Udbetaling af check

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87398
    AnonymForfatter

    Har netop været i banken med en check på 20.000 som jeg ville have udbetalt. Banken siger at det ikke kan lade sig gøre. At checken skal indsættes på min konto og først kan hæves efter 3 dage, fordi det er en crosset check.

    Jeg mener før at jeg har fået udbetalt checks uden problemer også selv om de er crossede, men måske er det beløbets størrelse der er afgørende.

    Er der nogen der kender til det, da jeg synes det lyder underligt? Skal lige siges at checken er fra et anerkendt firma. Årsagen til at jeg studser over bankens svar skyldes at jeg er ved at skifte bank og min gamle bank i forvejen sørger for at trække alt i langdrag.

    #108180
    AnonymForfatter

    Jeg har også hørt om dette før. Jeg har ikke selv oplevet det og har indløst en del crossede checks udskrevet til jeg selv. Men nogle af mine bekendte har også før skulle lade checken figurer før de kunne hæve den. Ved ikke om det er et temperamentsspørgssmål fra bankens side eller hvad?

    #120798
    AnonymForfatter

    jeg vil gerne vide hvordan man får udlevereten sum på en check krossed uden at den skal sættes ind på en konto

    #120842
    AnonymForfatter

    Checkloven giver checkudsteders bank mulighed for at returnere checken indenfor 4 dage – Hvilket sikre checkudsteders bank, hvis der ikke skulle være dækning på checkudsteders konto (bankerne dækker dog altid 1000,-)

    Så konklusioen er:
    – Checkmodtagers bank har ikke ønsket at udbetale checken med det samme, før det var sikre på at checken ikke bliver returneret – man kan derfor konkludere at din ven ikke er kreditværdig for checkens pålydende ELLER har kasséren haft en dårlig dag 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.