Kreditvurdering

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93493
    AnonymForfatter

    Hej MyBanker’e

    Jeg er utilfreds med mine banklån og overvejer at lave en online låneansøgning på ca. 200.000 kr. hos et antal banker der alle tilbyder en rente langt under de 14% jeg betaler i dag.

    Men jeg er bange for at få afslag. Jeg tjener godt, men ønsker ikke at sende mine personlige oplysninger til disse banker, for derefter at modtage et afslag.

    Er der nogen er jer der ved hvilke parametre man som kunde bliver vurderet på i forbindelse med en låneansøgning?

    På forhånd tak for hjælpen!

    #193980
    BangeeForfatter

    Hvordan har du forestillet dig at en bank eller lig. vil kunne låne dig penge såfremt du ikke oplyser personlige økonomiske oplysninger ?

    Du vil som munimum i en bank skulle aflever følgende for at de vil kigge på det.

    Absolut krav

    Årsopgørelse fra skat
    Kopi af skattemappe fra skat
    3 lønseddler
    Budget over faste udgifter
    Dokumentation for øvrigt gæld

    Sandsynligt krav
    Pension oversigt
    Forsikringsoversigter
    Liste over aktiver og passiver.

    Herefter vil banken udregne et rådighedsbeløb samt gearing/gældsfaktor som de sammen med opslag i RKI m.v vil bruge til kredit vurdering

    Har du været til møde i banken, vil det personlig indtryk du giver sandsynligvis også spille ind.

    Du vil herefter blive bedømt på rådighedsbeløb og gældsfaktor (din samlede gæld / årsindkomst)

    Er du enlig vil banken kræve et rådighedbeløb omkring kr 5.000 efter all faste udgifter, og en gældsgrad på maks 3 (såftemt du er ejer eget hus) eller omkring 1 hvis du bor til leje.

    Men hvis det er et forbrugslån på 200.000 uden aktiver bagved tror jeg deværre ikke nogle banker vil løbe risikoen ved at tage din ind som kunde.

    Håber det kan bruges til noget 🙂

    #193986
    testForfatter

    “Men jeg er bange for at få afslag" spørgsmålet må være hvad er du mest bange for, høj rente eller aflag?

    #193990
    thsvForfatter

    Ekpresbank kræver:
    “Ved alle lån skal du sammen med låneaftalen sende os en kopi/foto af dit og en eventuel medansøgers pas eller kørekort samt kopi/foto af det gule sygesikringsbevis.
    Ved lån over 20.000,- skal vi også have en kopi af din/jeres seneste lønseddel.
    Ved lån over 75.000,- skal vi derudover have kopi af din/jeres seneste årsopgørelse."
    Men tilbyder jo en højere rente end du betaler nu!

    GEMoneybank har lignende krav, og tilbyder lån op til 200.000 kr og maks. løbetid på 10 år, men til meget lavere rente end du betaler nu. Om de vil låne til dig må komme an på en prøve.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.