Skifte bank, når man har lån og ikke er hverken hus- eller bilejer?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93505
    AnonymForfatter

    Hej alle 🙂

    Jeg er desværre kunde i Danske Bank og efter at være blevet behandlet enormt dårligt af dem rigtigt mange gange, vil jeg meget gerne ud!

    Sagen er dén, at jeg er ret sikker på jeg kan spare penge andetsteds, udover at jeg med garanti kan finde en bank, der er mere venlig.

    Nå, men problemet er, at jeg på nuværende tidspunkt har et lån i Danske Bank på 49000,- Det betaler jeg af på hver måend (1800,-) og har gjort det siden det var på 80.000,- Alt bliver betalt af til tiden og der har aldrig været afvigelser eller manglende betalinger.
    Herudover har jeg et pat forbrugslån samt gæld fra et par ekskærester. Ialt skylder jeg omkring 110.000,- men betaler af på alting.

    Jeg ville meget gerne slå al min gæld sammen i ét banklån og så bruge de renter jeg har sparet på de andre, dyre lån til en opsparing.

    INdtil videre har jeg søgt jyske bank og nordea, men de vil ikke have mig.

    Jeg har fuldtidsjob, er medlem af a-kasse og har et Mastercard, der ikke kan overtrækkes.

    Er der nogen, der kan fortælle mig, hvorfor ingen banker vil have mig? Er det fordi jeg skylder så meget og ikke har hverken sikkerhed i hus eller bil (jeg bor til leje og har ikke bil).

    Og har I evt nogle gode råd? 🙂

    #194328
    AnonymForfatter

    Hej

    Prøve nogle af de små banker.
    Flyt evt. nogle af kontoerne til en anden bank og se hvad muligheder der kan være med lånene. Men det er et forholdsvis stort beløb i alt. Det kunne måske være en ide at tage dem der har den højeste rentesat at flytte først og lade den / dem med den lave rente blive.

    Dog er forspørsel hos to af de store banker et rigtigt dårligt valg, da det faktisk er dem der har det sværest. Kik evt om banken / sparekassen du prøver at flytte til, om den har haft + på bundlinien de sidste 3 – 4 år. Så har de også mulighed for at låne penge ud til dig til indfrielse af dine lån du har i dag.

    Godfornøjlese med dit bankskift.

    #194332
    HalliHalloForfatter

    Det sædvanlige spørgmsål om at slå gæld sammen er tåbeligt, betal i stedet gælden ud hurtigst muligt.

    Når du har kunnet finde ud af at optage gæld flere steder kan du vel også finde ud at betale flere steder samtidigt.

    Og når du endvidere har kunnet finde frem til dette site, så mener jeg der er håb endnu.

    Og når gælden er væk, så står verden igen åben for dig m.h.t. bankskifte m.v.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.