Spar Lolland og Finansbanken er gået konkurs – Overtages af jyske bank

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 39 i alt)
  • Indlæg
  • #194704
    AnonymForfatter

    Utroligt som Halli Hallo har en helt enestående evne til at vælge at blive kunder i netop de banker, der krakker.

    Først Eik Bank
    Så Amagerbanken
    Og nu Finansbanken

    Hvad bliver det næste?

    At Halli Hallo frivilligt vælger at blive kunde i en bank er efterhånden et symptom på at den pågældende bank er på vej ud over kanten!

    #194708
    Jesper71Forfatter

    Jyske Bank skal lade Finansbanken i være i fred ellers er vi dem der er skredet.

    #194710
    AnonymForfatter

    – ja – så blev det ikke den næate (tønder bank) – men den næste igen som michael t spåede den 25.4.2012 !

    min kommentar dengang var:

    – “ja det er ikke til at forstå – det er jo kun godt et år siden at Henning Kruse i Finansiel Stabilitet solgte den gode del af Eik-bank til Spar Lolland, som man på det tidspunkt vel har vurderet til at være en sund og levedygtig bank !
    – så vi “gammle" Skandia-bank kunder kan igen begynde at gætte på – hvad det er for et navn der kommer til at stå på vores næste dankort".

    – nu ved vi det ;o)

    – og det kan jo stadig undre hvordan “Finansiel Stabilitet" kunne ta’ så grueligt fejl da Spar Lolland blev “redningsmanden" !!

    #194712
    AnonymForfatter

    @igenigen
    Det har også undret mig. Der gik ikke lang tid fra Spar Lolland overtog Eik bank og omdøbte den til FinansNetBanken før SparLolland optrådte i medierne som “hængende ud over kanten af Finanstilsynets afgrund".

    Men måske var SparLolland den eneste som bød ind på Eik Bank???

    #194714
    testForfatter

    Halihalo vil nu være elite kunde i danske bank. Men de er sikkert også gode til udenlandsk pension 🙂

    #194718
    AnonymForfatter

    Jeg har en ubrugt kassekredit fra Eikbanks tid der blev overført til Finansbanken. Hvad sker der med den?

    #194720
    AnonymForfatter

    Lige her og nu sker der vel ingenting med din kassekredit. Jyske Bank har jo overtaget alle kunderne så den fortsætter uændret på kort sigt.

    Hvad der sker på længere sigt (om du skal betale for at have kassekreditten) afhænger af hvad Jyske Bank egentlig vil med FinansNetbanken.

    #194724
    Michael01Forfatter

    Endnu en gebyrgrib? Jyske Bank vil også tage penge for grundkonto

    “Fra februar skal det således koste 400 kroner at oprette en såkaldt grundkonto i Jyske Bank – en konto, der ifølge bankens egen hjemmeside er ’til dig, som har få forretninger med banken og kun har brug for én konto’."

    http://www.metroxpress.dk/nyheder/endnu-en-gebyrgrib-jyske-bank-vil-ogsa-tage-penge-for-grundkonto/KObmaw!orZrvP3z5JZg/

    Hvad siger I så ? Bliver Finansbanken lagt i graven !!!!!!!!

    #194732
    AnonymForfatter

    Michael T

    Ja det bestemmer Jyske bank vel.

    Men een ting er sikkert; markedet skal undersøges for nye muligheder. Jeg skal i hvert fald ikke betale for at yde hverken Jyske eller nogen anden Bank et lån – De er jo gale i hovedet.

    Ps.

    Hvor er stop overvåg tråden knappen egentlig henne. Er der nogen der ved det?

    #194734
    AnonymForfatter

    Nåh, man skal være logget ind for at stoppe overvågning – Det var altså nemmere før.

    #194750
    AnonymForfatter

    Brian

    Det er altid en godt at se hvad andre banker kan tilbyde. Hvis jeg blev flyttet til anden bank ved konkurs. Ville jeg godt se hvad andre banker kunne tilbyde og så selv finde ud af hvor jeg ville være kunde. Men i dette her tilfælde er der nok nogle kunder der ikke helt selv kan vælge bank, da det ikke er så mange banker der vil have dem pga, deres aktivter med banken, og de er jo bare tvungen til at blive der hvor de havner også håbe på det bedste.

    #194754
    AnonymForfatter

    Cafe – Du har ret. Heldigt for dem der stadig har et valg.

    #194756
    Ole LaursenForfatter

    “Der er stor forskel på omkostningerne til opbevaring og handel når man har værdipapirer i depot. I Jyske Bank skal man betale for depotet, for hver fondskode i depotet, ændringser og meget andet. Det var gratis i FinansNetBanken og var noget unikt."

    Hvis det går helt galt, så opret en konto hos Nordnet. Jeg har en i forvejen, men vilkårene er ca. de samme for Nordnet og Finansnetbanken, så jeg har beholdt mit depot hos sidstnævnte.

    Da Spar Lolland opkøbte tidligere Skandiabanken (jeg var med fra dengang det hed Din Bank, Dankortet var pænere dengang :), kiggede jeg lidt efter alternativer, men jeg synes ikke der er så mange danske rene internetbanker. Synes dog også vilkårene gennem årene er blevet relativt ringere i forhold til velmagtsdagene i Skandiabankens tid. Ærgerligt at de solgte ud til de færøske gullashbaroner.

    Hvis vi bliver flyttet over til at være Jyske Bank-kunder som brevet antyder, så er jeg med 90% sikkerhed skredet. Spar Lolland var dog i det mindste fornuftige nok til at holde Finansnetbanken adskilt fra resten.

    #194760
    AnonymForfatter

    Ja, man kan frygte at Jyske Bank ikke har forstået hvorfor jeg – og med mig sikkert mange andre – har været rimelig glad kunde hos FinansNetbanken (og hos Skandia og Eik Bank): Ingen bankrådgiver som vil stoppe bankens produkter ned i halsen på en, en rimelig god Netbank så man selv kan disponere, ingen filialer som der skal betales for samt mulighed for opbevaring af værdipapirer i depot uden at skulle betale for depotet, hver enkelt fondskode, alle udtræknings- og ændringsmeddelelser. At skulle betale kurtage er rimeligt.

    Tidligere fik man også en rimelig rente på indlån – det gælder ikke helt mere selv i lyset af finanskrisen og de generelt faldende renter.

    Så hvis man skal til at betale for for konto og for værdipapirer i depot i henhold til Jyske Banks almindelige regler siger jeg tak for tipset med Nordnet. Det må jeg se nærmere på.

    #194762
    HalliHalloForfatter

    Det var da utroligt så mange skribenter der pludselig er kunde i Finansbanken.

    Jeg er faktisk den eneste der har talt godt og anbefalet denne bank i de sidste par år. Alle andre
    har oplyst at de har forladt den, da de har kunnet få bedre vilkår andre stedet.

    Logik for høns at man søger andre steder hen, hvis priserne bliver skruet op, og man kan finde noget billigere.

    Hvad koster egentligt et depot, hvis man kun har aktier i det? Det er vist ikke mange
    basører man betaler, jeg gør det i hvert fald i Danske Bank, og Jyske Bank er vist ikke
    dyrere.

    Nogen der kan svare på det? Det bemærkes, at jeg vælger “beholdningsændringer" fra.
    Nævn venligst den billigste og den dyreste bank, på forhånd tak.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 39 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.