Højrente konto Ha Ha.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93466
    AnonymForfatter

    Jeg skal da lige love for, at begrebet højrente konto har fået en anderledes betydning.

    F.eks. Finansbanken har lige annonceret deres 2014 “højrente" konto til 1.25 %

    Der er dælme ikke meget højrente over det. Faktisk udløser det et tab for indlåneren på ca. 4-5% efter skat og inflation. Det anoncerer de dog ikke med.

    Danske Banker er en farce. Ren og skær udplyndring af kunderne. Må jeg igen opfordre ALLE Danskere til at hæve ethvert tabsgivende indlån.

    Gå ned i din bank, og forlang betaling for dit indlån, og ikke et tab på 4-5% – Det er jo rablende vanvid.

    #193572
    testForfatter

    Prisen på penge bestemmes grundlæggende af markedet. Men sy du dem da bare ind i puden hvis du mener det er bedre.

    #193576
    BertelsenForfatter

    1,25% på en konto uden binding er vel ganske godt i disse tider.

    #193580
    AnonymForfatter

    Jeg indsatte i FIH bank til 3,75% og bundet i 3 år, lige fået 2012 årsopgørelsen og minsanten rente for år 2012 er tilskrevet kontoen, selvom pengene først kan hæves i 2015, betyder det at der til 2013 og 2014 tilskrives 3,75% rente af rentesrente, det luner lidt, så den effektive rente bliver meget mere, nemlig 3,89%

    #193586
    BertelsenForfatter

    Ja FIH tilskriver rente årligt når binding er mere end 12 mdr.

    Det fremgår også af deres betingelser.

    #193600
    HalliHalloForfatter

    Brian skrev således:

    “Danske Banker er en farce. Ren og skær udplyndring af kunderne. Må jeg igen opfordre ALLE Danskere til at hæve ethvert tabsgivende indlån.

    Gå ned i din bank, og forlang betaling for dit indlån, og ikke et tab på 4-5% – Det er jo rablende vanvid."

    Kan du da få mere ved at oprette en konto i andre lande Brian, så skal du da gøre dette.

    Hvad kan man få ud af at gå ned i sin bank og forlange renter af sine indlån? Har du selv gjort det? Og hvad kom der ud af det?

    Jeg tror desværre bare du er ude på at provokere, som så mange er det med deres indlæg.

    #193646
    AnonymForfatter

    Ja du kan dælme tro jeg er ude på at provokere bankerne. Men ideen er naturligvis at få iværksat en folkelig protest mod bankernes udplyndring.

    Vi har set det før: Politiske forbrugere der boycotter uetiske forretninger. f.eks:

    Shell – Brent Spar 1995 – forbrugerne vandt og Shell rettede ind.

    Varer fra Frankrig – en pågående boycot som iøvrigt har ramt Fransk eksport kraftigt.

    Nu er der så behov for en total boycot af Bankerne – Lad os komme i gang.

    #193648
    testForfatter

    Brent spar, miljøer tabte. Læs op på konsekvenserne af det idioti green peace fik startet.

    Hvordan kan du i fuldt alvor argumentere for a indlåns renten er for lav når national bankens rente er negativ?

    #193652
    AnonymForfatter

    Jamen så lad os da låne penge direkte hos national banken, hvis deres rente er negativ. Andet kan jeg som forbruger ikke bruge det argument til.

    Danske Bank kan så for min skyld begynde at producere Pizza’er – Samfunds gavnlig kreditvurdering kan de i hvert fald ikke finde ud af – Det ER bevist op til flere gange.

    Pointen er, at det rager faktisk forbrugeren en høstblomt hvad bankerne har af problemer ift. centralbankerne og deres egen branches uduelighed.
    Forbrugerne/befolkningen bør IKKE finde sig i, at blive udplyndret af hverken banker eller centralbanker. Og bankerne er der, hvor forbrugerne kan agere politiske forbrugere.

    #193656
    testForfatter

    Det fri marked fungere på den måde at du bare skifter til den udbyder af letmælk der passer dig bedste. Du kan vælge mellem forskellige lavpris mærker, økologisk og dem med den helt specielle gode smag.

    Helt på samme måde er det med banker, du skifter bare til den der passer dig bedste.

    Du skifter bare til den der passer dig bedste.

    Men når national banken giver – o,2% i rente til “folk" der sætter penge i banken hvordan kan du så mene 1,25 er en vits? og har du cheker kursen på statsobligationer for nydeligt?

    Hvad er det for en lov der siger at bankerne skal tilbyde dig en rente over inflation ?

    #193748
    peter holm larsenForfatter

    Det er renten på indlån i nationalbanken der er negativ – det siger jo intet om hvad det koster at låne i nationalbanken.

    Men som man kan se er CIBOR DTD nede på ca. 0,1%, hvilket er den rente en prime rated bank kan låne af en anden bank. Så det siger sig lidt selv, at hvis en bank kan låne i en anden bank til 0,1% hvorfor så give kunderne 3,75% i rente.

    Men hvis man skal boykotte bankerne i Danmark – så skal der jo være bedre renter i udlandet og der er renterne lige så lave.

    Men bankene har enorm overskudslikviditet fordi mange danskere spare mere og mere op – og så få låner – så grunden til renten er så lav nu er at ingen låner. Fik selv om 7 mdr. siden 4 % i rente i Sparekassen Faaborg.

    Men du kan jo låne i dit hus på et F1 lån til 0,4% i årlig rente – ville så hellere spørge “Test" hvorfor så ikke også boykotte køb af obligationer og sælge dem også – for hvorfor takke ja der til 0,4% når du kan få 1,25% i rente i banken.

    Ja “Test" tror 1,25 % i rente hvis du er lidt mere eftertænksom er en fin rente.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.