Flexinvest Fri

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87401
    AnonymForfatter

    Ovennævnte er det seneste produkt fra Danske Bank (min bank). Jeg har min opsparing i Danske Invest puljer. DB anbefaler mig nu at gå ud af Danske Invest og lade pengene pleje i Flexinvest, hvilket skulle give en mere individuel og aktiv pleje med et forhåbentligt højere udbytte end hidtil til følge.

    Hvad mener I om dette produkt ??

    #108234
    MichaelForfatter

    Højere udbytte betyder også højere risiko – det skal du lige gøre dig klart inden du beslutter dig. Vælger du at sætte alle pengene i aktier, kan du være heldig og få et stor gevinst. Omvendt kan du også få et stort tab. Hvis man er villig til at løbe den maksimale risiko, kan man efter min mening ligeså godt investere i forskellige papirer selv og spare det fordyrende mellemled som Flexinvest jo nu engang er. En spredning på 5-7 papirer i forskellige brancher giver en rimelig god sikkerhed mod det helt store tab.

    #108238
    AnonymForfatter

    Jeg har blot kastet et kort blik på Danske Bank’s beskrivelse af ‘Flex Invest Fri’. Det er blot ‘Investering i fire forskellige af koncernens investeringsforeninger’. Umiddelbart ser det ikke ud som om det nødvendigvis betyder højere risiko – du vælger selv hvor du vil lægge dig mht risiko (100% i aktiebaseret investeringsforening ned til leveste risiko: 100% korte danske obligationer).

    Jeg kan KUN se produktet som Danske Banks ønske om at blokke dig for yderligere 0,3% af din formue årligt plus handelsomkostninger. For det første er der overhovedet ingen grund til (det er der aldrig) at bruge investeringsforeninger til ‘Korte Danske’ – og da slet ikke gennem en porteføljeplejeaftale som ‘Flexinvest Fri’ – og for det andet kunne du lige så godt selv købe dine aktiebaserede investeringsforeninger hvis din investeringsformue er for lav til at du selv vil ordne risikospredeningen ved at købe mindst 5-6 forskellige aktieposter (á minimum 25.000 kr).

    Du får INTET ud af ‘individuel portefølje-pleje’ andet end mekanisk geninvestering af udbytte og justering af fordelingen mellem de fire papirer.

    Danske Bank burde skamme sig.

    #122648
    AnonymForfatter

    Min erfaring er, at Danske Flexinvest er Ebberød Bank. Var med ca. 6. mdr. De sælger aktieinvesteringer, når kursen er lavest og køber i stedet obligationer til kurs 102,5!
    Det eventyr kostede mig ca. 4.5 % af det investerede beløb. Vær også opmærksom på, at der er en del omkostninger forbundet med “plejen" i Flexinvest. Det er kun Danske Bank der tjener på denne investering. Behold i stedet dine investeringsbeviser. Her bestemmer du selv, hvornår og hvordan, der skal handles

    #188326
    AnonymForfatter

    Hvad koster det af lukke Flex invest fri?
    Det kan jeg ikke se nogen steder på nettet.

    Hvordan pokker finder man ud af det.

    #188328
    AnonymForfatter

    Det koster ingenting.

    #188330
    AnonymForfatter

    Ingenting jeg synes ellers jeg har fået at vide engang, at man skal binde sig i 4-7 år.
    Og når den periode er forbi, har man tjent 3-4% om året eller der omkring, hvis det har gået godt. Og så skal man betale en eller anden pris, for at nedlægge Danske Bank Flex Invest Fri igen, når der skal sælges. Da der skulle være en eller anden form for omkostning forbundet, hvis der skal lukkes ned for det hele.

    Men jeg har godt nok ikke kunne find nogle informationer om det på nettet.
    De for vel depot gebyrer årligt for alle de salg og køb de har lavet indimellem, og penge i administration for i det hele taget, at oprette og pleje et depot.

    Så jeg gætter på, at de skal have en del af kagen, så man i virkeligheden ikke for det, som man tror man har investeret.

    #188332
    AnonymForfatter

    Hvorfor dog så mistroisk?

    #188336
    AnonymForfatter

    Måske fordi det er danske bank ? 🙂

    #188340
    AnonymForfatter

    Mærkeligt – forstår ikke den slags fjendtlighed overfor en bank, bare fordi den er stor.

    Men til sagen. Det koster ikke noget at komme ud af Flexinvest Fri.

    #188342
    AnonymForfatter

    Super lyder godt, så man skal ikke betale nået til selve bank ved lukning, og så er det kun told og skat, som skal have en opgørelse. Men det ved jeg dog ikke, om det ikke er nået som banken gør automatisk til den 1 januar det efterfølgende år.

    #188344
    AnonymForfatter

    Nej – banken skal ikke have noget ved opsigelse aftalen.

    Med hensyn til skatten, er der to ting der dr afgørende for, om du selv skal gøre noget eller ej.

    #188346
    AnonymForfatter

    Hvad er det for 2 ting?
    Jeg tænkter bare, er det ikke normalt sådan, at man selv register skat fra omkring Februar måned hvert år i forskudsskat, sådan at de kan nå at få det med på årsopgørelsen.
    Men da man ikke aner, hvad som der skal regnes ud fra, og hvordan de gør det, så må banken vel selv finde ud af det, og sender oplysninger ind til dem, så danskerne ikke bliver knaldet med efterskat som skal betales på en gang. Det er lidt svært for den enkelte at finde hoved og hale i.

    #188370
    AnonymForfatter

    Overordnet set er skat jo folks eget problem – dog er det sådan at Danske Bank indberetter alle køb og salg til SKAT, og har gjort det fra og med 2010. Hvornår etablerede du din Flexinvest Fri?

    #188372
    AnonymForfatter

    Tja det er vel 6-7 år tilbage i tiden. Men jeg synes bare aldrig de har været særlig gode, til at fortælle reglerne, omkring alt det her. Så det var da godt at få opfrisket, hvordan det hele er.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.