Ny bank – hvilken skal jeg vælge? Studerende!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93442
    AnonymForfatter

    Hej.
    Jeg har lige nu Basisbank, som jeg indtil renteforhøjelsen var meget glad for.
    Jeg er studerende, men har grundet studiejobbet et rådighedsbeløb på 6500 om måneden.
    Jeg betaler 1250 kr. af på mit lån om måneden, som lyder på 12.000.Jeg har aldrig misset en betaling. Jeg har en kassekredit på 5000 og Dankort. Jeg har endvidere en opsparingskonto, som jeg indbetaler 5000 kr. ind på om måneden.

    Min rente er lige nu pålydende ca. 13%, hvilket er meget i forhold til de 10%, jeg fik lånet til i sin tid. Jeg vil derfor gerne høre, om der nogen, som ved hvor man kan få en bedre rente på mit forbrugslån – hvis muligt – men hvor I samtidigt kan fortælle lidt om hvilken bank der er god mht. rådgivning 🙂

    Mvh. Maria.

    Mange tak!

    #193206
    ChrisMForfatter

    Kan da ikke betale sig for de basseøre…

    #193216
    peter holm larsenForfatter

    Det er rigtigt det er en høj rente – men tror desværre ikke den kan blive meget lavere – som forbrugslån.

    Men hvorfor har du en opsparingskonto når du har lån, hvorfor ikke overføre din opsparingskonto som afdrag på dit lån eller kassekredit – det er i hvertfald helt galt, at have en opspringskonto når du har gæld.

    Har du behov for yderligere så skriv til mig på “please_write_now@hotmail.com" – så kan jeg bedre hjælpe.

    #193240
    AnonymForfatter

    Opsparingskontoen er til uforudsete udgifter – sådan at jeg ikke behøver at låne mere, hvis jeg pludselig står i en uheldig situation (sådan at jeg fik gælden) – men jeg ved ikke, om det er smartere at lave det om til en kassekredit rentemæssigt?

    #193242
    AnonymForfatter