Privatlån blandt familie og privatpersoner.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93436
    AnonymForfatter

    Hej.

    Kan man, uden videre, låne 240.000- af en privatperson og dernæst troppe op i banken og udfri et forbrugslån, uden at ryge i 3.grads-forhør om hvor pengene kommer fra?

    Det er min opfattelse, at man næsten ikke kan bevæge sig rundt med over 7000 kr. i kontanter, uden at man skal kunne redegøre for hvor de kommer fra?

    Det er jo dyrt at være fattig i dette land!

    Nordea forbrugslån: restgæld ca. 240.000- , afbetaler 6000,- pr. md., 10 måneder om året.

    Jeg er færdig om ca. 5 år på den facon.

    Hvad gør man, kan nogen svare på dette?

    Pft.

    #193128
    testForfatter

    Hvis banken mener det virker mistænkeligt at du møder op med 240.000 kr i kontanter eller de pludselig ryger ind på din konto fra Letland har baken indberetningspligt. Hvis det er et lovligt lån viser du bare låne dokumentet og du husker naturligvis inberetningen af rente udgifter til skat og ulåneren dito af indtægter.

    Du kan naturligvis også vente ned at dokumenterer hvor pengene kommer fra til politiet møder op.

    Men ja de er dyr at lave forbrugslån .

    #193218
    peter holm larsenForfatter

    Hvis du får dem overført til din konto – som er det bedste synes jeg. Det er banken der selv vil undersøge forholdet så du skal ikke frygte et 3. gradsforhør.

    SKAT vil dog med stor sikkerhed rette henvendelse til dig næste år – men der sender du blot kopi af lånedokumentet fra din familie – så er det på plads. Der er jo intet odiøst i at låne penge fra familie – og slet ikke hvis formalie er 100% i orden.

    #193238
    AnonymForfatter

    Opret et gældsbrev hos det eller de familiemedlemmer du har lånt pengene af, så er alt i orden.

    Du kan downloade formularen på nettet.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.