ratepensions indbetaling > 50KKr pa.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 31 i alt)
  • Indlæg
  • #193446
    testForfatter

    Ps har talt med alm brand og danske bank hvor mine stående kapital depoter nu bliver konverteret til dito uden afgift. Begge var yderste interesseret i at få mig til at genoptage betalingerne.

    Så gå i danske bank de vil gerne sælge dig en ren aldersopsoaring i frie midler. Hvad fordelen så sku være frem for nesterenko i aktier, ejendom eller obligationer har jeg så ikke forstået inu

    #193458
    HalliHalloForfatter

    Test, som altid skal man altid sprede sine investeringer, så rådet om at oprette en aldersopsparing er helt rigtigt.

    Jeg er 100% sikker på at denne nye pensionsordning vil få meget stor succes i de kommende år, især for personer, der ikke betaler topskat, men mange topskatteydere vil sikkert også benytte sig at indskyde 27.600 kr. årligt på kontoen.

    #193608
    HJLForfatter

    Interesant tråd jeg vidste ikke at man kunne sætte mere end de 50 ind som almindelig lønslave.

    Test skriver at hvis man gør det, beskattes man af afkastet ved udbetaling.

    – Det kan jeg ikke se nogen steder på skats hjemmeside og de 15,3 pct. pal skat er vel også den eneste grund til at det er en overvejelse værd, at binde midler som alternativt ville være frie på den måde.

    Per3 hvad siger din arbejdsgiver når du foreslår den løsning du arbejder med her? Accepterer de den løsning som opsparing til pension?

    #193610
    testForfatter

    Jeg tager muligvis fejl, jeg læser bare skats hjemme side således at man skal betale skat af afkastet. Ved en normal opsparing i friemidler ville man jo også skulle betale skat af afkastet eller renterne.

    Har lige læst i dagens jp om emnet og der citeres danske bank for at sige at opsparing livrente når man ikke har topskatten rabatten ikke kan betale sig, men også at den såkaldte aldersopsoaring som jo basalt set bare er opsparing i frie midler kun er et tilbud til de meget få.

    Summarrum er opsparing til alderdommen et nødvendigt onde der slet ikke virker som nogen god foretning længere.

    #193614
    HJLForfatter

    Test ja man skal men ikke som var det frie midler og det er jo hele humlen 😉

    Kapitalpensionen var for de få der tjente mere end 320.000 kr og mindre end 389.000 kr. Og folkepensionister der modtog folkepensionens tillæg. Alle andre tabte 1-3 % hvis man ser på fradragsmulighed contra afgiften på 40%. Eneste grund til at det alligevel var attraktivt var den lavere beskatning af afkastet.

    Aldersopsparing giver mere mening end kapitalpensionen gjorde og der er en væsentlig forskel i beskatningen af frie midler contra aldersopsparing. 15,3% vs. Op til topskat.

    Livrente giver ikke mening under topskat, nej og skal have en hvis størrelse. Derfor gider jeg alligevel ikke bekymre mig om de ca. 10.000 kr der ryger ind på sådan en ordning for hvad er alternativet?

    #193616
    HJLForfatter

    Rettelse, dem der tjente mere end 320.000 kr. Tabte “kun" 1-3% alle andre 4,4% mere svarende til beskæftigelsesfradraget.

    Folkepensionister er en anden sag, vedr. Deres tillæg.

    #193624
    HalliHalloForfatter

    Hvis det er dette uddrag af nedennævnte artikel test henviser til, så udtaler Las Olsen fra Danske Bank sig således:

    “Er man kommet under topskattegrænsen i det nye år, og ønsker man stadig at lægge lidt ekstra til side til alderdommen, er der ifølge Las Olsen andre pensionsprodukter, som man med fordel kan gøre brug af.
    Der vil være masser af fornuft i at indbetale til en aldersopsparing, hvor man betaler skat af pengene med det samme, men til gengæld får man opsparingen udbetalt skattefrit, når man er pensioneret, og der bliver ikke modregnet eventuelle offentlige ydelser,« siger Las Olsen.
    Aldersopsparing er et nyt produkt, der skal erstatte
    kapitalpensionen fremover. Man har mulighed for at sætte op til 27.600 kr. ind på ordningen årligt uden at skulle betale afgifter, hvilket svarer til det loft, der også var på kapitalpensionen."

    Med andre ord skal man ikke tro på det test skriver om at det kun er for de få, da det netop er direkte omvendt, hvilket også indirekte fremgår af artiklen.

    Hvorfor er der så mange der prøver at binde Mybankers brugere noget på ærmet, og som er indlysende hen i hampen????????????? Jeg forstår det bare ikke, men der må jo være en grund………..

    #193650
    testForfatter

    Der er to artikler på samme side, læs den anden også der spår det at alderspensionen er et produkt for meget få.

    Lad mig lige slå fast et jeg bestemt ikke har noget ønske om af føre nogen bag lyset.

    For mig virker det som at anbefalinger om liv rente er klar nok for os der betaler topskat, men er efterhånden i tivl om hvad og hvordan man skal spare op.

    Hvad sker der med alle dem der er tvunget i arbejdsgiver ordninger under topskatten grænsen?

    Men det kommer der nok mere om i det nye år.

    #193670
    HalliHalloForfatter

    Nu har jeg ikke læst den nævnte artikel, men har kun læst lidt på nettet om emnet.

    Jeg har dog stadig svært ved at se, at den nye “Aldersopsparing" kun er et produkt for de få.

    Er det ikke sådan, at en alderopsparingssparer vil kunne spare årligt næsten 25% i skat af sine renteindtægter og en topskatteyder, med mange penge på kontoen, endnu mere? I de første år bliver det selvfølgelig ikke til så mange penge, men lidt har jo også ret.

    Test, måske du kunne referere lidt mere detaljeret om hvad der står i artiklen, hvis du da ikke har smidt avisen ud.

    #193750
    HalliHalloForfatter

    Har nu selv lånt en avis fra den 31.12.2012 og der står, at aldersopsparingen sikert ikke får stor betydning for personer, der indbetaler til en arbejdsmarkedspension. Det er selvfølgelig klart, det havde kapitalpensionen jo heller ikke.

    Og så står der, at for alle andre, der supplerer sin arbejdsmarkedspension med frivillige indbetalingeer, så vil den nye “aldersopsparing" være glimrende hertil, især selvfølgelig for personer der er gældfri.

    Hvem kan regne ud for mig hvor meget en 25-årig person har mere ved at indsætte 27.600 kr. årligt på en aldersopsparing end ved at have pengene sparet op i “frie midler" over en 40 år/45 år.

    Forrentningen sættes til 5% og PAL-skatten til 15%, indkomstskatten sættes til 38%, og for topskatteyderen 52,5%.

    Hvem kan hurtigt udregne disse 3-4 beløb for mig? For så kan man jo ligesom se hvor stor forskellen er.

    Jeg takker mange gange på forhånd!

    #193802
    HalliHalloForfatter

    Da der desværre ikke er nogen der har ønsket at udregne hvor meget forskellene er på at spare op på en “Aldersopsparing" vs. i “Frie midler", så har jeg selv måttet gøre det.

    Tallene ser således ud ved 5% årlig forrentning over en opsparingsperiode på 40 år og en indbetaling på 2300 kr. månedligt:

    Efter 40 år er der følgende beløb til rådighed:

    PAL-skat 15%: 2.846.770 kr
    38%-skat: 2.164.640 kr.
    52,5%-skat: 1.832.584 kr.

    Med andre ord får topskatteyderen over 55% mere udbetalt ved at sætte pengene ind på en aldersopsparing.

    Derfor undrer det mig at eksempelvis test skriver at det ikke rigtig kan betale sig at anvende denne nye opsparingskonto og at han hellere vil spare op i “frie midler".

    Er der der noget jeg ikke har taget højde for i min vurdering? For så vil jeg da meget gerne vide det før jeg opretter mig en aldersopsparingskonto.

    #193810
    testForfatter

    Ja du har ikke tegnet højrøde for skatte virkningen af din udlanske pensions opsparing.

    I beregning glemmer du også omkostningerne altså gebyret ved ind ud og til adm.

    Du glemmer også at det for topskatteyderen bedre ville kunne betale sig at skyde ind i en livrente til den er fydt.

    5% i afkast efter gebyr er urealistisk.

    #193872
    HalliHalloForfatter

    Test:

    Det var da noget af et lousy svar, men efterhånden kan man ikke forvente andet herinde, især ikke af dig og General Prier. Det eneste I er helt fantastiske til er at opføre jer frækt og nedladende overfor undertegnede og andre, men det mester I til gengæld til ug. Jeg syntes at I bliver mere og mere kontrære og det virker på mig, som om I kun ude på at afspore debatten. Hvorfor dog ikke bare indrømme sine egne fejl, når de er så indlysende.

    Hvad har en udenlandsk pensionsordning, som er godkendt af det danske skattevæsen med en “aldersopsparing" at gøre?

    Hvad er det for gebyrer du ævler om? Jeg troede, at det var gebyrfrit at have sine private supplerende pensionskonti i f.eks Nordnet Bank. Der er vel intet normalt mennesker, der kunne drømme om at oprette sådan en konto i et forsikringsselskab, for så vil jeg da kraftigt fraråde dette.

    Hvad mener du med at indbetale til en livrente er fyldt? Stort set alle med en arbejdsmarkedspension indbetaler fra ca. 12% og opefter af bruttolønnen til en livrente, og så er der ligesom ikke behov for at indbetale mere her. Den eneste der ville kunne have lidt glæde af dette er ham der betaler topskat, og så er helt sikker på ikke at skulle betale topskat under udbetalingerne. For alle andre er det selvsagt mere fordelagtigt at indbetale på en “aldersopsparing". For den normale lønmodtager kan en ekstra livrente og ratepension næppe betale sig, da den så bliver kraftigt modregnet i folkepensionen, hvilket ikke gør sig gældende for aldersopsparingen, hvor man oven i købet kan få pengene udbetalt i rater frem til det fyldte 75. år.

    Nå, er 5% nu urealisktisk? Forleden var der en der anbefalede at købe obligationer i Nykredit til lige knapt 5%, ligesom udvalgte aktier må forvente at give betydeligt mere end den aktuelle lave indlånsrente.

    #209918
    AnonymForfatter

    Ikke nok med at man betaler skat af hele udbetalingen på en ratepension. Man betaler også ca 55% i skat af afkastet. 15% når året er omme og 40 % når de skal udbetales. Jeg ville vælge en aldersopsparing, så slipper du med 15% af afkastet og aldersopsparingen bliver ikee modregnet i det du evt. Kan få fra det offentlige.

    #209940
    HalliHalloForfatter

    Sådan kan man jo ikke regne det ud mester, idet de 15% jo kun beregnes af det årlige afkast, hvis der da er noget.

    De årlige udbetalinger er indkomstbeskattede, hvor skatten kan komme helt på godt 50%.

    At oprette sig som bruger for lige at skrive sådan en gang mere eller mindre vås er fantastisk, men alle har selvfølgelig ret til at give sine mening til kende.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 31 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.