Depotgebyr på aktier

Viser 2 indlæg - 16 til 17 (af 17 i alt)
  • Indlæg
  • #231665
    HansiDKForfatter

    Sparekassen Sjælland Fyn tager 500 kr. inkl. moms i minimumsdepotgebyr for udenlandske aktier – de er også godt med på den procentuelle del. Jeg købte nogle svenske aktier og erindrer ikke, at minimumsgebyr var oplyst på det tidspunkt. I realiteten ville det være mere kundevenligt at nægte at have udenlandske aktier i deres depot. Prøv at checke Nordnet, de er generelt billige – eller Saxo Investor. De traditionelle pengeinstitutter har vist skruet voldsomt op for gebyrerne de sidste par år, så de kan præstere store overskud for at tiltrække aktionærer.

    #231667
    HansiDKForfatter

    Jeg er kunde i Sparekassen Sjælland Fyn – det overraskede også mig hvor meget DE har hævet deres gebyrer de sidste par år, stort set på alt. En “markedsundersøgelse" viste mig, at det vist er generelt for danske pengeinstitutter.
    Pengeinstitutternes ledelser tror åbenbart det er vigtigt med skyhøje overskud for at tlltrække aktionærer.
    Største chok var, at munimumsdepotgebyr for udenlandske aktier i 2018 var sat op til 500 kr. inkl. moms – den procentuelle del er naturligvis også sat op. Jeg har svenske aktier, som bliver solgt i årets løb – de er steget pænt, så fortjenesten kan vel næsten dække 2 års vilde depotgebyrer og skatten 🙂
    Man bør nok vælge Nordnet, hvis man handler udenlandske aktier – eller måske Saxo Investor.
    Har MyBanker en oversigt over omkostninger ifm. aktiehandel? Jeg har ikke umiddelbart kunnet finde den.

Viser 2 indlæg - 16 til 17 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.