Må man flytte penge fra sin erhvervskonto til sin privatkonto?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93522
    AnonymForfatter

    Hej.
    Jeg har et spørgsmål vedr. om det er tilladt at flytte penge fra sin erhvervskonto til sin privatkonto?
    Jeg har begge konto i samme bank. Mit firma er en enkeltmandsvirskomhed, og jeg har en konto hvor der står 200.000 kr. Disse skal senere bruges, men jeg regner med at have dem stående i hvertfald 6 måneder før de skal udbetales. Jeg har så en privat konto hvor jeg har et kassekredit på 250.000. Må jeg midlertidigt f.eks. flytte 150.000 kr over på min private konto, så jeg ikke skal betale så store renter på min kassekredit, eller er der nogle skatteregler for dette?

    #194610
    HalliHalloForfatter

    Det bestemmer du vist selv, det er jo dine penge.

    Du kan klare det hele over netbanken.

    #194618
    grgForfatter

    Hvis du anvender virksomhedsskatteordningen kan det få betydning (betragtes som hævning) og dermed begrænse hvor meget du kan opspare til lav skat.

    Hvis ikke, er der intet til hinder for at overføre pengene når det er en personlig virksomhed.

    #194624
    testForfatter

    ja spørgsmålet er netop at det ikke er din penge. Du kan ikke videre låne ud af f.eks. en forudbetaling fra en kunde til din private konto.

    Hvis jeg var dig ville jeg sende spørgsmålet forbi din revisor. Du giver slet ikke nok oplysninger til at det kan besvares her

    #194630
    AnonymForfatter

    ok. Tak for svar.
    Jeg har tidligere fået af vide at man skal holde privat og erhvervsøkonomien hver for sig. Skulle bare lige vide om det var lige til, eller om der var nogle specefikke regler. Og det er der åbenbart.
    Mvh Mark

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.