Er en lønmodtager en dårlig kunde?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93484
    AnonymForfatter

    Jeg synes jeg mere og mere får det indtryk, at man som almindelig lønmodtager med fast-arbejde, men som ikke er interesseret i eller har behov kassekreditter, bolig/bil eller bådlån eller at spille med sin løn i et af bankernes latterlige investeringsprospekt. At bankerne indirekte siger at man er en dårlig kunde? Fordi man ikke køber deres produkter. Er det korrekt anskuet?

    #193902
    AnonymForfatter

    Det er ganske korrekt. Banker er private selskaber der er sat i verden for at tjene penge til ejerne. Sådan er det bare. Når du som kunde kun har en lønkonto og evt budgetkonto, så tjener banker intet på dig, du er tværtimod en omkostning for dem, grundet omkostninger til IT, afrapportering til myndighederme, løn osv. Så derfor ja du er en “dårlig kunde". Desværre, men sådan er det.

    #193904
    HalliHalloForfatter

    Nikkelej, dårlig kunde skriver du? Det vil jeg nu ikke sige, men måske en mindre god kunde, som en dag velsagtens kan gå hen og blive en rigtig “god kunde".

    Prøv at se hvor stor indlån bankerne har og de penge kommer også fra de mindre gode kunder, som måske kun har en indlånskonto, pensionskonto etc. Mange bække små gør som bekendt en stor å.

    Og hvem låner disse penge, det gør selvfølgelig også den almindelige kunde uden mange konti, så alt i alt er jeg sikker på at bankerne tjener rimeligt ved at have “normale kunder" i kartoteket.

    Men nu vil Danske Bank indføre et gebyr på 300 kr. for overhovedet at blive kunde i banken, dette gebyr begrænser selvfølgelig kundetilgangen, hvis andre ikke følger efter, men det kan være at det ikke bliver til noget p.g.a. folketinget overvejer at gribe ind.

    #193906
    AnonymForfatter

    Kunder, der ikke har indlån eller lån og som har en lønkontosaldo som svinger omkring 0, forstået som +/- 25.000 kr. er ikke ret meget værd for bankerne, hvis de ikke derudover har værdipapirdepot, forsikringer, pension eller andre forretninger.

    Så jeg kan egentlig godt forstå, at der er en revolution igang i bankerne, som gør, at denne kunde gruppe skal betale det de koster i form af oprettelsesgebyr på nemkonto, et fast årligt gebyr på dankortet og et fast årligt gebyr på netbankanvendelsen.

    For kunder med større forretningsomfang – boliglånskunderne og kunder med indlån over 150.000 kr., kan der tilbydes pakkeløsninger, hvor man får gratis netbank, nemkonto og netbank fordi disse kan finansieres gennem rentemarginalerne.

    #193944
    AnonymForfatter

    Euroman28
    Ja lad os håbe at en kundeejet bank en dag ser dagens lys
    Som er til for kunderne og ikke aktionærer , AP og idioter som Eivind Kolding

    Så ville vi nok se at piben hurtigt fik en anden lyd i den kommcercielle del af sektoren , pga mega kundedestillation

    ——————————————————-

    Citat: GP

    Så jeg kan egentlig godt forstå, at der er en revolution igang i bankerne, som gør, at denne kunde gruppe skal betale det de koster i form af oprettelsesgebyr på nemkonto, et fast årligt gebyr på dankortet og et fast årligt gebyr på netbankanvendelsen.

    ——————————————————–

    Lidt en gratis omgang GP , bankerne afskriver jo disse investeringer
    over tid (i sidste ende koster det jo ikke bankerne 1 krone)
    Kunderne betaler jo! især de svageste som ikke engang kan tilmelde til PBS og derfor betaler 10-15-25 pr. indbetalingskort

    Så lad os afskaffe bare nemkonti og indføre kontant udbetalinger hos myndighederne igen , skaber arbejdspladser og hjælper de svageste kunder.
    prisen/omkostningerne kunne passende sendes til sektoren

    Danske Bank får igen lov til at være trendsætter
    Og så er vi tilbage til diskussionen om – Socialhjælp til banker(Danske Bank) som skulle have været nationaliseret og efterfølgende afviklet med et lukrativt udbytte til staten

    Fint med filliallukninger – men 300-400 kr. for en nemkonto
    LOL: Bankerne er ved at glemme hvad deres samfundsfunktion er altså udover at stimulere aktionærer og få socialhjælp

    #193954
    Mr RForfatter

    vbturbo
    Forstil dig en pensionist:

    Der ikke bruger netbank.
    Der ikke har formue.

    Pensionisten ringer til banken flere gange hver måned for at få saldoen oplyst.(Arbejdstid)
    Han skal havde udskrifter/årsopgørelser sendt med posten(Administative omkostninger).
    Kort(Omkostninger).
    Pensionisten vil til budgetmøde(Arbejdstid)

    Hvordan er det en investering der kan afskrives over tid ?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.