Røvrendt af banken

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87399
    AnonymForfatter

    Vi er igang med at købe et hus og banken havde sagt god for det. Vi tager ned til mægler og skriver under. Så finder banken/kreditforeningen ud af at de også lige skal ud og undersøge og vurdere huset og det er jo også fint nok. Det skal så enten fredag eller mandag og mandag udløber fortrydelsesretten. Vi hører ikke noget og ringer derfor til banken om mandagen. Så siger vores “kære" rådgiver at de først ser på det Tirsdag og der udløber vores ret til at fortryde. Men hun forsikrer os at vi bare kan låne pengene hos hende, hvis det bliver vurderet lavere, de vurdere det 200000 under salgsprisen og hun trækker følehornene til sig og vi står med håret i postkassen. Så mit spørgsmål er så….hvad gør vi nu?

    #108188
    ToftenForfatter

    Hej kommende husejer !

    Der må være “andre" kreditforeninger som er interesseret i at vurdere jeres kommende hus til salgsprisen, så I kan låne 80% hos dem og resten i banken.

    Så mit råd vil være, at få kontaktet de andre kreditforeninger hurtigst muligt og lad dem komme med en vurdering. I må fortælle dem, hvilke situation I står i og at det skal gå hurtigt.

    Held og lykke.

    Toften

    #172300
    AnonymForfatter

    Hej

    Det er ærgerligt med jeres situation.

    I disse tider bør man ikke skrive under på en købsaftale, før huset er blevet vurderet, selvom man er blevet godkendt til at låne et vist beløb. Tidligere kunne det være nødvendigt, da der var mange om buddet.

    Alternativt kan man få ejendomsmægleren til at tilføje i købsaftalen, at handelen afhænger af godkendelse fra ens bank/af at 80% belåning af salgsprisen i realkreditinstitut kan opnås.

    I jeres tilfælde hvor skaden er sket og hvis i ikke kan finde et andet realkreditinstitut, som er interesseret i at hjælpe jer, bør i måske prøve at presse banken til at give jer en favorabel rente på jeres boliglån (fx vha. en formel klage til den klageansvarlige i banken, medieomtale eller sige at i vil gå til pengeinstitutankenævnet – tror dog ikke i får medhold i sidstnævnte, da i i juridisk forstand ikke har lidt et økonomisk tab, i har bare fået højere finansieringsudgifter).

    Jeg håber, at i finder ud af det med banken.

    #172306
    AnonymForfatter

    Tråden er FEM år gammel…

    #172340
    AnonymForfatter

    Godt spottet, Kål 😀

    Tabac, hvordan kan du komme til at hive sådan et indlæg frem? Er dit forum sorteret anderledes end vores?
    Gad godt høre opdatering på hvad der skete med disse folk, forresten :S

    #172796
    AnonymForfatter

    Hehe… jeg så godt det var gammelt, bagefter. Jeg kigger bare en gang imellem efter de lidt anderledes spørgsmål og dem som ikke har fået så mange svar.
    Men ellers ja, gad vide hvad der skete.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.