hurtig rettelse
    som bankkunder har vi forskellige behov -og den enkelte bankkundes behov ændres efter job og livssituation-bankernes situation ændres _ja der er store lønudgifter og færre bankansatte vi mennesker er forskellige og bankerne er forskellige. og da jeg har haft den samme bank siden ungdommen kun navneændring privatbanken , unibank og nordea
    dog skiftet filial 3 gange – så jeg ville da gerne skifte men svært hvortil derfor kiggede jeg i My banker – gebyr og renter kan opstilles pt men ændres løbende serviceniveau ,svartider, fejl og mangler er nok en tillidssag og individuel–

Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.