GÆLD vs. Skattesmæk!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93420
    AnonymForfatter

    Hejsa!

    Jeg ville lige høre!

    Hvis vi siger at jeg bruger Bank A = Danske Bank, hvor jeg har min indtægt og udgifter.
    Og jeg så har en anden bank, Bank B = lad os sige Nordea, hvor jeg kun har en konto, som bruges til opsparing.

    Lad os så sige at i Bank A er der måske kun 2.000 kr på.
    Men i Bank B er der f.eks. 30.000 kr på.

    Hvis jeg så får en restskat på 15.000 kr. Kan skat så tage penge fra min Bank B? Altså hvis jeg nu laver en afdragsordning med dem. Og overholder denne. Eller hvordan og hvorledes?

    Det er fordi jeg vil gerne have 100.000 som reserve. Men kan ikke finde ud af om jeg skal have dem i en bank eller i en konvolut i mit hjem?

    Jeg ved godt at man skal betale restskatten og det regner jeg også med at gøre. Men ville bare lige vide, hvis jeg laver en afdragsordning i stedet om mine penge så er sikre i banken?

    På forhånd tak!

    Mvh.

    #192904
    AnonymForfatter

    Ved restskat laver man en aftale med skat om hvordan det afdrages, hvis det altså er så stort et beløb at man ikke bare kan regulere det over næste års skat.

    Skat kan i øvrigt lavet lønindeholdelse, så du kan sådan set slet ikke undgå at betale.

    #192906
    thsvForfatter

    Med 100.000 kr i reserve og en restskat på blot 15.000 kr er der jo stadigvæk 85.000 kr i reserve, men ellers må du jo få reguleret din forskudsopgørelse, så du ikke får en restskat!
    Jeg ville klart vælge indbetalingen frivilligt, fik jeg en restskat på 15.000 kr og havde pengene stående.

    #192916
    testForfatter

    Helt klart i røde kurverter der hjemme. Så er du a med dem når du har indbrud. Fære bekymringer .

    Nej helt ærligt det koster kassen at ha gæld til skatte væsnet. Betal og sammel penge alt andet er l……

    #192926
    sorringForfatter

    Prøv at kigge på dette link, som jeg har fundet ved at google “renter af skattegæld". Det giver god mening at bestræbe sig på at undgå skattegæld.

    http://politiken.dk/tjek/penge/dinepenge/ECE1560493/saadan-undgaar-du-hoeje-renter-paa-din-skattegaeld/

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.