‘Billigt’ forbrugslån?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • NicklausForfatter
    Indlæg
  • #93495
    NicklausForfatter

    Min søster har et forbrugslån hos Nordea på omkring 55.000kr til en rentesats på 10,5%. Hun er netop færdiguddannet og starter et 1-årigt traineeship i Firenze til april, hvorefter hun går over i et 3-årigt phd-stipendium herhjemme. Hun afdrager 1000 kr om måneden og har ikke udsigt til at kunne øge dette betragteligt under sit traineeship.

    Hvordan ligger mulighederne for at finde en bank, der vil låne til en billigere rente? Umiddelbart synes jeg det virker som en høj rente, da hun har en god betalingshistorik. Det er dog noget tid siden jeg selv har haft et forbrugslån, og jeg ved ikke hvor stramt markedet er lige for tiden. Nordea er ikke til at hugge eller stikke i med deres faste satser, men er det spild af tid at søge andre steder hen for tiden eller burde man kunne finde noget billigere?

    #194010
    HJLForfatter

    Renten er ikke speciel høj i forhold til hvad andre banker tager. Hvor gammel er hun? Hvor længe har hun haft lånet?

    Nogle banker har tilbud til unge studerende som standard og andre har hvis de vurdere at der er potentiale for at hun udvikler sig til en god kunde. 55.000 kr er meget at flytte rundt med, historien bag er derfor ikke helt uinteressant. Husk der ofte er etableringsomkostninger ved bankskifte. Et andet spørgsmål er om bankerne vil hjælpe nu hvor hun står for at skulle arbejde i udlandet i 1 år, de regler kender jeg ikke.

    Min umiddelbare tanke er, vent med skifte til hun igen er i DK og i gang med studiet, til den tid er lånet under en psykologisk grænse på 50.000 kr. Og hvis hun er blevet for gammel til ung vilkår så kan hun måske score lidt studierabat. Jo tættere på færdiguddannet er selvsagt en fordel.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.